obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Vaste IP adressen
valck2014
Binnen mijn netwerk heb ik een aantal apparaten (o.a. IP cam's) die een vast IP adres hebben (hadden).
Mijn oude Tele2 router verzorgde middels DCHP de portforwarding en de IP adres toekenning.

Nu mijn glasmodem actief is heb ik geen idee meer wat er met de IP adressen gebeurt.
Ik had een router ingesteld als DCHP server maar dat lijkt niet te werken.
Na uitschakeling van DCHP op deze router is het volledig duister geworden. Ik kan van geen enkel
apparaat meer een IP adres terugvinden.
Het lijkt er op dat alles ergens in de range 83.128.xxx.xxx zit ipv zoals vroeger 192.168.1.xxx

Hoe werkt dit met glasmodems ? Kan ik lokaal nog fixed IP adressen gebruiken en in welke
range zit de apparatuur ?

Iemand heir ervaring mee ?
 
valck2014
Linksys (Cisco) EA4500.

Ik had DHCP aangezet maar zag niet alle apparaten. Weet niet of het daardoor kwam
Denk achteraf dat de default gateway nog op de oude Tele2 modem stond ipv de EA4500.
Daarna DCHP uitgezet (stom) en nu kan ik mijn router nergens meer terugvinden.

De avond is nog lang :-)
 
valck2014
Lijkt me een goed idee.
Ik ga afsluiten, morgen verder.
Bedankt voor zover.
gr Ron
 
valck2014
Langzaam maar zeker nader ik het punt dat ik alle glasvezel spullen maar weer in de doos stop. Gaat niet werken zoals ik wil.

1 - PC aangesloten op router en router aangesloten op glasmodem geeft keurig internet toegang op 320/320 Mbps.

2 - Aanloggen via routers Wifi lukt echter niet.
SSID wel zichtbaar maar PC krijgt geen IP adres toegewezen.

3 - Eveneens op router aangesloten NAS is onzichtbaar voor PC.

4 - Op router DHCP server en MAC klonen aangezet.
Alle apparatuur aangesloten op lokale netwerk wordt nu zichtbaar maar internet toegang is weg.

Is toch geen vreemde wens die ik heb ?
Glasmodem >> Router (Cisco EA4500) >> PC/NAS/Smart TV en via WIFI de tablets laptops e.d.

Denk dat ik mijn auto maar ga wassen. nu al de derde dag aan het tobben.
 
valck2014
Onder Advanced Sharing Options staat Network Discovery AAN.
Netwerklokatie staat op PRIVATE NETWORK.
Thuisnetwerk media staat eveneens aan.
 
valck2014
Eindelijk tijd voor een feestje.
Na herstarten, geduld hebben en nogmaals alle aansluitingen controleren is het dan eindelijk gelukt.
Achter het glasmodem staat nu een Cisco EA4500 die dmv zijn eigen DCHP server de interne IP adressen regelt.
Ik zie alle aan het netwerk aangesloten apparatuur weer en kan internetten via zowel de vaste als de wifi route.

Hoop dat alles morgen ook nog werkt maar daar gaan we maar vanuit.

Bedankt voor ieders support de afgelopen dagen. Op naar het volgende forum want ik ga morgen mijn Entone 515 aansluiten.
 
Edwin Kort
Gefeliciteerd. Tijd voor een feestje in Poortugaal? Wink
 
valck2014
Hoho, eerst nog HD op mijn TV. :-)
 
Edwin Kort
AL gelukt?
 
valck2014
Vrijdag even een losse opstelling gemaakt van alle apparatuur via de bestaande coax.
Glasmodem > Hirschmann Moka16 (2×) > Entone 515
Moka16 geeft maximaal signaal aan.
Entone heeft geupdate en toont alle kanalen.
Maandag het hele spul inbouwen en duimen dat het dan ook nog werkt.
Gaat wel lukken verwacht ik.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vaste IP adressen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Iptv via switch (vlan) mac-adressen Storing : 6 19 jun 2020
Nieuwe IP adressen CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 9 25 mei 2020
Onderbreking vaste telefonie Storing : 4 13 jun 2019
Storing vaste telefonie Storing : 41 06 dec 2018
Ziggo start met uitgifte ipv6-adressen. Wanneer Caiway? Algemeen : 10 08 feb 2016
Advertentie