Onderwerp bekijken
U kijkt naar wat u wilt. CaiWay/Delta heeft de mogelijkheid om op verzoek voetbalwedstrijden van Eredivisie Live comfortabel vanaf de bank te bekijken. U heeft wel een actieve smartcard en digitale ontvanger nodig.
Ook de Netgear R8000 doet geen IA TV meer
|
|
petervv16 |
Geplaatst op 02 December 2020, 08:56
|
Activiteit Berichten: 40 Lid sinds: 27 Dec 2010 |
@marco_nr9 : Heb je hier een printscreen/link van, zodat ik hem ook eens kan lezen. Het is wel raar dat ik 2 keer Caiway gebeld hebt, en het standaard antwoord krijg. Nee, bij ons is er niets aangepast. Zo jammer..... en gemiste kansen. |
|
|
marco_nr9 |
Geplaatst op 02 December 2020, 12:08
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 01 Dec 2020 |
https://twitter.com/ErikRijnders/stat...23904?s=20 Hierbij de link (als het goed gaat) Vraag me ook af of mensen met een router van caiway deze problemen ook hebben. |
|
|
petervv16 |
Geplaatst op 02 December 2020, 12:39
|
Thanks, de link werkt. Als ik lees: Het zou wel erg zijn als het zo is dat ze 'oogluikend' dit altijd toegestaan hebben. Kom op. Je kan toch niet verwachten dat in oudere huizen allemaal UTP-kabels liggen in elke kamer. En dat je dus gebruik maakt van b.v. een Powerline adapter of een switch. Je wilt toch flexibel zijn, dus aansluiten op Caiway modem of je eigen router. je betaald toch gewoon netjes voor je Interactieve TV. Ik ben benieuwd of er al snel een oplossing komt, want ik heb nu even geen TV op 3 verschillende plekken. Elke middag en avond rol ik een UTP-Kabel over de vloer uit, om zo via poortje 2 op het modem even TV te kunnen kijken in de woonkamer. Kom op Caiway : Laat je eens van je beste kant zien Vind het wel bijzonder dat weinig andere reageren. Dit probleem moet toch bij meerdere mensen spelen..... |
|
|
JoostFollow |
Geplaatst op 02 December 2020, 16:37
|
Activiteit Berichten: 6 Lid sinds: 02 Dec 2020 |
Hallo allemaal. Ik ben diegene van dat Twitter bericht. Ik was net op internet aan het rondneuzen en zag jullie gesprek. Ik heb gisteravond met de 'klanten service' van Caiway gebeld ivm dit probleem. Diegene die ik sprak vertelde mij dat er wijzigingen aangebracht zijn. Er staat ook een bericht op de website van Caiway over onderhoud werk aan tv. Hij vroeg mij naar het modem te lopen en de kabels van de twee tv kastjes die ik heb rechtstreeks in het modem te pluggen. Ik vertelde hem dat dit niet gaat. Nu wordt het lastig voor me, omdat ik mijn thuis installatie aan heb laten leggen. Ik kan het niet goed uitleggen, omdat ik er te weinig verstand van heb. Ik weet dat ik in mijn woonkamer een switch heb en dat alles via UniFi loopt. Hierop kreeg ik te horen dat dit altijd oogluikend toegestaan werd en dat hierdoor altijd veel data verloren ging voor Caiway. Nu heb ik de opmerking oogluikend toestaand neergesabeld maar verder kan ik er niet echt tegenin gaan, omdat ik er geen verstand van heb. Ik kan het niet beargumenteren. Mijn systeem beheerder vroeg me of ik VLAN code voor tv kon achterhalen bij Caiway. Hiermee heeft hij mogelijk een oplossing. Ik erger me mateloos aan de arrogante houding van Caiway. Nul empathie, nul inlevingsvermogen, en totaal niet bezig met het bedienen van een klant. Overigens was die jongen die mij te woord stond wel aardig, maar gaf natuurlijk aan dat dit nu eenmaal een feit was en hij het alleen kan melden aan zijn teamleider. |
|
|
petervv16 |
Geplaatst op 02 December 2020, 18:00
|
@JoostFollow : Dank voor je berichtje hier. Erg fijn. >Hij vroeg mij naar het modem te lopen en de kabels van de twee tv kastjes die ik heb rechtstreeks in het modem te pluggen. Ik vertelde hem dat dit niet gaat. Nou, dit probleem heb ik dus ook, alleen met 3 kastjes... Vroeger (zelf nooit gedaan, want toen had ik het nog niet), deed men het met vlan, maar daarna waren ze dus zover om het via je eigen router te doen. Ik hoop dus niet dat we terug gaan naar vlan, want daar hebben de meeste weinig kaas van gegeten. Juist het inpluggen via een powerline / switch die verbonden was aan je eigen router was gewoon super. >Mijn systeem beheerder vroeg me of ik VLAN code voor tv kon achterhalen bij Caiway. Hiermee heeft hij mogelijk een oplossing. Ik ben benieuwd. Ik ontvang dat graag alle info die je kunt regelen, liefst printscreens met uitleg. Ook ik erger me aan Caiway. Ze komen nooit met een oplossing, alleen dat het 'zo' is. Waarom vertellen ze niet hoe je het beste Interactive TV kunt kijken, als je geen gebruik kunt maken van poort 2 of 3 op hun modem. (zoals ik al eerder aangaf in mijn post hierboven) Dan zijn ze meedenkend, maar dat mis ik eigenlijk altijd bij Caiway Hopelijk komt Jaco nog met een oplossing ?? Ik heb nog even een foto bijgevoegd, over hoe het vroeger (volgens mij ging). Maar dan wil je nog steeds TV en Internet over dezelfde switch/kabel laten lopen. Kan dat dan ?
