obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Te hoge latency op glasfiber
hmd
Ik heb sinds een paar weken glasfiber. Televisie en telefoon werken prima. Als ik downloadsnelheden test met Ookla, haal ik 100-200 mb/sec.

Maar ik merk dat soms lijkt of er hickups zijn in de verbinding. Ik merk het bij een online spel dat ik speel en soms hangt. Ik merk het bv bij mijn webmail die soms veel trager reageert.

Recentelijk heb ik met Pingplotter de verbinding gemonitord. En omdat ik ook mijn oude Solcon ADSL verbinding nog heb heb ik het ook bij die verbinding gedaan.

De pieken in de latency die optreden in mijn ADSL zijn niet hoger dan 50ms. Pingplotter geeft hiervoor een groen signaal af: is dus normaal.

De glasfiber toont pieken van boven de 2000ms (knalrood in Pingplotter): zie attachment. Bovendien lijken deze pieken somms een tijdlang aan te houden (bv 10 minuten), waarna je makkelijk een uur hebt zonder die pieken. Dit lijkt dus te bevestigen wat ik zie in mijn spel en mijn webmail.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind dit namelijk heel storend en niet acceptabel voor een internetverbinding.
hmd voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Highway
Recent al twee keer storing geweest, misschien heeft het daar mee te maken.
Je kunt ook andere dns servers configureren dan die van Caiway/Delta zelf.
Als de lookups niet goed gaan verhoogd dat ook de latency.
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te hoge latency op glasfiber', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoge Bitfoutfrequentie Digitale radio of televisie storing : 4 15 nov 2017
hoge telefoon tarieven glasvezel Wat verandert er? : 3 19 okt 2016
hoge ping CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 8 23 okt 2014
glas: hoge ping, lage upload en lage download, wat is er aan de hand? Snelheid : 5 16 feb 2014
Best hoge snelheid voor de kabel Snelheid : 3 18 mrt 2013
Advertentie