obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Sitecom router WLR 4100
Erik1979
Hallo,

Ik heb een probleem, waar ik totaal niet uitkom, omdat er geen logica achter zit.

Als ik mijn router aansluit op mijn CISCO EPC3208 modem zoals aangegeven door Caiway, heb ik soms meteen internet (zowel WIFI als bekabeld). Na een aantal minuten, soms dagen valt dan ineens mijn internetverbinding weg.

Alle resets uitgeprobeerd, maar haalt niks uit. Soms kom ik niet eens meer in de router. Op een gegeven moment kan ik dan ineens in mijn router komen (via 192,168.0.1 in browser).

Daar zie ik dan bij "status" --> "ipv4 status" geen ipadres. Als ik dan weer eens de boel ga resetten dan wil het soms nog wel eens werken dat ik weer internet heb, maar voor hoe lang... Dit kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij.

Nu heb ik het volgende gevonden: Als ik bij "Internet Settings" --> IPV4 Settings dan het MAC Addres van mijn CISCO modem invul, heb ik direct internet (draadloos en bekabeld). Dus ik denk probleem opgelost.

Helaas gaat dit niet op, want mijn vaste telefoonverbinding werkt dan niet meer.

Kan iemand mij hier mee helpen, want ik word hier behoorlijk tureluurs van!

Computersysteem: Windows 8.1

Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Groet, Erik
 
Erik1979
Als ik mij modem rechtstreeks met mijn pc verbind, heb ik geen enkel probleem met internet. Het gaat echt ergens fout tussen mijn router en modem. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het schijnt volgens mij iets met ip adres te maken te hebben. Ik zal morgen een foto van mijn coax verbinding maken en naar u toe sturen.

Ieder geval hartelijk bedankt voor het beantwoorden.

Groet, Erik
 
Adios
Is Sitecom niet het merk wat Caiway zelf verkoopt?
 
MaffieJoosie
Ik heb het zelfde probleem. Instabiele verbinding. Verbinding die weg valt, waardoor je geen internet heb. Lettelijk alles er aan gedaan. Instellingen aangepast binnen de router, router verhangen, contact gehad met Caiway, contact gehad met sitecom. Uiteindelijk een nieuwe gehad van sitecom en wat denk je....de problemen zijn nog niet verholpen. Knettergek wordt je ervan. Ik was al op zoek naar een stabiele router. Ik ga eens kijken naar de Asus of de TPlink.
 
Skippy
Heb alleen maar goede ervaringen met de ASUS router. Sindsdien ook geen repeater meer nodig gehad.
 
MaffieJoosie
Mooi... zal er is naar kijken.
 
Erik1979
Bij mij werkt de router weer, maar zodra het er weer eens uitvliegt, ga ik ook maar eens nadenken over de Asus router.
 
Erik1979
Ik ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een Eminent 600N EM4585 Gigabit Router.

Makkelijk te installeren en meteen na installatie zowel draadloos als bekabeld internet. Een verademing!!
 
Marco68
Ik heb eenzelfde probleem als Erik1979. Op IPv4 zie ik geen adres. Itt Erik krijg ik helemaal nooit internet verbinding. Zonder router werkt het wel naar behoren. Mijn router is een Sitecom X6 N900.
Het modem is al vervangen geweest en de router werkt goed (ergens anders). Een nieuwe router vind ik geen optie. Een vast IP en uitschakelen van de DHCP van de router en andere router functies (Upnp, firewall etc) helpt ook niet. Op een of andere manier wordt internet niet doorgezet vanaf het modem. Caiway gebeld, maar die kwamen ook niet met een oplossing (het modem werkt) en ook Sitecom had zo niet een panklare oplossing (eerst is daarom het modem gewisseld).
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
 
Bakstenen
Ik had ook eerst problemen met de router, toen naar fabrieks instellingen terug gezet, modem Caiway en PC en Sitecom uit gezet voor 15 min , weer geinstaleerd en het werkt alleen heb ik problemen met 1 programma wat Site com niet doorlaat ,de beveiliging is hoog bij hun , maar heb je wel WIFI als je alleen de site com op het modem van Caiway aansluit? dus niet je pc verbinden met de router
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom router WLR 4100', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Apple TimeCapsule en 2 Airport Extremes achter Genexis router vallen continu weg Eigen netwerk : 2 15 okt 2020
Advertentie