obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Verzenden mail mislukt na verplaatcing PC naar andere locatie
Jan van Rossum
Vanwege alle bewaarde mail heb ik mijn PC vanuit huis tijdelijk verplaatst naar de camping. Daar werk ik dan met een wifi verbinding i.p.v. thuis via kabel. Mail binnen krijgen werkt gewoon, maar verzenden niet. Dit lijkt op een oude fout die ik eerder met mijn mobiel en tablet ook had, maar dat heeft zich uiteindelijk vanzelf opgelost.
IK krijg de volgende foutmelding:
"
Het verbinding maken met de server is mislukt.

Onderwerp '.........'
Server: 'smtp.caiway.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10013
"
Wie weet een oplossing?
 
Highway
Probeer deze poorten eens voor smtp:
Beveiliging SSL Poort 465
Beveiliging STARTTLS (TLS) Poort 587

Probeer beide ook zonder beveiliging.

Als het niet lukt dan zul je een gmail smtp moeten gebruiken.
Handtekening
Wink
 
Bakstenen
Je bent buiten het bereik van Caiway en de enige oplossing is zoals Highway zegt,of de mail op webmail laten staan en daar beantwoorden
 
Highway
Ik heb mijn instellingen nog even nagelopen voor het mailprogramma Thunderbird.
Indien mogelijk gebruik ik altijd encryptie zoals hieronder.

pop.caiway.nl
995
SSL/TLS
Normal Password
Gebruikersnaam alleen het deel voor @

smtp.caiway.nl
465
SSL/TLS
Normal Password
Gebruikersnaam alleen het deel voor @


Heb je het al opgelost Jan?
Handtekening
Wink
 
Jan van Rossum
Dank voor de oplossingsrichtingen.
En het is daarmee gelukt!
In de standaard voor 'thuis' hoeft er geen gebruikersnaam / wachtwoord ingegeven te worden voor uitgaande mail en geen SSL beveiligde verbinding. Poort 25 was de standaard.
Door nu poort 465 te gebruiken, aan te geven dat dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt moet worden als binnenkomende mail, en aan te geven dat de SSL beveiliging gebruikte moet worden is mijn mail verzonden!
Nogmaals dank, want dit lost voor mij veel pragmatische mail problemen op!
 
Highway
GrinCheer

Je mail wordt nu ook versleuteld verzonden. Stel ook nog even de pop in zoals aangegeven in mijn post. Dan wordt ook de mail die je ophaalt versleuteld verzonden.

Zeer belangrijk als je gebruik maakt van "vreemde" internetverbindingen zoals b.v. openbare wifi.

Onversleuteld kunnen je gebruikersnaam en wachtwoord en de inhoud van de mail gewoon meegelezen worden door kwaadwillenden!
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verzenden mail mislukt na verplaatcing PC naar andere locatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Vreemde mail Algemeen : 1 19 jul 2022
Overstap naar Delta CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 19 06 jul 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
Advertentie