obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel IJsselstein
erlinden
Ik verwacht van gebruikers die het duurste abonnement afsluiten en alleen draadloos gaan werken, dat ze wel weten hoe het werkt en wat ze mogen verwachten. En/of dat ze anders die informatie zelf opzoeken.

Waarom mensen zich verschuilen achter van alles als het om computers gaat...

Overigens haal ik draadloos op 5 GHz eenvoudig 20 MB/s (oftewel ongeveer 200 Mb/s ).
 
jeroen_roelofsen
En die "trage"verbinding is op dat moment naar 1 device (laptop, telefoon, tablet wat dan ook) Je kunt natuurlijk altijd met meerde devices tegelijk op internet en dan alsnog je volledige snelheid benutten.

Ik zit nog erg te twijfelen of ik overstap van mijn XS4all ADSL naar het veel snellere glasvezel. De service bij XS4all is uitmuntend, wat ik lees van Caiway een stuk minder. Dat houd me voorals nog een beetje tegen.
Verder vind ik geen vast ip ook wel een beperking. Is daar al meer over bekend? Wat kost het bijv om toch een vast IP te kunnen reserveren?
 
erlinden
Als meerdere devices gebruik maken van een draadloos netwerk dan wordt de snelheid gedeeld door het aantal gebruikers. Die volledige snelheid wordt dus nooit draadloos gehaald met de geleverde router...
 
oombas
Vandaag werden door mijn vaste PostNL bezorger twee dozen afgeleverd.
Alles was compleet.
Het installeren ging tamelijk probleemloos dankzij de duidelijke installatiehandleiding, alleen het activeren gaf eerst wat moeilijkheden.
Uiteindelijk is dat prima gelukt.
De snelheid is prima, 160/160 Mbit.
De telefoon deed het ook gelijk na het activeren, alleen heb ik wel tijdelijk een ander nummer.
TV kwaliteit is ook prima.
De knopjes van de AB zijn iel, met een qwerty toetsenbordje op de achterkant.
Aansluitend het thuisnetwerk op stoom gebracht, dat ging ook tamelijk vlot.
Dus nu wordt het tijd om de gebruiksaanwijzing eens door te lezen.
 
glpg634
Vanavond alles aangesloten, ging prima zonder problemen.

Echter, mijn snelheid down en up is maar 95 mbit terwijl ik een 150 mbit pakket heb. Da's dus niet goed. Morgen maar even bellen met support.
 
oombas

Quote

pall66 schreef:

Vanavond alles aangesloten, ging prima zonder problemen.

Echter, mijn snelheid down en up is maar 95 mbit terwijl ik een 150 mbit pakket heb. Da's dus niet goed. Morgen maar even bellen met support.


Ik neem aan dat je Mbit bedoelt.
Vorige week vrijdag begon ik ook zo.
Direct na het activeren, dat ook foutloos ging.
Met een eenvoudige notebook direct aan de modem.
Dat lag dus niet aan de lijn, maar aan de laptop.
Nu zit ik achter 2 routers, waarvan de eerste die Sitecom van Caiway is.
De tweede is ook een HS ding en daar hangt mijn thuisnetwerk aan, dat aansluiten ging trouwens ook probleemloos.
Nu heb ik een snelheid van 160 Mbit up/down met een 150Mbit abo.
Onder Linux met een werkstation dat de snelheid ruimschoots aan kan.
Mijn notebook kon het niet aan, dat was alles.
 
glpg634
Oke dank. Mijn pc kan het echt aan, zeker weten. En inderdaad, ik bedoel uiteraard megabit per seconde. Want het signaal van de tv gaat er niet af toch? Dat is toch apart? Overigens sluit ik tv niet eens aan, wat een drama apparaat is die tuner zeg als ik de verhalen mag geloven. Die ergernis wil ik me besparen, ik kijk toch bijna nooit tv.
 
oombas

Quote

pall66 schreef:

Oke dank. Mijn pc kan het echt aan, zeker weten. En inderdaad, ik bedoel uiteraard megabit per seconde. Want het signaal van de tv gaat er niet af toch? Dat is toch apart? Overigens sluit ik tv niet eens aan, wat een drama apparaat is die tuner zeg als ik de verhalen mag geloven. Die ergernis wil ik me besparen, ik kijk toch bijna nooit tv.


Ook bedraad haal ik met een andere laptop die snelheden niet, misschien is die laptop ook te traag.
Ook al heeft hij een Gbit interface.
Dat TV signaal gaat er niet af.
Hier staat de TV ook aan tegelijkertijd met het netwerk en haal ik gewoon de volle snelheid.
Ik heb die Entone gelijk in gebruik genomen en hij doet het hier prima.
Er is 1 'typisch Caiway' ding, maar dat kan ik hier nog niet openbaar maken.
Eerst willen we er nog van genieten.
Nu moet ik wel met dat apparaat oefenen, mijn eerste testje mislukte, ik had met die PVR gisteravond iets willen opnemen.
Nog nooit zo'n ding gehad, wel een kast vol met recorders, tot en met DVB-C aan toe.
Voor mij is de grootste uitdaging om de opgenomen spullen er vanaf te krijgen om op DVD te zetten.
Het liefst via het netwerk.
Dan kreeg ik vanavond een vreemd mailtje van klantenservice over de overdracht van mijn telefoonnummer.
Die zou volgende week maandag plaats vinden tussen 9:00 en 11:00.
Mijn KPN lijn is al onbruikbaar en mijn eigen nummer doet het al bij Caiway.
Dat zijn dan van die communicatieproblemen.
Voor het overige ben ik tevreden met de installatie, ik ben sinds begin 1999 internet abonnee bij Kabelfoon en heb nog nooit ondersteuning nodig gehad.
Geduld en vooral goed kijken naar wat die apparaten je allemaal vertellen met al hun lampjes en signalen.
Al ligt het niet altijd aan jezelf!
Mijn glasmodem zit in de huiskamer, dat heb ik heel bewust gekozen en ben er blij mee.
Daar knippert het de hele dag, maar ik heb daar geen hinder van.
Net als die blauwe schijnwerper van de Entone waarover wordt geklaagd.
Hij ligt buiten mijn blikveld als ik TV kijk en het apparaat werkt uitstekend.
Als het zo blijft werken als nu, dan ben ik er heel tevreden mee.
Ook financieel, ik heb er alleen maar voordeel van, zelfs als ik mocht besluiten de telefoontikken af te kopen.
 
oombas
Bedankt!
Die tip over die lampjes had ik al gekregen van een bevriende relatie uit Maassluis.
Hier stoort het me niet, ik schreef het al.
Die Entone zit niet in mijn blikveld.
Die functie van die stippen aan de rechterkant was ik nog aan het uitvlooien.
Wel zijn die toetsjes van de AB ielig, ik heb nogal 'grote klauwen' zoals het altijd wordt gezegd.
De grootste wielerhandschoenen (XXL) zijn mij nog te klein.
Ik vind het apparaat goed functioneren, al moet ik het beter leren kennen.
Wel heb ik nog een Logitech Harmony 885, ik heb dat ding zelden of nooit gebruikt.
Hij is nog z.g.a.n., zogezegd.
Toen ik er mee begon zaten mijn apparaten er niet in.
Wat had het voor zin als ik toch altijd een batterij andere dingen er naast moet leggen.
Mij leek het gebruik met die functies wel handig, meerdere apparaten behorend bij 1 functie tegelijkertijd aan- en uitzetten.
Het ding programmeren kon alleen met Windows naar mijn herinnering en dat gebruik ik ook al niet of nauwelijks.
Dus ik behelp me wel met die Entone AB, ondanks de richtingsgevoeligheid.
De kwaliteit van de telefoonverbinding met die Caiway telefoonlijn is trouwens uitstekend.
Zojuist uitgeprobeerd met iemand die het handig vindt dat ik het eerst eens allemaal uitprobeer.
 
glpg634
Hoera! Het lag aan mijn externe netwerkkaart, die kon maar 100 mbit aan. Even het stekkertje in de netwerkopening van het moederbord gestoken en een speedtest gedaan. Een vrijwel snaarstrakke download van 167 mbit, terwijl ik maar een 150 mbit abonnement heb. Keurig Caiway, dikke pluim. Hou dit niveau vast!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel IJsselstein', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel Internet + DVB-C Abonnementen : 1 26 apr 2024
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie