obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Bijna alle TV zenders zonder Dolby Digital LFE subwooferkanaal
Marc Gallo
Op bijna alle televisiekanalen die ik ontvang via Caiway (Den Haag Wateringseveld) ontvang ik geen LFE subwoofersignaal. Mijn AV Receiver geeft aan Dolby Digital 5.1 te ontvangen, maar de subwoofer slaat niet aan.
Als mijn subwoofer een LFE signaal detecteert dan gaat een groene LED branden, ik hoor dan ook direct het effect van de subwoofer, echter dit gebeurd dus niet..

Uitzondering: National Geographic Channel & Discovery Channel, hier werkt de subwoofer wel!!

Ik ontvang via de coaxkabel, aangesloten op de ingebouwde DVB ontvanger in de televisie en er loopt een glasfiber voor de audio van de TV naar de AV receiver. Ik heb echter een alternatief ontvangsttraject en wel via de glasvezel naar de Entone Amulet 400 die aangesloten zit op de TV via een HDMI kabel. Echter ik heb hetzelfde resultaat via beide ontvangstmethodes

Verder is het zo dat het LFE kanaal wel goed werkt als ik een bluray/DVD afspeel via de blurayspeler, ook Netflix werkt goed en ook een satellietkanaal zoals Servus TV HD via de Astra satelliet werkt goed.

Kortom alles wijst erop dat van de meeste Caiway kanalen het LFE kanaal niet goed werkt of niet goed wordt doorgegeven. Ergens op de website van Caiway staat dat alle TV zenders onbewerkt worden doorgegeven, maar ik krijg het idee dat de LFE kanalen zijn uitgefilterd of zo..

Graag verneem ik van andere gebruikers of die dezelfde ervaringen hebben of juist niet en misschien zijn er nog gebruikers die meer informatie hierover hebben of tips..
Handtekening
LG 55LW570S
Yamaha RX-V671
Entone Amulet 400

 
Marc Gallo
Bedankt Optimizer voor de tips.

Ik heb een aantal dingen gechecked die je had gevraagd. Als ik televisie ontvang en op "info" druk, dan zie ik:
Input: AV4 (dit is op mijn receiver de SPDIF interface waar de TV op aan zit gesloten, want zoals gezegd kijk ik via de ingebouwde DVB tuner van de televisie)
DSP Program: Straight
Audio Decoder: Dolby Digital

-De enhancer stond al op "ON"
-De setting ''Monaural x2'' is niet bekend op mijn receiver. De frequentie op de subwoofer stond al op 120Hz, alleen stond het volume van mijn subwoofer op maximaal, die heb ik nu wat teruggeschroefd...
-Ik kan mijn frontspeakers niet apart instellen qua frequentie. Als ik de frontspeakers als "small" configureer of "large", in beide gevallen kan ik alleen de X-over frequentie van de subwoofer instellen en die staat op 120Hz, gelijk aan de setting op de subwoofer zelf..Als ik een calibratie doe met dat microfoontje etc, dan worden de frontspeakers echter als large gezien (en dat zijn ze ook).

Ik begrijp uit jouw verhaal dat de default setting voor SCENE-TV (Straight) beter veranderd kan worden in Movie, Drama net zoals in SCENE-BD/DVD, dit ga ik nog proberen..

Bedankt voor het aanbod van de kalibratie, maar ik wil eerst zelf nog wat dingetjes proberen...
Handtekening
LG 55LW570S
Yamaha RX-V671
Entone Amulet 400

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bijna alle TV zenders zonder Dolby Digital LFE subwooferkanaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Dolby is terug! Interactieve TV, Pay Per Event : 2 20 dec 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Meer HD en Dolby bij Caiway en Delta CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 13 12 dec 2022
Advertentie