obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Kan al twee jaar niet bellen
Jacob-H
Maar kan wel gebeld worden

Kan na wat heen en weer geschuif van KPN naar Caiway
Eerste omzetting van KPN naar Caiway ging vlot en goed
Na paar weken wilde ik weer terug naar KPN ivm. storing - kon niet naar Noorwegen bellen

Daarbij is iets mis gegaan, na vele malen bellen maar gestopt, kreeg te vaak Alfa jongens/meisjes aan de lijn met "U moet alles resetten / U moet het snoertje vervangen" en toen ik dat na meerdere keren niet meer wilde "werkte ik niet mee"

De stand van zaken nu is
De telefoon is goed - kan gewoon via de twee koperdraadjes gebeld worden, de buren en de rest van de dorpsgenoten bellen
Na groene toets indrukken komt er een de normale toon
Kan wel gebeld worden (de beller krijgt de melding "Pas op U wordt doorgeschakeld"
Kan - dus - zelf niet naar buiten bellen, ook niet met 1200
Kan wel naar nummers met zelfde netnummer bellen
Kan ook gebruik maken van alle *xx* diensten.

Maand geleden storing formulier ingevuld, kreeg 14 juli bericht dat alles goed was, moest snoertje testen......

Kon de mail niet beantwoorden, moest bellen of live chatten, wat natuurlijk niet lukte en....waar ik geen zin meer in heb. Ik wil gewoon een echte techneut en geen Alfa typetje

Teleurgestelde Caiway gebruiker - (van beroep elektronicus)
 
Highway

Jacob-H schreef:


De stand van zaken nu is
Kan wel gebeld worden (de beller krijgt de melding "Pas op U wordt doorgeschakeld"

Teleurgestelde Caiway gebruiker - (van beroep elektronicus)

Dat van die doorschakeling vind ik vreemd. Het lijkt er op dat of KPN of Caiway iets fout hebben staan.

Via Caiway bel je volgens mij altijd via voip en dat is digitaal.
De 2 koperlijntjes zijn nog altijd eigendom van KPN, die zijn dus verantwoordelijk voor de kwaliteit van jouw telefoonverbinding en juiste werking. Via de koperlijntjes is analoog.
Handtekening
Wink
 
Jacob-H
Was hier al bang voor..
Met de twee koperdraadjes bedoel ik het 5 meter lange stukje naar de digitale modem van Caiway - die ik steeds moet vervangen van de helpdesk medewerkers/sters

Dat er is niet goed staat bij of KPN of bij Caiway vermoed ik ook, gezien het doorschakelbericht 'pas op U wordt doorgeschakeld' wat ik op mijn mobiel zie verschijnen.

Dus nogmaals voor de duidelijkheid alles is digitaal op het korte stukje 'koperdraad' tot aan poort 1 in de modem.

Misschien een opmerking waarom ik er na twee jaar mee kom.
Ik had me er al bij neergelecht dat het niet op te lossen is, en we bellen dus met onze mobiel naar buiten. ik zelf gebruik hiervoor een oude Nokia 3410. Waarmee ik de laatste tijd naar zolder moet gaan, gezien het slechte bereik (KPN) Oorzaak mogelijk een groot zonnepaneelpark in de buurt....ik weet het niet.
 
Highway
Ok. Wat voor abonnement neem je af van Caiway?
ADSL
Kabel
Glasvezel
Handtekening
Wink
 
Jacob-H
Sorry deed iets anders

We zijn overgeschakeld van KPN - draadjes - naar glasvezel
Met Internet en TV ben ik tevreden ook geen grote storingen gehad

Alleen geen vaste telefoon
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan al twee jaar niet bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Waarom niet verbaasd Algemeen : 1 19 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie