obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Samsung TV gaat naar verkeerde HDMI port
Dendissel
De Entone 400 stond al een paar jaar in de garage maar omdat ik gebruik wilde gaan maken van TV replay heb ik de Coax kabel vervangen voor een UTP kabel en de Entone 400 aangesloten. Samsung Tv had moeite met het direct gaan naar HDMI maar dat heb ik inmiddels opgelost (met gebruik van internet) door de "hotelmode (Samsung)aan te passen. Als ik nu de Entone en Tv aanzet gaat de Tv naar de juiste HDMI port maar zodra de BOSE soundbar aan gaat (automatisch na 10 seconden), die is aangesloten op HDMI arc (anders werkt hij niet op HDMI) gaat de Tv naar de HDMI arc waar de Bose opstaat en heb ik op dat moment geen TV. Met de afstandbediening kan ik dit weer aanpassen maar ik heb graag een correct werkende tv die met 1 afstandbediening werkt. Ik kan de Bose ook aansluiten op de optische kabel maar dan zit ik weer vast aan 2 afstandsbedieningen daar ik de soundbar dan aan en uit moet zetten met de afstandbediening van Bose

Een heel verhaal maar misschien heeft iemand het zelfde probleem gehad en inmiddels een oplossing gevonden.
 
Jaco Hage
Je point heeft te maken met BD Wise of HDMI control. Nu weet ik niet zeker als je op de bose of op de samsung dit uitzet of het dan wel werkt. Meestal moet je dan even alles uitzetten en opnieuw aanschakelen.

Feitelijk zorgt deze HDMI aansluiting voor ARC en ook voor een HDMI control. Soms zijn er 2 ARC HDMI aansluitingen op een TV/receiver. En zorgt daardoor dat er een seintje gegeven wordt aan de TV. Eigenlijk gaat de volgorde niet goed van het aanschakelen.
Er zijn nog een paar opties die je kunt proberen.
- HDMI van Entone naar de Bose (mits dat kan)
- het automatish aan/uitschakelen van apparaten deactiveren of juist een van de wel activeren.
- In menu alleen de HDMI controlfuncties uitzetten en op EXT. Versterker/speaker bij geluidsinstellingen selecteren. ARC kan ook wel eens losgekoppeld i.s.m. de control functie.
- Logitech kopen en een extra commando inleren dat hij weer retour gaat naar de juiste HDMI <>in/output
Gewijzigd door Jaco Hage op 08 maart 2017, 16:10
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung TV gaat naar verkeerde HDMI port', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Overstap naar Delta CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 19 06 jul 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
Advertentie