obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Crash door Nummerweergave?
Joke Den Haag
Wie kan mij uitleggen hoe ik er achter kan komen wat de oorzaak van een crash in de verbinding veroorzaakt, waardoor ik telkens mijn modem moet opstarten om weer te kunnen bellen.

De situatie is als volgt. Mijn kennis belt via caiway en soms gebeurt het dat de nummerweergave 1 cijfer te weining laat zien.
Wanneer ik daana ga telefoneren hoor ik het digitale geluid, toets het nummer in maar blijft de lijn dood.
Wanneer ik gebeld wordt hoort men mij wel, maar ik de ander niet.

Zodra ik dan de modem (ik bel via online en heb wanadoo modem) reset, is alles weer normaal.
Dus waar te zoeken om het probleem op te lossen.

groetjes Joke
 
magicwizz

Quote

Joke Den Haag schreef:
Wie kan mij uitleggen hoe ik er achter kan komen wat de oorzaak van een crash in de verbinding veroorzaakt, waardoor ik telkens mijn modem moet opstarten om weer te kunnen bellen.

De situatie is als volgt. Mijn kennis belt via caiway en soms gebeurt het dat de nummerweergave 1 cijfer te weining laat zien.
Wanneer ik daana ga telefoneren hoor ik het digitale geluid, toets het nummer in maar blijft de lijn dood.
Wanneer ik gebeld wordt hoort men mij wel, maar ik de ander niet.

Zodra ik dan de modem (ik bel via online en heb wanadoo modem) reset, is alles weer normaal.
Dus waar te zoeken om het probleem op te lossen.

groetjes Joke


Toch eens naar je provider gaan bellen om te vragen of ze je modem een keer kunnen gaan uitlezen. Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat er iets aan de hand met de modem. Je kan ook eens kijken of er op het forum van online mensen zijn die ook het probleem hebben/gehad.

je kan ook eens proberen je Basisstation en je handset een keer te resetten. Dit doe je door middel van de stroom van het basisstation te halen en weer terug te doen en je handset de batterijen eruit halen en er weer opnieuw in te doen en kijken wat er dan gebeurd. Smile
 
Dr-Pepper
Let er overigens op dat zoiets aan beide kanten van verbinding kan mis gaan.

Stel. Je heb alleen met deze persoon op een Caiway verbinding het probleem en met anderen niet zal het probleem eerder aan de ander liggen dan jij zelf, als je zelf vaker last heb van dit alles is het inderdaad het beste even je provider te bellen en na te gaan of ze kunnen zien waarom het mis gaat.

Uiteraard kan je ook je kennis even doorverwijzen naar dit forum, is vast wel op te lossen met wat extra info.
 
suedje

Quote

Dr-Pepper schreef:
Let er overigens op dat zoiets aan beide kanten van verbinding kan mis gaan.

Stel. Je heb alleen met deze persoon op een Caiway verbinding het probleem en met anderen niet zal het probleem eerder aan de ander liggen dan jij zelf, als je zelf vaker last heb van dit alles is het inderdaad het beste even je provider te bellen en na te gaan of ze kunnen zien waarom het mis gaat.

Uiteraard kan je ook je kennis even doorverwijzen naar dit forum, is vast wel op te lossen met wat extra info.


Dit probleem ligt, helaas, niet bij Caywai. Ik heb hetzelfde.
Wij hebben internet + telefonie via Online en dit probleem doet zich af en toe voor. Dit gebeurd zowel bij mensen die ook bellen via Online naar ons, of die via KPN naar ons bellen.
 
Joke Den Haag

Quote

suedje schreef:

Quote

Dr-Pepper schreef:
Let er overigens op dat zoiets aan beide kanten van verbinding kan mis gaan.

Stel. Je heb alleen met deze persoon op een Caiway verbinding het probleem en met anderen niet zal het probleem eerder aan de ander liggen dan jij zelf, als je zelf vaker last heb van dit alles is het inderdaad het beste even je provider te bellen en na te gaan of ze kunnen zien waarom het mis gaat.

Uiteraard kan je ook je kennis even doorverwijzen naar dit forum, is vast wel op te lossen met wat extra info.


Dit probleem ligt, helaas, niet bij Caywai. Ik heb hetzelfde.
Wij hebben internet + telefonie via Online en dit probleem doet zich af en toe voor. Dit gebeurd zowel bij mensen die ook bellen via Online naar ons, of die via KPN naar ons bellen.
 
Joke Den Haag
Dit staat bij storingen online sinds gisteren. Iedereen vriendelijk bedankt voor het reageren.
Joke

2009-12-02 16:34:49 - Storing telefonie van Online
Beste Online klant,

Er is momenteel een storing met telefonie van Online, in combinatie met de Livebox.

Problemen die voor kunnen komen zijn:
- Gesprekken geven af en toe in één richting geen geluid, zodat een gesprek niet mogelijk is
- Telefonie van Online werkt soms wel, soms helemaal niet, en komt soms terug zonder duidelijke oorzaak
- Na het maken van een verbinding duurt het soms enkele seconden voor er geluid is

Het probleem van de éénrichtingsgesprekken is tijdelijk op te lossen door de stroomstekker van het modem even uit het stopcontact te halen en er weer in te doen

Onze excuses voor het ongemak. Wij werken met man en macht aan een definitieve oplossing en zullen u hier actief over informeren.


Met vriendelijke groet,
Online

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Crash door Nummerweergave?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Providers verdienen meer aan tv-diensten door prijsverhogingen Algemeen : 5 21 dec 2018
Glasvezel Rotterdam niet door EQT/CAIW? Algemeen : 19 15 aug 2018
Caiway haalt de krant ... door een klacht Storing : 11 26 jan 2018
Overname Reggefiber door KPN vertraagt uitrol glasvezel! Algemeen : 6 05 mei 2017
Advertentie