Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
Verbindingskwaliteit Glasvezel wordt niet waar gemaakt door Caiway
|
|
FGe |
Geplaatst op 29 June 2014, 11:35
|
Activiteit » Oldenzaal » 7577 » Alles-in-1 Basis » Linksys E4200 » Basic TV » Entone IPTV Berichten: 6 Lid sinds: 09 May 2014 |
WiFi problemen Meestal is dat te wijten aan "gezamenlijk frequentie gebruik met de buren". Een goed programma om een 'leeg kanaal' te vinden is inSSIDer. Kies de meest lege plek uit en stel je Wireless Router daarop in. |
|
|
olinet |
Geplaatst op 29 June 2014, 22:00
|
Activiteit » Rhoon » 3162XA » Alles-in-1 Totaal Berichten: 18 Lid sinds: 22 Jun 2014 |
Quote Joekelaar schreef: Misschien overbodig, maar toch, modem van de stroom af, paar minuten. Router van de stroom af, en dan kijken als het zooitje weer aangezet is wat de snelheden zijn. Al 6x geprobeerd |
|
|
olinet |
Geplaatst op 29 June 2014, 22:02
|
Activiteit » Rhoon » 3162XA » Alles-in-1 Totaal Berichten: 18 Lid sinds: 22 Jun 2014 |
Quote Migow schreef: netwerkkaart verwijderen en pc opnieuw opstarten Dan vindt je systeem nieuwe hardware wellicht helpt dat. Maar als je echt overtuigd ben dat het niet aan je apparatuur ligt dan had ik vandaag de monteur nog laten komen. En dan betaal je niets!!! Als je zulke slechte ervaringen hebt met caiway dan was ik echt allang weggeweest maar dat is mijn mening hoor. Probeer een andere utp kabel Zet je firewall uit en evt virusscanner en kijk op deze site http://speedtest.caiw.net/ wat je snelheid is. Succes ik zal ff proberen |
|
|
olinet |
Geplaatst op 29 June 2014, 22:02
|
Quote FGe schreef: WiFi problemen Meestal is dat te wijten aan "gezamenlijk frequentie gebruik met de buren". Een goed programma om een 'leeg kanaal' te vinden is inSSIDer. Kies de meest lege plek uit en stel je Wireless Router daarop in. Bedankt voor de tip, zal ik ook ff proberen |
|
|
olinet |
Geplaatst op 30 June 2014, 17:11
|
Quote willempie schreef: Heb je geen kennis of een buurman die zijn laptop even op je modem aan kan sluiten ? waarvoor? |
|
|
Migow |
Geplaatst op 30 June 2014, 17:12
|
Activiteit » 3402AP » Alles-in-1 Basis » Genexis Titanium-52 » ASUS RT-AC87U » Basic TV » Kamai 7X Berichten: 974 Lid sinds: 04 Jan 2011 |
dan kun je kijken ofdat met een andere laptop je de snelheid wel haalt bedraad. Als daar de snelheid ook laag is dan weet je zeker dat het probleem bij caiway ligt en niet aan jouw hardware. (andere utp-kabel al geprobeerd?) |
|
|
olinet |
Geplaatst op 30 June 2014, 17:13
|
Quote Speed test is prima 94,3Mbit/s DL en 97,8Mbit/s UL alleen zodra ik Grabit gebruik is het 700kb/s :-( Netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd en het helpt ook niet. Wifi valt nog steeds te vaak weg zelf beneden naast de meterkast. Wat doe ik fout? |
|
|
Migow |
Geplaatst op 30 June 2014, 17:24
|
Activiteit » 3402AP » Alles-in-1 Basis » Genexis Titanium-52 » ASUS RT-AC87U » Basic TV » Kamai 7X Berichten: 974 Lid sinds: 04 Jan 2011 |
die router terugsturen met een grote strik erom naar caiway. En grabit eens totaal verwijderen en wellicht opnieuw installeren. Wat voor acount heb je bij een newsserver qua snelheid?? evt Router terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren. En kijk eens met programma inSSIDer3 kijken hoe druk het is op alle kanalen. Ik werk via de 5GHz band waar het heerlijk rusitg is en dat scheelt echt.. En ja mijn wireless valt nooit weg. Toch je router die niet goed is |
|
|
Highway |
Geplaatst op 30 June 2014, 18:56
|
Superbeheerder » Cogas gebied » Almelo » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » Asus RT-AC88U » Basic TV » CI+ Module SMiT Berichten: 615 Lid sinds: 21 Aug 2009 |
Stel in grabit minder threads in. Waarschijnlijk kan je pc/firewall het allemaal niet zo snel verweren.
|
|
|
olinet |
Geplaatst op 30 June 2014, 22:19
|
Quote Highway schreef: Stel in grabit minder threads in. Waarschijnlijk kan je pc/firewall het allemaal niet zo snel verweren. Ik begrijp het niet want het heeft goed gewerkt 2 weken lang en nu al een maand of 2 niet meer dus waarom moet ik nu ineens alle instellingen aanpassen? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingskwaliteit Glasvezel wordt niet waar gemaakt door Caiway', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Analoog wordt uitgeschakeld, keuze Internetradio | Digitale radio of televisie storing | : 16 | 24 Oct 2024 |
Toon niet aan de praat | Hardware instellingen | : 1 | 19 Oct 2024 |
Trage opstarten Caiway TV | Storing | : 23 | 03 Oct 2024 |
wegvallen webtv.caiway.nl | Klacht over CaiWay/Delta | : 2 | 28 Sep 2024 |
Caiway wordt Delta | Nieuws van CaiWay/Delta | : 11 | 13 Aug 2024 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie