Onderwerp bekijken
U kijkt naar wat u wilt. CaiWay/Delta heeft de mogelijkheid om op verzoek voetbalwedstrijden van Eredivisie Live comfortabel vanaf de bank te bekijken. U heeft wel een actieve smartcard en digitale ontvanger nodig.
Ook de Netgear R8000 doet geen IA TV meer
|
|
marco_nr9 |
Geplaatst op 03 December 2020, 23:49
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 01 Dec 2020 |
Een vraag kan zon trunk door een router heen maak op uit je verhaal. Heb de spullen nog niet binnen.maar wil ongeveer de volgende configuratie doen. Glas vezel poort 2 naar de switch1 switch (tv) 1 poort van mijn router naar de switch 1 (internet) Van switch 1 naar switch 2 1 kabel Van switch 2 naar animo kastje En van switch 2 naar ps4,ps3,pi,pc en receiver, Tv boven mag van mij wel via de glasmodem lopen ,rpi kastje gebruik ik niet zoveel meer Of zou ik het beter anders kunnen doen ? |
|
|
petervv16 |
Geplaatst op 04 December 2020, 07:00
|
Activiteit Berichten: 40 Lid sinds: 27 Dec 2010 |
Jaco, Ook ik blijft het een hele klus vinden, en ben dus ook van plan om 2 managed-switches te kopen, zoals marco ook al omschrijft. Nou, ben ik gisteravond 2 uurtjes bezig geweest, maar helaas zonder resultaat. 1e optie Ouderwets, zoals het 2 weken terug was, maar die optie werkt echt niet meer 2e optie vLan tag aangezet in mijn Netgear router, maar alsnog geen TV (op zich logisch, want er zat nog niets in glaspoort 2 van Caiway qua kabel 3e optie Een switch tussen de glasmodem van Caiway gezet, en daarop glas poort 1 en 2 geplaats, en op poort 3 de router van mezelf (wan-poort naar poort 3) Alles werkt wel, maar TV start traag op, en ook het zappen tussen zenders duurt 10 sec. Tussendoor als je kijkt naar een programma zie je soms haperingen / stilstaand beeld (zelf met IGMP Proxy aangevinkt lijkt het erger te worden) 4e optie was Glaspoort 2 op mijn eigen router LANpoort 1, met IPTV setting ingesteld op deze poort Geen effect Laatste optie Ik ga dus ook maar 2 switches kopen En dan 1 managed switch in de meterkast. (denk maar de 8 poorts) en een 5 poort beneden in de woonkamer, om dan deze optie maar te proberen. Die moet werken toch..... (de normale PC 's etc. sluit ik toch gewoon op mijn eigen/huidige router aan) En als dit werkt.... Blijf ik alleen nog even met de volgende vragen zitten: 1) In de meterkast heb ik straks een managed switch, en in de woonkamer ook. Daartussen loopt dus een powerline, die via de woonkamer kant de switch in gaat. (voor zowel IA TV als internet / laptop). Maar de MASTER powerline zit ook in de meterkast. Waar stop ik hem dan in ? In mijn router, of in een poortje op de managed switch ? (er moet dus zowel Internet als IA TV over deze powerline heen vanuit verschillende kamers) 2) Hoe doe ik dan de Zolder aansluiten ?. Op Zolder ook een managed-switch plaatsen zoals in de woonkamer (IA TV en internet nodig), maar waar sluit ik deze RECHTSTREEKSE UTP-kabel dan op aan in de meterkast. ?, Op mijn router, of op mijn managed-switch En als ik deze op de manage-switch aansluit, kan ik dan nog wel mijn internet ip-lan bereiken voor oa. de printer ? 3) En dan heb ik nog een werkkamer met een unmanaged-switch. Mag deze blijven voor internet only, of moet dat ook veranderd worden naar een managed-switch 4) En als laatste sluit ik dan de Kids kamer ook aan met een eigen managed-switch vermoed ik. Hij heeft namelijk wel IA TV en internet nodig voor zijn PS4 Een hoop vragen nog, maar als ik deze weet, dan heb ik volgens mij een compleet beeld & acties Ben daarnaast nog even benieuwd wat het verschil ooit wordt, als ik van een melkfles modem naar de nieuwe 7480 type zou gaan. Moet dan alles weer anders ?. Je zegt dat dan alles over 1 datakabel gaat. Die snap ik even niet, wellicht kun je die nog toelichten. |
|
|
marco_nr9 |
Geplaatst op 04 December 2020, 08:31
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 01 Dec 2020 |
Wat ik een beetje opmaak uit je bericht . Dat je eigelijk het volgende moet doen powerline adapter in de managed switch moet aansluiten. En ik vermoed bij de kids kamer dat daar ook een managed switch moet komen. Maar ik ga het checken hoe het allemaal werkt en laat het wel weten. Heb gisteren zitten lezen hoe het allemaal een beetje in elkaar steekt. Eerst maar even wachten dat mijn pakketje met switches binnen is. |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 04 December 2020, 08:39
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Je kunt beter investeren in het nieuwe portfolio pakket van Caiway met een Genexis 7840. Dan draait alles op 1 data kabel waarin internet en IPTV verweven zit. (Vlan7) |
|
|