petervv16 voegde bij, bestand:
Gewijzigd door petervv16 op 02 December 2020, 18:06 |
|
|
JoostFollow |
Geplaatst op 02 December 2020, 18:19
|
Hallo petervv16. Ik zal mijn best doen alles te delen als er een oplossing is. Zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van. Ik begreep wel dat met de juiste VLAN code het in mijn installatie geregeld kan worden. Ik heb alleen de juiste VLAN code nodig. Iemand een idee? Ze komen inderdaad nooit met een oplossing. Ik ben een jaar geleden verhuisd. Had ik volgens Caiway een nieuw modem en nieuwe tv kastjes nodig. Nieuwe modem kon niet in bridge modus, dus ik heb de oude gehouden. Vervolgens kom ik erachter dat ik bij die nieuwe kastjes niet meer een programma kan kijken tijdens het opnemen. Kon met de oude wel. Caiway gebeld. “Dat is inderdaad een feature die nog niet beschikbaar is.” Ik krijg dus minder service voor hetzelfde geld. Interesseert ze werkelijk niets. Ik zal jullie op de hoogte houden als er nieuws is. |
|
|
marco_nr9 |
Geplaatst op 02 December 2020, 21:45
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 01 Dec 2020 |
hoi, Op tweakers zijn ze ook bezig met een oplossing. Wel even na de laatste pagina gaan. https://gathering.tweakers.net/forum/...es/1643651 |
|
|
JoostFollow |
Geplaatst op 02 December 2020, 22:48
|
Bedankt. Ik ga daar zo eens naar kijken. |
|
|
petervv16 |
Geplaatst op 02 December 2020, 22:59
|
Ik heb er even snel naar gekeken, maar het komt blijkbaar weer op de oude vlan 's principe uit. Daar heeft denk ik niet iedereen verstand van. Ik zie ook veel verschillende verhalen door elkaar, en blijkbaar moet je nieuwe switches gaan kopen om het voor elkaar te gaan krijgen ? Dan nog. Stel Ik koop een nieuwe switch. Dan ga ik op die nieuwe switch verschillende poorten invullen met vlan 's, omdat ik Interactieve TV (IA) moet aansluiten, en bv. mijn laptop of PS4 (deze 3 zitten nu allemaal op 1 Netgear GS105 switch) uiteindelijk gaan deze dan allemaal via mijn stroomnet adapter naar beneden, waar vervolgens mij router of switch zit. Of moet ik dan beneden ook weer iets anders. Kortom : Al het verkeer van de IA TV, Laptop en PS4 gaat dus eerst door 1 UTP kabel (Devolo adapter) naar beneden, om vervolgens vanuit die Devolo ..... ? Tja, waar moet die kabel dan heen ?. En in de woonkamer heb ik dus ook de IA TV die naar een powerline gaat. Al die powerline 's in mijn huis komen dus beneden uit bij de Master adapter, waarvan nu 1 UTP kabel naar mijn router gaat. Ik ben het spoor dus echt even kwijt. Waarom kan Caiway niet gewoon het principe van 2 weken geleden terugzetten. |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 03 December 2020, 00:44
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Ik kom er nog niet doorheen.... Omdat de constructie via een router niet gebruikelijk is, vraag ik mij af waarom/waarvandaan, wat is de reden.... HOE? Ik trek niet dit issue bij mijn geinstalleerde mesh systemen. Die draaien na wat finetuning weer tadeloos. Welke merken / types ervaren allemaal deze issue>? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook de Netgear R8000 doet geen IA TV meer', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Geen verbinding met camera's | Algemeen | : 2 | 21 Mar 2024 |
Sommige apparaten geen verbinding met wifi | Eigen netwerk | : 1 | 31 Jan 2024 |
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta | Instellingen software | : 2 | 04 Sep 2023 |
IPTV werkt niet meer | Interactieve TV, Pay Per Event | : 2 | 30 Jan 2023 |
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 | Analoge radio of televisie storing | : 2 | 23 Jan 2023 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie