obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
(S)FTP
afrvanderheijden
Momenteel een Genexis 7840 in gebruik met een zakelijk abonnement (anders kon ik geen vast IP-adres krijgen). Wil met met NAS en backup van website naar NAS met SFTP werken. De Service Desk geeft geen ondersteuning maw zoek het zelf maar uit. Zeer bijzonder.
Hoe kan ik port forwarding instellen in modem voor SFTP naar mijn NAS?
 
BertM
1.Meld aan aan je genexis router.
2. Klik in het menu op "Internet"
3. Scroll omlaag naar "Port Forwarding"
4. Klik op "ADD NEW IPV4 RULE".
5. Vul de juiste gegevens in en klik "SAVE".


Maar ik weet niet welke NAS je gebruikt, maar als je b.v. een synology hebt kun je ook vanaf je NAS de router configureren via UPnP.
Veel andere NASjes hebben ook dat soort mogelijkheden.
 
afrvanderheijden
Ik gebruik een Synology NAS en ik heb de forwarding al eerder met succes met Fritz!Box gemaakt (XS4ALL) en dat werkte uitstekend. Ik kan hier echter alleen TCP en UDP protocollen selecteren en geen ftp. Ik krijg de melding (gebruik een laptop die via mijn smartphone als hotspot werkt) en FileZilla. De melding is 'kan niet verbinden met de server' en ik zie dat de NAS niet wordt aangesproken.

Vraag mij af wat ik bij 'source hosts' moet invullen.
Gewijzigd door afrvanderheijden op 18 mei 2021, 08:33
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '(S)FTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie