obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Slecht signaal RTL 7 & 8, 24 kitchen SCHIEDAM
Joost_Schiedam
Beste Caiway (gebruikers),

Op ons adres 3111 BA-6 hebben we alleen op bovenstaande zenders geen signaal, overige zenders zijn 100% zowel signaalsterkte als kwaliteit.

We hebben 2 tv's met beide dit probleem. (CI+ CAM)

Ik vraag me af het aangeboden signaalnivo goed genoeg is kan CAIWAY dit op afstand testen?

Verder vraag ik me af als internet 100% werkt, alle overige kanalen 100% werken of het zo kan zijn dat ik een storing heb in de bekabeling/aansluitingen, we gebruiken een Hirschmann GHV20E - versterker 21dB.

Ik hoor graag van 1 van jullie...
 
Caiway Webcare
Als het internet 100% werkt en de overige kanalen ook 100%.
Dan is het inderdaad mogelijk dat er ergens in je binnenshuisbekabeling een storing kan zijn. Dit kan je testen door eerst 1 van de tv's direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten. De hoofdaansluiting is vaak in de meterkast of in de woonkamer in de vorm van een wandcontactdoos.

Hierbij is het belangrijk dat de tv rechtstreeks in aangesloten, dus zonder splitters/versterkers etc. Op het moment dat je dat hebt gedaan kan je de tv zetten op RTL7, RTL8 en daarna op 24 kitchen. Ziet het beeld er dan goed uit, dan kan je voor de zekerheid ook de tweede rechtstreeks aansluiten. Als je dan weer goed beeld hebt, dan kan je beginnen met de splitter/versterker er tussen. Als de storing weer zichtbaar is, dan is het advies om de splitter/versterker te vervangen of opnieuw af te stellen.

Met vriendelijke groet,

Kishen
Caiway Webcare Team
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Joost_Schiedam
Bedankt, ik ga het proberen, kan het zijn omdat (de zeer oude ) antenne-/coaxkabel cq. kabelaansluitdoos niet geaard is?
 
Caiway Webcare
Graag gedaan.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Mocht je er niet uitkomen, dan kan er een monteur aangestuurd worden.
Voorrijkosten van € 39,20 wordt alleen in rekening gebracht als de monteur het probleem binnenshuis oplost. Mocht deze monteur vast stellen dat het een probleem van buiten af is dan zijn de voorrijkosten voor rekening van Caiway.

Omdat je voor de rest geen storing op internet en de overige zenders ervaart, is het verstandig om eerst alle binnenshuisbekabeling/ apparatuur na te kijken. Dat kan je de voorrijkosten besparen.

Ik hoor graag wat de resultaten zijn nadat je de tv direct hebt aangesloten.

Met vriendelijke groet,

Kishen
Caiway Webcare Team.
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Joost_Schiedam
Hoi Kishen,

Ik heb alle verbindingen gecheckt, en gedaan wat je hebt voorgesteld, televisie's 1 voor 1 rechtstreeks op het AOP geen resultaat.....

Ik heb nu alles weer als voorheen, maar heb de regelaar van de versterker iets hoger/lager gezet van de Hirschmann GHV20E versterker => en het WERKT!!!!Thumbs Up

Signaal van RTL 7 & 8 is nu rond 95 en de kwaliteit schommelt nog 15 tot 20%

Geen idee hoe dit kan, komt dit zo nauw qua afstelling?

bedankt, voor de ondersteuning!
 
Joost_Schiedam
Ha Optimizer,

Ik heb het nu zo dat alle zenders goed beeld hebben, al een hele verbetering lijkt me, eerst helemaal geen Ned 2,3 RTL 7&8 24 Kitchen.

De Hirschmann versterker is alu-behuizing donkergrijze plastic kap erop frequency range voor het Forward path 40-862 (1000) MHz geen retourgeschikte versterker

Maar het werkt!!! Ik heb verder allemaal Hirschmann materialen gebruikt. We hebben 2 tv's met beide +- 15 mtr coaxkabel verbnding.

Ik vermoed echter daar we een oud huis hebben, waar de CAI vanuit de straat op de 1ste verdieping in de kamer binnenkomt en de AOP in de woonkamer niet dubbel- maar enkelvoudig galvanisch gescheiden is (alleen de kern van de coax) dat het een probleem is wat ontstaat door slechte "aarding"

Ikzelf mag niet de AOP vervangen toch? door bijv type Hirschmann TRAS1000B

Ik hoor graag of een dergelijke slechte/oude AOP de oorzaak kan zijn van het slechte signaal.

Naar mijn mening is het van belang dat deze dubbel galvanisch gescheiden is om zo te zorgen voor een goede afscherming van het signaal.....

Groet.

P.S. ik ben allang blij dat alles nu werktYeah!!!!
Gewijzigd door Joost_Schiedam op 30 juli 2013, 10:50
 
Joost_Schiedam
Ikzelf mag niet de AOP vervangen toch?
 
wsliggers
Als je kwaliteitskabel en connectoren gebruikt, raad ik je af om een antenneversterker te gebruiken. Bij een analoog èn zwak signaal (ruis) wordt ook die ruis versterkt.
Nu heb je een digitaal signaal en is een versterker al helemaal een onding. Zeker met interactieve TV en Internet: jouw versterker heeft nl. geen retour kanaal.
Weg met dat ding...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slecht signaal RTL 7 & 8, 24 kitchen SCHIEDAM', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
geen tv signaal Rhoon Storing : 2 02 jun 2019
Geen radio en tv signaal Storing : 1 19 jan 2019
Entone functioneert slecht Hardware instellingen : 11 29 mei 2017
Advertentie