Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Switch schakelde terug naar 100 Mbps
|
|
Murgen |
Geplaatst op 16 August 2016, 20:47
|
Activiteit Berichten: 366 Lid sinds: 08 Dec 2009 |
Dankzij een Apple bug hebben sinds vorige week veel gebruikers van Airport routers en Time Capsules problemen. Er is een work-around maar het was even zoeken en vooral googlen. In ieder geval kwam ik er vandaag achter dat mijn bedraad netwerk zichzelf had teruggeschakeld naar 100 Mbps. De switch maar eens uit en aan gezet en na rebooten van de randapparatuur alles weer op 250/250 Mbps. De vraag is waarom een switch terugschakelt en zich niet meer opschakelt naar 1 Gbps (Cisco 8 poorts gigaswitch). Het enige device met een 100 Mbps poort is de printer en die hangt via een ander deel van het netwerk (andere poort / andere switch). Weet jij hier iets zinnigs over te melden, Super Optimizer (volgens mij op vakantie) |
|
|
Murgen |
Geplaatst op 17 August 2016, 10:52
|
Unmanaged. De bug heb ik onder controle, ben nu opeens ook actief op de Apple Community als een ervaringsdeskundige. Dat terugschakelen heeft de switch wel vaker gedaan maar nu al een hele tijd niet meer. Misschien heeft uit en aanzetten hoofdrouter een bit laten omvallen. Hou heg in de gaten. |
|
|
henryTeunis |
Geplaatst op 17 August 2016, 11:01
|
Activiteit » 7672 » Alles-in-1 G150 » Arris Touchstone » apple Timecapsule » Basic TV » Humax IR-FOX C Berichten: 2 Lid sinds: 17 Aug 2016 |
Quote Murgen schreef: Unmanaged. De bug heb ik onder controle, ben nu opeens ook actief op de Apple Community als een ervaringsdeskundige. Dat terugschakelen heeft de switch wel vaker gedaan maar nu al een hele tijd niet meer. Misschien heeft uit en aanzetten hoofdrouter een bit laten omvallen. Hou heg in de gaten. Ik heb ook een timecapsule staan, hoe kan ik zien dat ik ook last van deze bug heb, en als ik 'm heb, hoe los ik het op? |
|
|
Murgen |
Geplaatst op 17 August 2016, 11:07
|
Quote henryTeunis schreef: Quote Murgen schreef: Unmanaged. De bug heb ik onder controle, ben nu opeens ook actief op de Apple Community als een ervaringsdeskundige. Dat terugschakelen heeft de switch wel vaker gedaan maar nu al een hele tijd niet meer. Misschien heeft uit en aanzetten hoofdrouter een bit laten omvallen. Hou heg in de gaten. Ik heb ook een timecapsule staan, hoe kan ik zien dat ik ook last van deze bug heb, en als ik 'm heb, hoe los ik het op? De bug doet zich alleen voor als je back to my mac hebt aanstaan in je timecapsule. Als je TM nu gewoon backups maakt is er niets aan de hand. Doet ie dat niet meer dan leg ik je uit hoe je btmm kan uitzetten als voorlopige workaround. |
|
|
henryTeunis |
Geplaatst op 17 August 2016, 11:17
|
Activiteit » 7672 » Alles-in-1 G150 » Arris Touchstone » apple Timecapsule » Basic TV » Humax IR-FOX C Berichten: 2 Lid sinds: 17 Aug 2016 |
Ahh... Dan is er niets aan de hand dus... Bedankt voor je antwoord! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Switch schakelde terug naar 100 Mbps', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Amino aria 7x naar Caiway omzetten | CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers | : 1 | 22 Dec 2023 |
Dolby is terug! | Interactieve TV, Pay Per Event | : 2 | 20 Dec 2023 |
2 zenders naar HD op Interactief | Nieuws van CaiWay/Delta | : 30 | 22 Apr 2023 |
TV5 weer terug in het basispakket! | Welke zender wil je er nog bij hebben? | : 1 | 23 Jan 2023 |
Overstap naar Delta | CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) | : 19 | 06 Jul 2022 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie