obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Analoge radio storing (het is weer zover)
jj1987
Na veel berichten sturen op twitter, eindelijk contact met Harma, over wederom een storing in Radio 538.
Dit keer compleet van de kabel af.
Ben maar eens een grootschalige test gaan doen en tot onderstaande conclusie gekomen:
(op 4 adressen getest).

Classic FM - 91.1 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
WDR 4 - 93.4 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
MNM - 95.6 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio Veronica - 97.6 MHz - is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio 10 Gold - 99.4 is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio 538 - 102.4 MHz Zender heeft weken lang gesist en gekraakt, en is nu compleet van de kabel verdwenen.
Megastad FM - 104.5 MHz - Zender bestaat niet meer, staat nog wel in het lijstje op de site. Misschien andere zender zoals SLAM FM op die frequentie zetten? Zoals alle andere caiway klanten dit ook hebben?
Radio West - 105.9 MHz - Deze frequentie klopt niet, deze is in Ambacht te ontvangen op 105.4 MHz. (lijstje op caiway site fout, of op foute frequentie ingeregeld).
ATOS Radio - Deze staat niet op de site van Caiway vermeld?? Dit is onze Regionale omroep. En die is juist wel op 105.9 MHz te ontvangen, wat ook goed is.

Dit naar Harma gestuurd. Ben benieuwd of er iets gebeuren gaat???
 
Caiway Webcare

Quote

jj1987 schreef:

Na veel berichten sturen op twitter, eindelijk contact met Harma, over wederom een storing in Radio 538.
Dit keer compleet van de kabel af.
Ben maar eens een grootschalige test gaan doen en tot onderstaande conclusie gekomen:
(op 4 adressen getest).

Classic FM - 91.1 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
WDR 4 - 93.4 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
MNM - 95.6 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio Veronica - 97.6 MHz - is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio 10 Gold - 99.4 is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio 538 - 102.4 MHz Zender heeft weken lang gesist en gekraakt, en is nu compleet van de kabel verdwenen.
Megastad FM - 104.5 MHz - Zender bestaat niet meer, staat nog wel in het lijstje op de site. Misschien andere zender zoals SLAM FM op die frequentie zetten? Zoals alle andere caiway klanten dit ook hebben?
Radio West - 105.9 MHz - Deze frequentie klopt niet, deze is in Ambacht te ontvangen op 105.4 MHz. (lijstje op caiway site fout, of op foute frequentie ingeregeld).
ATOS Radio - Deze staat niet op de site van Caiway vermeld?? Dit is onze Regionale omroep. En die is juist wel op 105.9 MHz te ontvangen, wat ook goed is.

Dit naar Harma gestuurd. Ben benieuwd of er iets gebeuren gaat???



De storing is inderdaad bij ons bekend en er wordt inmiddels gewerkt aan een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
jj1987
Het was even opgelost tot 8 uur vanmorgen. Weer dezelfde hele reeks zenders weg. Om gek van te worden. Wederom een bericht naar webcare gedaan..... Lijkt wel of het fm drama nooit ophoud. Om over de incomplete RDS signalen van alle zenders niet te spreken. Ook sist 538 enkel bij hoge tonen. Wat gewoon duid op een te laag ingesteld MPX signaal van de zender. De stereo indicatie knippert dan op de tuner. Je merkt dit bij nieuwsberichten of het praten van de DJ's. Wel alle lof voor Harma voor het snelle oppakken.
Gewijzigd door jj1987 op 13 november 2014, 09:28
 
Adios
Als ik je een advies wil geven.
Koop een Sonos systeem of speaker of amp
Dan heb je alle radiozenders in goede kwaliteit
duizenden inclusief die jij wilt horen
ben je af van het beperkte aan bod van de kabel
 
jj1987
Dat antwoord heb je al eens eerder gegeven. Maar waardeer je berichtSmile En daar antwoordde ik toen op:
Ik weet t alleen dan moet je eerst een radio kopen die dat kan. En aangezien ik een mooie b&w set heb staan. Ook een losse tuner is of duur of noet te krijgen in DAB.
En dan zit je dus weer met een extra kastje. Caiway moet gewoon zorgen dat ik krijg waarvoor ik betaal. En buiten dat zijn de dab en internet streams in een kwaliteit van 64/128kbps. Ook niet om vrolijk van te worden.
 
Adios
B en W klinken erg mooi op een Sonos Soundamp.


Ik heb alleen dit nog maar in de woonkamer en mis niks.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
 
jj1987
Weer dezelfde reeks fm zenders weg van de kabel. Lijkt iedere maand feest! Mailtje verstuurd hopelijk snel weer opgelost. Blijf t een vreemde zaak vinden. Telkens dezelfde zenders weg. En na een melding gemaakt te hebben aan webcare is t binnen een aantal dagen wel weer opgelost. Lijkt op een bepaalde zekering in t kopstation hier in t dorp. Ze zetten de stop weer aan en t draait weer!
 
Caiway Webcare

Quote

jj1987 schreef:

Weer dezelfde reeks fm zenders weg van de kabel. Lijkt iedere maand feest! Mailtje verstuurd hopelijk snel weer opgelost. Blijf t een vreemde zaak vinden. Telkens dezelfde zenders weg. En na een melding gemaakt te hebben aan webcare is t binnen een aantal dagen wel weer opgelost. Lijkt op een bepaalde zekering in t kopstation hier in t dorp. Ze zetten de stop weer aan en t draait weer!


De melding is inderdaad gemeld en intern doorgegeven om opgelost te gaan worden!

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
jj1987
En de hele zwik zenders is weer terug!! Super! Vreemde storing!!
 
jj1987
Weer dezelfde zenders weg sinds vanmiddag!! Harma maar weer eens gemaild. Weer een draadje los denk ik daar in dat tochtige kopstation hier in t dorp.
Hopen dat Caiway, Schuuring weer aanstuurt om de zenders weer op de kabel te krijgen. En er ook eens een definitieve oplossing komt. Ze lossen het wel weer snel op, maar je zit toch al snel 3 dagen zonder radio. En aangezien ik de hele dag 538 aan heb staan is het toch vervelend.
Ook knippert de stereo indicatie op de tuner nog steeds, en dit probleem is nu al dik een jaar gaande...
Heb er een filmpje van gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=_EkPQeVqUzE
Ben benieuwd...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Analoge radio storing (het is weer zover)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
TV5 weer terug in het basispakket! Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 23 jan 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Advertentie