obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Caiway Modem reageert niet meer op router
Yahama
Bedankt Highway. Hopen dat ze meelezen dan... Ik neem ook contact op met de Mediamarkt of ze een uitzondering willen maken met het omruilen van de router, dan koop ik wel de Asus router die Jaco Hage heeft voorgedragen. Hopelijk is het probleem dan opgelost.
 
Bordewolf

Quote

Jaco Hage schreef:

Dan is het met een Asus router ZEKER WETEN en gelijk opgelost.

Overigens is dan veel meer opgelost als je afscheid neemt van de #Sitecom.
Dan is niet alleen een inferieur bedraad/geen internet verhaal beeindigd, maar verdubbeld een Asus router ook al gauw je Wi-Fi snelheid als je randapparatuur anno 2015 is ingericht. Wink

Want ook al zou je het bedraad nu aan de praat krijgen met je Sitecom, de Wi-Fi blijft alsnog even inferieur.

Lees maar deze post eens door. ''Snelheid Wi-Fi Almelo'':
http://caiway.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1492&pid=15145#post_15145

Succes Smile


Ik ben het ten dele eens. Sitecom heeft wel degelijk goede routers in omloop, daar hangt net als de ASUS routers een iets hoger prijskaartje aan.
 
Yahama
De asus router is geïnstalleerd en werkt perfect! Ik dacht dat ik al gereageerd had, maar blijkbaar niet. Heel tevreden over de router, tot nu toe dan... Hopelijk is de ellende van wekelijks resetten voorbij nu. Ik vond het router menu iig erg prettig werken en daar is duidelijk over nagedacht. Ik moet wel zeggen dat ik vaak bij sitcom toch maximaal de bandbreedte eruit haalde via speedtest en nu iets minder haal. Misschien dat ik de router iets hoger ga hangen dan...
 
Migow

Quote

Yahama schreef:

De asus router is geïnstalleerd en werkt perfect! Ik dacht dat ik al gereageerd had, maar blijkbaar niet. Heel tevreden over de router, tot nu toe dan... Hopelijk is de ellende van wekelijks resetten voorbij nu. Ik vond het router menu iig erg prettig werken en daar is duidelijk over nagedacht. Ik moet wel zeggen dat ik vaak bij sitcom toch maximaal de bandbreedte eruit haalde via speedtest en nu iets minder haal. Misschien dat ik de router iets hoger ga hangen dan...

En als je een android Phone of tablet heb dan is wifi analyser een leuke app om te zijn hoe druk het bij je in de buurt is. Wellicht ander kanaal kiezen ipv de router automatisch een kanaal laten kiezen.
En voor laptop moet je eens zoeken naar het programma inSSIDer 3 Kom je een hoop te weten welke kanalen er allemaal gebruikt worden bij jou in de buurt.
Beetje klooien met handmatig een kanaal kiezen wil ook wel eens helpen en beetje met je antennes richten Smile succes
 
Migow
De consumentenbond en test? Ik lees totaal niks over dat ze ook maar iets getest hebben. Ja de specificaties opnoemen noem ik geen test. Wel leuk dat bij de X4 3 slechte reviews staan. lees nergens wat voor snelheden er gehaald worden. Consumentenbond vangt zeker ook poen van sitecom.
 
Bakstenen
Ik heb ook een site com en die werkt gewoon goed en geen last dat de internet wegvalt want dat kan ik n.l zien omdat er vanaf 7.30 tot laat in de avond een beurs programma draait en die registreert mocht de verbinding wegvallen.
 
Migow
volg voor de gein eens de storingen via allestoringen.nl en 9 van de 10 klachten dat het internet het niet doet is dat die geweldige router weer eens de wifi verbinding verloren heeft of er moet weer ff de stroom afgehaald worden van de router.
Hoe vaak je niet leest dat modem netjes online is, maar internet werkt niet dan weet ik al wat er aan de hand is.
 
Migow
Lees eens de tweets met klachten en ja 9 vd 10 gaat over de geleverde router door caiway. En meest belachelijke is dat ze deze router bij het G200 en G400 leveren terwijl deze router via wifi theoretisch die snelheid al niet kan halen. En hoe een consumentenbond deze als goede / beste keus kan benoemen?? Kijk eens via uitzending gemist naar trosradar van afgelopen maandag. Dat ging ovrr matrassen, maar geeft een perfect beeld hoe ze testen. Grin
 
Yahama
Ik snap niet waarom je Sitecom zo toejuicht? Ik heb op Tweakers mijn probleem neergelegd, Sitecom zelf reageert en ze doen of er geen probleem is tussen router en modem en zeiden je apparaat heeft wellicht defecte WAN poort.
Ik terug naar de winkel staat daar iemand van Sitecom, ik probeer vragen te stellen maar hij wil alleen de X8 aansmeren. Ik dacht op dat moment dat Sitecom nog Ok was dus ik ging met de X7 naar huis. Na het omruilen bleek dat de WAN poort niet kapot te zijn, dus ik zeg op het Tweakers forum dat Sitecom even via een PM contact moet opnemen want ik wil graag het apparaat retourneren en geld terug. Niets meer gehoord daarna... Gelukkig heeft Mediamarkt niet moeilijk gedaan met het ruilen. Het is policy dat opengemaakte spullen niet geruild worden namelijk. Ik ben klaar met Sitecom en raadt het niemand aan.
Smileyface
 
RonaldMcDonald
Denk dat Sitecom wel wat meer klanten heeft dan alleen Caiway.... En zoals eerder gezegd, als er 400.000 verkocht worden en er zijn er 600 met klachten dan is dat nog niet eens 0.2%.

Je weet zelf wel hoeveel tijd en moeite het kost om 1!!!! klant van A tot Z te helpen. Kun je nagaan als je er 600 moet doen. Lijkt me sterk dat Sitecom een pand vol heeft met buitendienst medewerkers die via het callcenter ingeschakeld kunnen worden om bij elke klant met 'een wifi probleempje' thuis te komen kijken.

Dit soort bedrijven hebben escalatie systemen die rapportages maken en er gaan pas belletjes rinkelen als er een bepaalde threshhold overschreven wordt. Dat jij er toevallig dagelijks mee te maken hebt omdat jij enkel en alleen in het Caiway gebied werkt is een ander verhaal.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway Modem reageert niet meer op router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
Advertentie