obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Glasmodem probleempje.....
Floris
Geachte iedereen,

Ik ben over gegaan van Caiway Glas naar Delta Glas omdat dat ruim 15 euro scheelde. Ik raakte alleen het coax signaal kwijt, maar dat was me die korting waard.
Toen werd door een monteur de oude Genexis Live! Titanium-52 vervangen door een Genexis Platinum-7840. Ik had signaal, dus monteur vertrok. Daarna zelf kijken of alles bij het oude bleef, werkte mijn DDNS niet meer. Dubbele NAT. Dus klantenservice geschreven, waarna ik de volgende ochtend al (!) een Genexis Live! Titanium-22 kreeg. Deze direct aangesloten, maar nu het volgende:
Het IP-adres dat ik in mijn eigen modem zie is 172.25.219.70. Het IP dat ik opvraag via whatismyip is 62.45.??.??? (de vraagtekens hou ik even voor mezelf!). Ik zit dus weer achter een dubbele NAT, dus ddns doet het nog niet. Die Titanium-22 is toch een bridge, dan moet ik toch het externe IP-adres zien zoals voorheen met die Caiway aansluiting met die Titanium-52 altijd wel gewoon gebeurde?

Omdat ik 's avonds werk, en tot mijn werk slaap, reageer (en leef) ik alleen 's nachts. Vandaar dat ik eerst hier probeer voordat ik uit mijn ritme de klantenservice overdag ga bellen. Alvast dank voor een ieder die iets toevoegt.....
 
Highway
Van die Genexis Titanium-22 krijg je dus 172.25.219.70 toegewezen.

Je kunt nu 2 dingen doen, je Asus RT-AX89X niet via de WAN aansluiting maar via de LAN aansluiting aansluiten op je genexis. Je Asus werkt nu als switch.

Andere optie is de genexis via je WAN aansluiting op de Asus aan te sluiten. Vervolgens ga je in de Asus naar de DMZ optie en sta je alles toe op 172.25.219.70. Je hebt nu een semi-bridge.
Handtekening
Wink
 
Floris
Dank voor je antwoord.
Beide mogelijkheden geprobeerd, maar bij beide geeft de Asus software al aan dat er nog steeds een dubbele NAT is, of dat hij achter een externe Router zit. Bij beide opties doet die DDNS het dus niet.

Ook heb ik nu dat Business Pack, dus een vast IP, dus nu wil ik dat IP ook aan mijn kant zien.

Die Caiway Titanium-52 heb ik nog. Die heb ik al een paar keer weer opnieuw proberen aan te sluiten. 1 keer zelfs bijna 24 uur, maar m'n gezin begon te zeuren dat ze geen internet hadden..... Waarom werkt deze niet gewoon zoals de Titanium-22 het wel gewoon direct doet? Weet jij hier meer over?

Ik leg anders het probleem wel bij de klantenservice, want dit was niet wat er overeen was gekomen toen ik die "bridge" kreeg. Nogmaals dank!
Gewijzigd door Floris op 28 juni 2022, 01:38
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasmodem probleempje.....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway glasmodem met 2 externe routers voor alleen wifi (AP) Eigen netwerk : 2 09 aug 2020
Advies welke WiFi-router achter glasmodem? Eigen netwerk : 51 25 apr 2020
Fritsbox 7170 aan het glasmodem Eigen netwerk : 3 13 sep 2017
Instellingen Airport Extreme icm glasmodem Hardware instellingen : 3 14 jun 2015
aansluiten glasmodem CaiWay/Delta Glasvezel modem : 17 30 jul 2014
Advertentie