obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
OpenVpn en Asus RT-AC66U
Airrider
Hallo,

Sinds de update naar IOS10 werkt helaas de VPN PPTP niet meer. Ik probeer al geruime tijd OpenVPN in te stellen op de ASUS, echter ik kom er niet uit.
Onder VPN krijg ik "The wireless router currently uses a private WAN IP address (192.168.x.x, 10.x.x.x, or 172.16.x.x). Please configure DDNS service before starting the VPN server".
Als ik dan vervolgens onder WAN-DDNS kijk staat daar " The wireless router currently uses a private WAN IP address.
This router may be in the multiple-NAT environment and DDNS service cannot work in this environment"

Iemand tips danwel screenshots met toe te passen instellingen?
 
bean
Ik ben benieuwd naar je config file. Genereert de AC66U die zelf? Misschien kan je hem (ontdaan van gevoelige zaken) even posten. Ik heb het nooit geprobeerd met via mijn AC3200, maar via mijn NAS werkt het prima. Was wel even stoeien :-)
 
jlwolthuis
Je router is niet van buiten te bereiken. Hij gebruikt een private adres. Er zit dus nog een router voor. Je moet ofwel op de andere router portforwarding instellen of het gaat niet werken!
 
rhuijben
De meldingen die je geeft gaan over DDNS, de setting om een DNS naam aan je router te koppelen. Deze meldingen zeggen in principe niets over het wel/niet werken van PPTP.

Voor PPTP zal je wel een forward op je primaire router in moeten stellen naar de achterliggende router. Afhankelijk van je router gaat het dan alleen om TCP poort 1723, of deze poort plus het protocol GRE.

Als die laatste setting nodig is, dan is het zo goed als zeker niet mogelijk om tegelijkertijd in en uitgaande VPN verbindingen op te zetten vanaf verschillende systemen.


Het is trouwens erg lastig om vanuit een locatie te testen of deze configuratie goed werkt... Voor gewone portforwards is nog wel een en ander te faken, maar PPTP vanaf buiten is niet of nauwelijks te simuleren/testen binnen het eigen netwerk. (En als je test via een remote connectie blijft het uiteraard oppassen dat je je niet op een of andere manier buitensluit...)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'OpenVpn en Asus RT-AC66U', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Asus wifi router blijft knipperen CaiWay/Delta Glasvezel modem : 11 20 feb 2017
Externe USB schijf aan Asus RT-AC88U Algemeen : 8 21 dec 2016
Asus RT-N66U of een andere router CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 44 23 sep 2015
VPN server met Asus RT-AC87U Instellingen software : 9 30 aug 2015
Asus rt 66u router Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 7 19 jul 2015
Advertentie