obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
CBIZZ: Wegvallende VOIP verbinding
harold
We zijn een tijdje geleden overgestapt van de Caiway consumenten versie naar de zakelijke versie. Mede omdat ik een vast IP adres wilde hebben voor een eigen webserver (webshop). Maar met deze overstap moesten we ook over naar een VOIP oplossing (middels een zogenaamd DRG kastje). Voorheen met de telefoon verbinding vai het kabelmodem eigenlijk nooit problemen ondervonden.

Maar nu met de VOIP oplossing gaat het toch vrij regelmatig fout. Soms verliest hij de verbinding en reconnect hij niet meer automatisch. Pas na een herstart van de DRG en met modem werkt het dan weer. Ook komt het soms voor dat wij de andere kant wel verstaan maar zij ons totaal niet horen. Of dat er woorden wegvallen waardoor de andere kant ons weer erg slecht kan volgen.

Verder gebeurt het soms dat we midden in de nacht wakker worden gebelt. Meestal door een vreemd nummer (555000 of 100). CBizz zegt dat nu opgelost te hebben door wat dingen aan te hebben gepast?!?

Ik heb al diverse zaken aan moeten passen in het modem. Bepaalde poorten moesten geforward worden naar de DRG... en als laatste poging heb ik zelfs al het verkeer dat niet naar de server moet via de DMZ doorgezet naar de DRG. Maakt allemaal niks uit. Hij blijft er gewoon enkele keren per week meer stoppen. Het lastige is ook dat je daar pas achter komt als je de telefoon probeert.

Bij Caiway had je nog een voicemail mogelijkheid. Maar bij CBizz is er zoiets niet. Met als gevolg dat onze klanten dus alleen een melding krijgen dat ons nummer niet bereikbaar is. Zeer onklantvriendelijk dus!

Ik sprak laatste een klant van ons die exact hetzelfde probleem heeft. Hij is zelfs zover gegaan dat hij z'n facturen niet meer betaald totdat hij een maand zonder (telefoon) storingen heeft gehad.

Ik ben dus erg benieuwd of er ook anderen zijn die hetzelfde probleem hebben met de zakelijke VOIP dienstverlening.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CBIZZ: Wegvallende VOIP verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Verbinding valt telkens weg CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 01 mei 2022
Instabiele verbinding CaiWay/Delta Glasvezel modem : 1 06 mei 2021
Advertentie