obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Internet probleem
SanderC
Goedemiddag allen.

Wij hebben thuis een probleem met het internet en ik wil jullie hierbij om hulp vragen.

De situatie is als volgt;
Wij hebben via Caiway een glasvezel abonnement; 250Mbit/s. We hebben een Genexis modem. En hebben geen interactieve tv. Onze modem wordt alleen gebruikt voor het internet.

Tot voor kort hadden we een Netgear router aangesloten op poort 1 van de modem. Om vervolgens een kabel naar de ps4/minix in de woonkamer te laten lopen. En een kabel naar de bovenverdieping voor een ps3 en de pc op zolder.
Echter de router is defect gegaan en toen begon het probleem.

Ik dacht toen om de modem te gebruiken voor WiFi, maar dit blijkt niet te kunnen en wordt ook afgeraden door de helpdesk van Caiway. Zij raadden mij aan om een aparte router te kopen. Om na de router de kabels voor de woonkamer en bovenverdieping weer aan te kunnen sluiten. En er ook weer WiFi in huis is.
Ik heb een duopak van de Asus AC67U gekocht. Met als idee om 1 router op zolder te plaatsen, zodat we daar beter WiFi bereik hebben.

Het lukt mij echter tot nog toe niet om het internet via de router werkend te krijgen. Als ik de ps4/minix rechtstreeks op de modem via poort 1 aansluit, is er wel internet. Dus het signaal is. Dit is ook bevestigd door Caiway. Maar zodra ik de router via een kabel aansluit op de modem, krijg ik geen internetverbinding.
Zelfde kabel hiervoor gebruikt als voor de rechtstreeks verbinding tussen modem en ps4 (waarbij er wel internet was), dus een kabelprobleem kan het ook niet zijn.
Ook de modem en router een tijdje van het stroom af gehad en de modem gereset, maar dat maakt geen verschil.

De router heb ik volgens de helpdesk goed aangesloten, namelijk op de WAN-poort. Daarnaast geeft de router ook het WiFi signaal af, maar zonder internet ( met uitroeptekentje naast signaal op mob).

Kan iemand mij vertellen wat er moet gebeuren om het internet en WiFi weer werkend te krijgen via de router? Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Highway
Mogelijk heeft je glasvezel modem het mac adres van de oude router of van de ps3 onthouden.

Zet het glasvezel modem uit voor een uur.
Ondertussen kun je wel de aan de slag met die 2x AC67U.
Zet 1 AC67U bij je glasvezelmodem maar sluit hem nog niet aan op de wan poort. Sluit hierop een laptop of pc bekabeld aan op 1 van de lan poorten. Configureer al vast je wifi als je die ook voor de 2e AC67U wil gebruiken om een imesh systeem op te zetten.
Sluit je 2e AC67U liefst bekabeld aan op zolder, dat gaat het eenvoudigst. Je hoeft in het geval met een aangesloten kabel niets meer aan te doen.

Ga naar het config scherm van je eerste AC67U en navigeer naar "network map". Op die pagina vind je een knop voor AiMesh node, klik daar op. Rechts in het scherm verschijnt een zoek knop naar een aimesh node. Je AC67U van zolder zal nu gevonden worden en kun je nu toevoegen.

Alle instellingen van router 1 worden nu overgenomen in router 2.

Geen kabel tussen beide routers, dan wordt het iets lastiger.

Sluit router 1 aan op je glasvezel modem via de wan kabel/poort. Nu zou het moeten werken. Misschien nog poorten open zetten maar dat zien we later dan wel weer.
Handtekening
Wink
 
Jaco Hage
Ik vind het een rampenplan om meerdere Asus ''verkapte routers'' te gebruiken die fungeren als access-point met AiMesh. Asus heeft zijn WiFi systemen niet goed op orde. Zijn routers wel. (alhoewel die wel firmware-matig op to date moeten worden gehouden anders vertragen zaken.)

De Genexis 7840 levert geen stabiel wifi. Hoewel ik dit modem router motiveer omdat een zeer goed access point integratie never faalt! Die hatsieflatsie AiMesh of Mesh van C kwaliteit gooien snel roet in het eten. Modem wordt traag, verbindingen lopen vast op video conference. Zeer veel Mesh systemen heb ik getest idem dat van Asus AiMesh. De Lyra was mijn eerste.

Daarnaast vertelt NIEMAND dat je als je een Mesh systeem niet goed configureert je heel het huis volstopt met WiFi. ( in totaal 12x extra wifi kanalen bij 3x mesh hotspot, incl gasten wifi, + Hidden SSID's etc)
Heb je HUE Led light- ZigBee , en heel veel wifi Stoorzenders??

Sorry ik loop soms een beetje blauw aan... In Love

Koop een paar degelijke access points en er gaat een compleet nieuwe wereld voor je open.

Soms kan 1 al voldoende zijn.

(als aanvulling op het geheel)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel Internet + DVB-C Abonnementen : 1 26 apr 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie