Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Vragen over uw abonnement? Stel ze hier.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe tarieven per 1 maart 2017
Sokje
Is dat een IPTV box van Ziggo? Volgens mij werkt IPTV bij Caiway alleen met die Entone boxjes.

lamjanus
nee ik heb het niet over IPTV, sorry. Mijn Entone gaat eruit en daarvoor komt een 5200 op de coax voor terug. Ik heb inmiddels contact gehad met support en dit type DVR zou direct moeten werken.

Sokje
Ik kijk veel Investigation Discovery en zou het fijn vinden als Caiway deze doorgeeft in HD. Nu is het beeld vrij mager. Ziggo geeft deze zender wel door in HD, dus dan moet dat bij Caiway toch ook kunnen?

Bordewolf
Yep, zie dit bericht:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-breidt-hdaanbod-uit/

Ziggo slaat de weg in van alles wat in HD kan ook overzetten naar HD. Dat zou Caiway ook moeten doen, zeker op glasvezel.
Dat geeft net dat beetje extra waar je ook die 5 euro voor betaald.
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Sokje
Waarom alleen op glasvezel? Caiway kan toch ook op de coaxkabel een hele verzameling SD kanalen schrappen en vervangen voor HD kanalen?

Bordewolf
Dat ligt op COAX voor Caiway toch een beetje anders. Om dit te doen moet men capaciteit vrij maken in de kopstations, je praat dan over investeren.
Dat hoeft voor glasvezel niet, omdat daar een andere techniek aan ten grondslag ligt.

Bovendien heeft Ziggo al slim geinvesteerd (al 4 jaar terug) in QAM256 mbt COAX waardoor meer zenders in een transportstream passen door een andere compressietechniek.

Ik noem het feit dat men net name bij glasvezel meer in HD moet laten zien omdat we daar simpelweg ook 5 euro meer betalen voor de entone.
Daar wil je als gebruiker ook iets voor terug, alleen interactief waarbij ik zo af en toe een programma kan pauzeren of vanaf het begin kan kijken is dan iets te mager.
Terugkijken kan ik ook op andere manieren, daar heeft elke SmartTV wel apps voor.

In het algemeen mag je toch echt wel zeggen dat het tijdperk van SD voorbij is. Ooit nam Nederland al afscheid van zwart-wit tv, analoge tv etc.
Als provider moet je aanvoelen dat je moet gaan bewegen en daar waar het kan alle SD-zenders omzetten naar HD, zeker de premium zenders.
Er zijn nog maar weinig huishoudens zonder HD-TV of huishoudens die nog analoog kijken.
Voor Caiway betekent dit meer dan maar 10 zenders overzetten naar HD (of HD zenders toevoegen). Ik mis de kentering. Alle Franse zenders zijn al in HD maar men zet het om in SD.
Film1 en Ziggo Sports worden vanaf 1 maart allemaal in HD bij Caiway aangeleverd, Caiway zet het om in SD. Dat kan niet meer in deze tijd.
RTL Television heeft ook een HD-variant en ik maak me sterk dat Caiway gewoon in HD-signaal oppikt en deze ook weer in SD omzet.

Buitenlandse zenders die in een apart pakket wordt gezet waar je grof geld voor moet betalen mag bij zo'n beslissing ook in HD verwachten.
Ik kan nog wel even doorgaan.... Maar ook Caiway moet maar eens een plannetje gaan maken om SD-zenders af te schakelen en ALLEEN HD aan te bieden om zo ook weer meer HD te bewerkstelligen.

Jaren terug was Caiway juist de eerste met dit soort beslissingen. Nu zie je keer op keer dat Ziggo maanden zo niet jaren eerder is.

Ook vooruitgang in Video on Demand. Ziggo heeft het bij zijn duurste pakket: films en series on demand er zo goed als gratis bij (interactief zit al in het basispakket daar betaald men niet extra voor bij Ziggo).
Een Windows10- app van Multiscreen en een IOS en Android-app die je Multiscreen kan laten streamen is er ook nog niet bij Caiway. Dat zou echter wel een superoplossing zijn voor je tweede tv.
Dan moet de app wel zoals bij Ziggo je complete abo bevatten!
Gewijzigd door Bordewolf op 11 February 2017, 11:43

Sokje
Mijn buurman heeft ook alle regionale zenders in HD bij KPN. Ziet er toch wel erg strak uit. Zeker vergeleken bij wat wij krijgen voorgeschoteld van Caiway.

Zou fijn zijn als Caiway wat meer toekomst gerichter wordt. De televisies worden steeds groter in de huizen. Alles wat niet HD is ziet er gewoon erg matig uit.