petervv16 |
Geplaatst op 04 December 2020, 08:53
|
Jacco, Ze hebben mij de nieuwe modem destijds aangeboden, maar daarvan heb ik bij andere ervaren dat het verschrikkelijk is met WiFi. (traag, etc.) Oke, die kun je dan weer uitzetten, om vervolgens weer deels op je eigen router verder te gaan. Daarom dacht ik : Ik blijf lekker bij het oude. >Je kunt beter investeren in het nieuwe portfolio pakket van Caiway met een Genexis 7840. >Dan draait alles op 1 data kabel waarin internet en IPTV verweven zit. (Vlan7) ? Dat snap ik niet. Als ik dus het nieuwe modem neem, dan zijn al mijn problemen opgelost, zonder dat ik aanpassingen moet doen aan mijn Router zijde / switches ? en kan ik zoals ik 'vroeger' werkte weer verder gaan ? Ik wil dus niet gebruik maken van de WiFi van de Genexis 7840 Ik snap even niet wat dan het verschil is t.o.v. dit melkpak glasmodem. Of zit op het nieuwe modem op Poort 1 gewoon weer Internet & IPTV samen ? (waarom doen ze dat dan niet op het oude melkpak modem) Ik blijf het lastig vinden, omdat ik via Caiway zelf echt geen stap verder kom. Fijn dat je in ieder geval blijft reageren. (Ik zou wel eens een bel afspraak met je willen ) Gewijzigd door petervv16 op 04 December 2020, 09:21 |
|
|
JoostFollow |
Geplaatst op 04 December 2020, 13:17
|
Activiteit Berichten: 6 Lid sinds: 02 Dec 2020 |
Hallo allemaal, vanmorgen nam Caiway contact met me op en na wat heen en weer stuurden ze me het volgende bericht: "Wij kunnen enkel optimaal signaal garanderen als de ontvanger rechtstreeks aangesloten staat op de glasmodem. Ik kan echter begrijpen dat het soms niet mogelijk is om het rechtstreeks aan te sluiten. Daarom kunnen klanten ervoor kiezen de ontvanger aan te sluiten op bijvoorbeeld een powerline adapter. Mocht je van zo'n dergelijk apparaatje gebruik maken, dan wil ik je vragen de glasmodem even van de stroom te halen en de ontvanger rechtstreeks op de glasmodem aan te sluiten en even te testen of het dan is opgelost. Zo ja, dan mag je daarna de tussen apparatuur weer aansluiten en dan zou het als het goed is weer moeten werken! ^SD" Ik heb dit gedaan en het werkt weer bij mij. Let op, na de test en na het aansluiten van de originele kabel heb ik wel het tv kastje van de stroom gehaald en opnieuw opgestart. Ik heb het kastje al een paar keer uit en aan gedaan en tot nu toe heb ik live tv. Ik hoop dat dit voor jullie ook gaat werken. Succes, fijne dag en een goed weekend. |
|
|
petervv16 |
Geplaatst op 04 December 2020, 13:26
|
@JoostFollow : Bedankt voor je info Dit gaat alleen werken (denk ik), als je 1 powerline setje hebt van 2 stuks, met daarop alleen je TV. Bij mij is het wat ingewikkelder.... Ik heb 5 Powerline adapters, die naar 1 centrale Master gaan in de meterkast. Hier gaat zowel Internet als IA TV overheen. En dan gaat het dus niet op vermoed ik. (want dan zou mijn powerline opeens internet uit de 2e poort van het glasmodem moeten krijgen, en dat gaat dus niet) |
|
|
JoostFollow |
Geplaatst op 04 December 2020, 14:27
|
Hallo @petervv16,, het spijt me dat ik je niet meer kan vertellen. Zoals ik al eerder schreef, ik heb het laten aanleggen en heb er geen verstand van. Voor de duidelijkheid. Ik heb alleen een kabel vanuit poort 1 naar dat apparaat in mijn meterkast. Ik zie daar een Ubiquiti USG UniFi Firewall en een Ubiquiti Switch US-16-150W. Vanuit daar loopt het naar alle kamers. In mijn woonkamer zit een Ubiquiti UniFi AC In-Wall. Van daaruit gaat een kabel naar de tv en een kabel naar de PS4. IK heb verder geen andere poorten in gebruik. Misschien heb je hier geen klap aan en geef ik totaal het verkeerde door, maar meer kan ik je niet geven. |
|
|
petervv16 |
Geplaatst op 04 December 2020, 15:02
|
@JoostFollow Thanks Alle beetje 's helpen.... Want van Caiway zelf hoef je niet veel te verwachten Nogmaals dank. |
|
|
JoostFollow |
Geplaatst op 04 December 2020, 15:05
|
Ik ben zelf behoorlijk kritisch geweest tegenover Caiway, maar eerlijk is eerlijk, ze kwamen zelf met deze oplossing. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook de Netgear R8000 doet geen IA TV meer', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Geen verbinding met camera's | Algemeen | : 2 | 21 Mar 2024 |
Sommige apparaten geen verbinding met wifi | Eigen netwerk | : 1 | 31 Jan 2024 |
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta | Instellingen software | : 2 | 04 Sep 2023 |
IPTV werkt niet meer | Interactieve TV, Pay Per Event | : 2 | 30 Jan 2023 |
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 | Analoge radio of televisie storing | : 2 | 23 Jan 2023 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie