obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wie heeft wel 25mb bij Super
jiggy1965
Iemand die daadwerkelijk 25mb heeft bij zijn Super abonnement? De helpdesk is niet echt behulpzaam en ze lijken meer de schuld bij de klant te leggen dan dat ze iets fixen. Ik hou in ieder geval altijd 20 mb max. Zowel op mijn pc als laptop, zowel met als zonder router, met en zonder splitter, in de huiskamer en met een 1 meter kabeltje in de meterkast. Als er staat dat je bij Super 25 zou moeten hebben, zou dat dan ook niet 25 mb moeten zijn? Al zo'n 10 keer gebeld en kreeg bij de helpdesk steeds een ander excuus:

  • het zal aan uw pc liggen; opnieuw installeren graag
  • het ligt aan uw kabels, splitter e.d.; sluit uw modem met een 1-meter-kabel in de meterkast aan zonder splitter
  • we hebben live uw verbinding getest en u heeft 25 mb download (m.a.w. ik lieg)
  • 25 mb is altijd TOT 25 mb en alles tussen 16 en 25 mb zou acceptabel zijn
  • speedtest.net is niet betrouwbaar en geeft altijd een verkeerde snelheid aan
  • u bent nog niet geheel over op de nieuwe snelheid en moet het officiele bericht afwachten
  • uw modem is aan vervanging toe; schaf een nieuwe aan


Het niet echt het idee dat ze wat uitzoeken, maar meer steeds met een andere lulsmoes komen omdat ze weinig zin hebben het allemaal uit te zoeken. Wat ik in ieder geval wil bepalen is of het normaal is dat ik toevallig niet hoger dan 20mb kom of dat 25mb altijd 25mb zou moeten zijn?

Dus... wie heeft er allemaal ook echt 25mb bij Super? En zo niet, welke snelheid halen jullie dan? Moet het in principe 25 mb zijn of is het slechts een max. snelheid en mag lager ook? En wat bepaald dan dat het lager is? Aan mijn configuratie kan het niet liggen want zowel de pc als latop geven precies dezelfde snelheid.
 
menkyo
Ik kom niet hoger uit dan 20.47 Mb/s
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
Rotha89
Hier in Schiedam ook max rond de 20 MB/s, helaas. Volgens mij hebben wij ook nog niet 'het officiele bericht' ontvangen, maar het is wel jammer dat ze 25 Mb/s aankondigen en dan slechts 20mb waar kunnen maken.
 
Migow
Ik heb er niet opgewacht en ben overgestapt op Ultra en daar heb je wel de volle 50MB
Met Ultra zat ik toen ook maar op max. 20MB en nu met ander modem (ARRES) en dezelfde router haal ik het wel dus me router was niet de beperking.
En wat die brief betreft: volgens mij krijg je die nooit.
Succes ermee
 
joey123
Ik heb ook gebeld met caiway ze praten je gewoon een hoek in met dit

•het zal aan uw pc liggen; opnieuw installeren graag
•het ligt aan uw kabels, splitter e.d.; sluit uw modem met een 1-meter-kabel in de meterkast aan zonder splitter
•we hebben live uw verbinding getest en u heeft 25 mb download (m.a.w. ik lieg)
•25 mb is altijd TOT 25 mb en alles tussen 16 en 25 mb zou acceptabel zijn
•speedtest.net is niet betrouwbaar en geeft altijd een verkeerde snelheid aan
•u bent nog niet geheel over op de nieuwe snelheid en moet het officiele bericht afwachten
•uw modem is aan vervanging toe; schaf een nieuwe aan

Ik heb ook GEEN 25 Mbit MAAR gewoon 20 Mbit postcode 1433pl ze lullen maar wat bij caiway ik wou dat ik naar UPC of ZIGGO kon verhuizen maar dat kan helaas nog niet .

maar we wachten af caiway
 
jiggy1965
Een twitter account met 32 tweets waar ze nooit reageren en ze je nergens mee helpen? Volgde ze al maar heb er tot nog toe weinig aan gehad.
 
Highway
In dat geval zullen ze hier ook wel actief worden.
Webcare team Caiway
Handtekening
Wink
 
jiggy1965
Heb ook tig keer dergelijk emailverkeer gehad met dezelfde vage antwoorden. Komt erop neer dat ze niet willen helpen of in ieder geval er geen tijd aan willen besteden om het uit te zoeken. Ze gaan ervan uit dat het wel aan onze apparatuur zal liggen. Dat wij met z'n allen gewoon 25 mb zouden moeten halen, maar er wel iets bij ons niet zal kloppen en we daarom niet hoger dan 20 komen. Wel toevallig dat een hoop mensen hier niet hoger dan 20 komen!

Dit was mijn laatste email van ze. Eerst moest ik nog contact met ze opnemen als ik meer dan 10% signaalverlies had. Afgaande op de laatste mail schijnt 20% signaalverlies ook nog wel te kunnen volgens ze...


Quote

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt:

In uw E-mail heeft u een vraag over de snelheid.

Uw modem is technisch wel in staat om de snelheid van 25 Mbit te halen, echter is deze niet efficient genoeg om dit te garanderen.

Uiteraard is het van belang dat de bekabeling optimaal is, het meeste signaalverlies wordt vaak daardoor veroorzaakt. Als dit reeds al in orde is, is er weinig ruimte voor verbetering uiteraard.

Helaas kunnen wij op basis van uw verbinding, modem en andere apparatuur niet veel meer voor u betekenen. Een gehaalde snelheid van 80% is ook geen dramatisch slechte prestatie.

Hopende u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gesteld.

Met vriendelijke groet,
Caiway

Bert Vellekoop
Servicedesk
 
jongkind
Met het Super abonnement haal ik nu 24.11 Mbps download snelheid en 2.92 Mbps upload, prima dus. De afgelopen dagen dit op verschillende momenten van de dag gemeten, de snelheid is nagenoeg constant, en zit dicht bij de 25 Mbps download. Ik heb een Arris modem en een Eminent 4551 router.
 
jiggy1965
En dat was een paar dagen terug ook nog zo'n 20 of heb je gelijk 25 gehad?
Ik gebruik trouwens een Webstar modem en Eminent 4553 router.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wie heeft wel 25mb bij Super', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 7 25 jun 2019
Wie komt er nog uit wat die heeft? Welke zender wil je er nog bij hebben? : 5 15 aug 2016
Wie heeft Safari en wil https://caiway.gebruikers.eu testen? Algemeen : 7 30 dec 2015
lan adapter heeft geen geldige ip-configuratie CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 6 23 nov 2015
Glasvezel Schiedam.....wie heeft het al...?? CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 42 07 jul 2015
Advertentie