Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Platinum-7840, zwakke WiFi
ErnstJan
Hallo,

Eindelijk glasvezel hier in Veluwe-Oost. Juni 2018 de go-ahead, 14 december 2020 opgeleverd, 5 januari jl. Caiway modem ontvangen.

Dus sinds kort Caiway klant (Snel 700 Mbps) en erg tevreden. Hiervoor KPN koper; 12/2, nu dus 700/700. Vooral de lage latency maakt laden van webpagina's zoveel sneller. Nice!

Alleen dat Genexis modem... wat een zwakke WiFi!

Van de plek waar hij staat zit er naar de woonkamer 1 muur tussen en dan is het signaal al bijna weg. De KPN Experiabox V10 gaf gewoon in de woonkamer vanaf dezelfde plek als de Genexis vol signaal. Het is dan wel een 24 cm. dikke muur (oude boerderij) maar dan nog.

Enfin; komende week even een gat door die muur boren en dan een AC accesspoint in de woonkamer.

Algemene vraag: de Genexis lijkt niets aan logging te doen? Klopt dat of is er een truc? Ook ben ik wel benieuwd of er iets van een firewall/IPS in zit.
 
Jaccoermers
Bij aamvang van mijn caiway ervaring meerdere keren geklaagd over de wifi van caiway. Uiteindelijk kreeg ik een andere Router: zelfde ervaring.

Toen stuurde ze mij een tp link router als wifi AP om erachter te zetten.

Dit een tijdje behouden en er nu ubiquiti nanohd AP achter gezet en zojuist een unifi router (USG) besteld.

De functies van de genexis zijn voor de eindgebruiker zeer beperkt vind ik zelf. Poorten toewijzen kan niet op naam. Zelfee voor vaste IP adressen etc.

Jammer dat er niet een bridge modus is of een "alleen modem" optie.
 
dannyvdm
klopt de genexis 7480 zit bij mij in de doos... zwak wifi en zeer beperkte modem

heb de asus rt ax 86u gekocht aanrader ...wifi 6
echt heel blij mee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Platinum-7840, zwakke WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 Jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 Aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 Mar 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 Jul 2022
Bekijk logs genexis 7840 Algemeen : 4 01 Nov 2021
Advertentie