Heeft Caiway mooi glasvezelnetwerk liggen in ons dorp en geven ze nog stapels SD kanalen door. Beetje zonde toch?

Bordewolf
Ik was de regionalen nog vergeten te noemen. Die kunnen op glasvezel zondermeer in HD. Ook daar snap ik niet waarom Caiway op dat punt de rem er op heeft staan.
Ziggo lost het op door ze op de Horizon Go app in HD door te geven. Je kan ze dan streamen naar je TV. Maar voor Caiway is het een peuleschil om de op glas in HD door te geven.
Ik snap ook niet zo goed waarom ze per se vast houden aan een gelijk abo op glas tov COAX.

Ik wil daarbij aantekenen dat ik me in het verleden fel heb verweerd tegen de ongelijkheid op COAX qua pakketten en HD zenders, maar glas is wel echt een ander product (en dat pretendeert Caiway ook telkens)
Kortom op glas zou men wat mij betreft mogen afwijken qua wel of geen HD en dan juist meer HD, maar NIET qua aanbod. Je geeft dan diegene die kiest voor interactief ook een meerwaarde voor het interactief-abonnement (meer HD zenders)
Bovendien kun je de COAX-klanten door de app te wijzigen ook bedienen doordat ze kunnen streamen (overigens dat is ook zo'n ding waarom is de multiscreen app nog steeds niet beschikbaar voor ALLE Coax-klanten??).
Kortom er zijn voldoende mogelijkheden om iedereen te bedienen van HD-zenders, enerzijds door ze door te geven via glas anderzijds door de Multiscreenapp voor iedereen beschikbaar te maken met daarbij een streamingmogelijkheid.
Zenders die bij andere aanbieders ook in HD beschikbaar zijn (al dan niet via een app of Horizon Box):
- Ziggo Sports (5 van 6 kanalen nog in SD) miv 1 maart 2017 alles in HD beschikbaar bij overige aanbieders
- Film1 (4 van de 5 kanalen nog in SD bij Caiway)
- Fox Sports (1 van de 6 kanalen nog in SD bij Caiway)
- Dicovery ID (1 kanaal)
- Regionalen (ca 10 kanalen)
- RAI UNO (1 kanaal)
- Franse zenders (5 kanalen)
- RTL Television (1 kanaal)
- BBC First (1 kanaal, nog niet beschikbaar bij Caiway!!)
- E! Entertainment (1 kanaal)

Totaal 30 kanalen die nog zeker naar HD kunnen.

Ik weet het is zo makkelijk om nu weer nieuwe zaken te wensen, net nu Caiway toch al wel weer een inhaalslag aan het maken is, maar ik hoop zo dat Caiway niet nu het hele jaar op zijn krent gaat zitten en deze ingeslagen weg doorzet zodat we het hele jaar verrast worden met nieuwe HD-zenders en nieuwe dingen.

Verder verdwijnt MTV Live HD en MTV Brand New en MTV Music24 in het Twenteaanbod zonder dat daar over gerept wordt! Met name de Music24 en Brand New en Live zijn de beste MTV-zenders die tenminste nog muziek voorschotelen.
Ook het wegvallen van NDR uit het basispakket is zeer slecht gevallen hier in het grensgebied.
Gewijzigd door Bordewolf op 12 February 2017, 10:34

erickiel
@Bordewolf de regionale worden niet in HD op Ziggo app doorgegeven maak hier ook gebruik van deze app met inloggegevens van iemand oa voor BBC first en Ziggo Sport

Voor rest wel met je eens vind onderhand wel tijd dat op glas onderscheid gemaakt mag worden tussen de HD en SD kanalen
in beging deed men dit weleens door NHK wel in HD door te geven op glas en niet op Coax nu doet men dit alleen nog met FoxSports

vind ook jammer dat Caiway helemaal niet meer reageert hier op dit forum
vind het dus ook jammer waarom ze dus niet reageren op dit punt en eventueel uitleg kunnen geven
tot waar men kan snap ook wel dat ze achterste van hun tong kunnen laten zien

maar ben met borewolf eens er mag onderhand wel eens onderscheid gemaakt worden tussen glas en coax met de HD zenders

Bordewolf
Ziggo gaat minimaal de regionale in je eigen regio in HD uitzenden, maar dan zal de Horizon Box in elk geval ook de HD-streams krijgen.
Ziggo is daar ook al mee bezig.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe tarieven per 1 maart 2017', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 8 14 May 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 Feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 Feb 2023
Wijzigingen Caiway op 1 maart 2023 Interactieve TV, Pay Per Event : 3 19 Jan 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 Sep 2022
De Delta Black Friday Deals!
  • 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
  • 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
  • In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
  • Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
  • Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket

Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
Advertentie