obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware.
 Onderwerp afdrukken
Beeld en geluid niet synchroon Humax 5200c
Dude88
Sinds Caiway CaiHIA heeft overgenomen ik het probleem dat het beeld en geluid bij TV niet synchroon lopen.

Wat heb ik?

Philips TV
Humax 5200c
Philips HT set
PS3

Hoe zit het aangesloten?

De Humax zit via HDMI op de TV, net als de PS3.
De TV zit vervolgens via een COAX audio kabel op de HT set aangesloten voor het geluid.

De interne speakers van de TV staan uitgeschakeld.

Alles werkte eerst prima zonder problemen. Dit was echter wel bij Digitale TV, HD was nog niet beschikbaar.
Sinds dus overgenomen door CAIWAY, nu zijn er dus ook HD zenders beschikbaar.
Sinds deze wijziging loopt het niet goed synchroon.

Wat heb ik gedaan helaas zonder resultaat?

Humax heb ik laten updaten naar de laatste software die op het netwerk staat.
Humax heb ik naar factory defaults gereset.
TV software update uitgevoerd.
TV heb ik naar factory defaults gereset.
HT software update uitgevoerd.
HT heb ik naar factory defaults gereset.
Op de TV de setting audio vertraging aan/uit gezet, er veranderd wel iets, maar het wordt niet zoals het hoort.
Hetzelfde geld voor de Humax audio vertraging.
Geluid over de TV speakers loopt ook met een vertraging.

Het blijft lastig in te schatten, maar de audio komt denk ik te laat. Iets wat je niet kan instellen, je kan audio alleen nog later zetten.

Soms al ik een opgenomen programma start loopt het geluid helemaal erg ver uit sync. Dan helpt het de opname 2 of 3 keer op pauze te zetten en weer door te laten lopen om het enigsinds beter te krijgen.

Signaalsterkte is ongeveer 45 tot 50%.
De signaal kwaliteit is 100%.

Er is qua aansluitingen dus niets veranderd ivm de situatie toen het nog via CaiHia werkte.

De grote vraag is natuurlijk hoe kan ik dit verhelpen?
 
Dude88
Philips types

TV: 37pfl5405h
HT: hts5540

De hts5540 heeft geen Optische ingang, anders had dit al eerder mijn voorkeur gehad Wink

Als ik de Humax direct aansluit op de HT dan heeft de PS3 geen audio meer.
Voor de test kan ik het wel proberen, alleen het probleem is dan nog niet opgelost.

Daarbij denk ik ook niet dat dit zou verklaren waarom het geluid via de TV speakers niet goed loopt.

Even tijd zoeken om dit te testen, ondertussen sta ik open voor andere suggesties.
 
Dude88
Zover mij bekend zit deze module niet in mijn TV...
Toen ik een jaar of 3 geleden hier naar gekeken heb icm het CaiHia netwerk leek het niet de verstandigste oplossing, gezien ze niet alle modellen ondersteunden en ze werkten met een smartcard.

Toen dus gekozen voor de Humax, natuurlijk ook voor de opname en timeshift functie die ik eigenlijk dagelijks gebruik, dat zou ik met een CI+ module dan weer moeten missen.

Het vreemde is dat het ook gewoon ruim 2.5 jaar zonder enige probleem werkte, nooit iets aan hoeven doen.
Teon er afgelopen april overgeschakeld werd naar het CaiWay netwerk had ik direct dit probleem... Zowel met HD als niet HD zenders.
 
Dude88
Wordt ook zeer gewaardeerd je imput! Wink

Dat is idd een optie waar ik nog niet aan had gedacht om er andere apparaten op aan te sluiten.
Het probleem is alleen dat ik ook niets reserve in huis heb om uit te wisselen.

Ik zit me ook net te bedenken dat ik al eens eerder die COAX audio kabel van de Humax direct aan de HT wilde koppelen als test, maar er staat me bij dat de Humax alleen een optische aansluiting heeft en geen COAX Think

Eigenlijk een enige wat ik nodig heb is een beeldvertragings optie ipv audiovertragings optie...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld en geluid niet synchroon Humax 5200c', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Waarom niet verbaasd Algemeen : 1 19 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie