obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
PVR via Router
NitraAK
Beste leden,

Sinds vandaag lid geworden en meteen al vragen Wink. Ik begrijp het.
Hier mijn situatie

Sinds paar weken had ik al, mijn (Glas pakket) binnen, omdat ik,
1. lui was 2. niet wist hoe 3. niet de juiste hulpmiddelen had
ben ik vandaag pas begonnen met kabel trekken etc.
echter moet ik nog mijn PC verhuizen om ook deze bedraad aan te sluiten, en ik wil nog mijn router behouden voor onze telefoons.

Router/TV is in de woonkamer, hier is al CAT 5e getrokken, de PVR zal ook hier komen,
mijn PC is boven. die moet voorlopig draadloos dus.

Vraag; kan ik via glasmodem naar mijn router en via de router de PVR naar de Tv trekken (voorlopig tot verhuizing van de PC).

Ook is er al WPS functie op het glasmodem is deze functie uitgeschakeld?

tweede Cat5e is niet mogelijk naar de woonkamer.

alvast bedankt
Smile
 
Adios
De router gebruik je voor je internet. Volgens mij kan je alleen een switch achter de uitgang van je glasvezelmodem hangen, maar geen router voor je IPTV signaal.
 
NitraAK
Beste @OPTIMIZER_CO,

Bedankt voor je duidelijke uitleg,
ik maak het mezelf moeilijker dan het is dat weet ik ;-).
Daarom heb ik ook jullie hulp nodig om het een beetje makkelijker te maken.
Ik ben erg tevreden met de diensten en service van CAI iig.

Om het duidelijk te maken waarom er geen twee kabels naar de woonkamer gaan, is omdat ik het gewoon onnodig vind en daarnaast kun je twee poorten gebruiken van de Genesis, later gaat tweede lijn naar de PC.
En de nu getrokken Cat 5e wordt aan de router gekoppeld tot verhuizing van de PC.

Voorlopig gaat de tv via COAX (na installatie van glaslijn) omdat ik CAM module wil blijven gebruiken 1080p en de PVR is 1080i.

Volgende is mijn setup:
  • (Philips) tv is aangesloten op een (Philips) HTS,
  • Apple TV aan de tv,
  • PVR komt nu erbij,

PVR 1x LAN, HTS 1x LAN, Apple TV 1x LAN en Router als wifi punt 1x LAN (dus misschien PC toch maar ook draadloos?) 4x kabels nodig

Apple TV wil ik ook bedraad aansluiten omdat ik veel stream. Vandaar de router in de woonkamer en niet in de meterkast.

ten slot, solderen en koppelen doe ik niet gisteren wel de CAT 5e krimpt, en ik ga geen nieuwe switches etc kopen desnoods doe ik iets weg dan iets erbij ;-)

nogmaals bedankt
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PVR via Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Apple TimeCapsule en 2 Airport Extremes achter Genexis router vallen continu weg Eigen netwerk : 2 15 okt 2020
Advertentie