obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze verbinding valt weg
IJssel
Hallo,

Vorige week de Alles-in-1 Glas G75 glasmodem aangesloten en sindsdien valt mijn draadloze verbinding regelmatig uit terwijl ik voorheen met de Arris modem en dezelfde router geen problemen had.
Ik kan de verbinding wel zien maar kan dus geen verbinding maken met het netwerk nadat deze is uitgevallen.

Router is een Sitecom WL-370 en bedraad heb ik geen problemen. Volgende heb ik reeds geprobeerd:
- UTP kabel tussen modem en router vervangen voor Cat6
- Diverse kanalen geprobeerd
- Fabrieksinstellingen router teruggezet
- Reset van modem en router door stroom eraf te halen

Ik heb alleen een laptop met W10 en een desktop met Linux erop aangesloten en download geen grote hoeveelheden.


Iemand hier een idee wat het probleem is?
 
Adios
Misschien is een accepoint de oplossing ? Ik denk dat je van de Sitecom geen wonderen kan verwachten.
 
2fast4u
andere router. Asus of TP-link.
 
IJssel
Waarom had ik voorheen dan geen problemen met mijn 40 Mbps coax verbinding met deze router? Ik heb nu 75 Mbps Glas terwijl de router 300 aankan.
De reden dat ik nu over ben gestapt op glas is dat deze goedkoper is dan coax, als ik nu geld moet steken in nieuwe hardware heeft dat weinig zin gehad.

Iemand nog een idee?
Gewijzigd door IJssel op 20 april 2016, 16:39
 
erlinden
Is de router op dezelfde plaats blijven staan?
Zijn er in dezelfde periode meerdere draadloze netwerken bij gekomen in jouw buurt?
Maak je gebruik van een vast kanaal?
Kan je iets vertellen over instellingen?
 
IJssel
Router zit op dezelfde plek in de meterkast. Woning is gelijkvloers. Voor zover ik weet zijn er geen netwerken bij gekomen, en op het moment dat ik de de coax modem omwisselde voor het glasmodem zijn de problemen ontstaan.
Ik heb diverse kanalen uitgeprobeerd o.a. en toen dat allemaal niet werkte heb ik de router naar de fabrieksinstellingen terug gezet.
Bij 5 ghz is er overigens geen verkeer viel mij op, weet niet of dat voorheen ook zo was.
De beveiliging heb ik op WPA2 staan.
 
IJssel
Het is opgelost. Heb de wifi verbinding op de computer verwijderd en opnieuw aangemaakt en al een week geen problemen meer gehad.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze verbinding valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Verbinding valt telkens weg CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 01 mei 2022
Instabiele verbinding CaiWay/Delta Glasvezel modem : 1 06 mei 2021
Advertentie