obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
glasvezel modem / converter
fwberg
ik ben een beetje huiverig voor de glasvezel modems. ik ben bang dat Caiway bepaalde services dichtgetimmerd hebben.
ik zou liever een glasvezel convertor willen hebben en mijn eigen hi-end modem/router willen gebruiken.
de reden is:
ik kreeg laatst van Online ( waar ik nu nog klant van ben ) een nieuwe router.
mijn oude was overleden.
toen ik echter mijn Gigaset VOIP telefoons wilde installeren bleek dat de modem/router zodanig dichtgetimmerd was, dat dit onmogelijk was.
Online had een geweldige oplossing voor mij.
"U kunt toch een bel buitenland bundel nemen?" YEAH.... RIGHT !!!

is het mogelijk om alleen een glasvezel convertor te installeren ipv de glasvezelmodem van Caiway?
zoja..
1 welk merk en type kan ik dan het beste gebruiken
2 waar vind ik de log-in gegevens voor de verbinding?

Fred, Schiedam
 
fwberg
waarom is dan een glasvezel convertor niet genoeg? alle(?) routers hebben toch ook al een ingebouwde modem?
een beetje dubbelop zou ik zeggen.

ps... ik heb geen coax in huis, al staat vermeld dat ik dat wel heb.
ik gebruik al jaren satelliet en vind dit fantastisch. ik heb dus eigenlijk niets aan het volledige pakket van caiway. is hier nog wat aan te doen bij Caiway?

kan eventueel tv kijken ook via de internet aansluiting dan, mits ik dat eventueel later ook wil hebben?
Gewijzigd door fwberg op 29 oktober 2016, 15:02
 
fwberg
met een glasvezel converter bedoel ik een apparaat die een glasvezel signaal omzet naar een kopersignaal.
van het kopersignaal naar de modem/router.
nu moet ik toegeven dat ik hierover nog niet helemaal up to date ben. ben mijzelf hierover nog aan het bekwamen.

van netwerken weet ik wel t een en ander, maar glas is eigenlijk best wel een nieuwe materie voor mij.
ik heb beroepsmatig hier nog niet mee te doen gehad
 
fwberg
ok Jaco,
bedankt voor je uitleg.
ik ga nog even verder snuffelen voordat ik mij aanmeld bij Caiway, want Caiway zal het wel worden.

1 koperaansluiting zou al genoeg geweest zijn. mn modem/router bezit ook al al die uitgangen.

als laatste, welk type Genexis is het?, dan kan ik het pdf-je gaan downloaden.

nogmaals bedankt
groetjes, Fred.

PS... Fiber sucks, met wat vragen, via chat, werd ik gewoon weggedrukt. als laatste vroeg ik of ze me kon doorschakelen met iemand die wat meer technisch onderricht was.
dat mormel van de chat helpdesk snapte echt niet wat ik bedoelde....
een klacht gemaild naar Fiber, met ook die zelfde vragen..... nix meer van ze gehoord.....
 
fwberg
ter info
zit nog te dubben tussen de TP-Link AD7200 en asus RT-AC5300
als de specs van de TP-Link AD7200 net zo goed zijn of beter dan Asus, wordt t waarschijnlijk deze

fijne avond jaco...
 
fwberg
ik wil nog even wachten totdat hardware.info deze getest heeft. er staan nog te weinig gegevens op hun website om deze 2 goed te vergelijken.
maar idd... wat ik tot nu toe nog heb kunnen ontdekken lijkt t een brute bak.

ik schaam mij een beetje... net van beide routers de pdf gedownload.
t bleek dat geen van beide een ingebouwde modem bezitten.
het wordt dus gewoon de standaard Genexis als modem en voor de router voor 99.9% de TP-Link AD7200.

ik zit alleen dan nog met de TV. zoals ik al vertelde, ik kijk via de schotel.
de coaxaansluiting zal misschien wel ergens afgekapt zijn of ergens in de muur gemetseld, maar dat vind ik prima zo.

ik neem aan dat Caiway ook aan IPTV doet, wat naar mijn idee toch wat meer toekomst heeft.
het is wel een beetje zonde om een totaalpakket te moeten afnemen terwijl ik geen gebruik maar van TV van Caiway
enig idee hoe of wat, mocht ik later toch anders beslissen?
als de VU+ Ultimo 4k binnen een paar dagen uitkomt ga ik deze bestellen.
deze setup-box kan natuurlijk ook iptv aan.
zou ik die kunnen gebruiken met eventueel een CI-module/smartcard van Caiway?
 
fwberg
dat hij de 5300 of de Netgear..... Nighthawk X10 misschien.... ???
je bedoeld Asus mag ik aannemen.
jah... daarom zei ik voor 99.9% ik twijfel nog een beetje... wacht nog wat reviews af enzo.
maar ik denk dat die AD mij over de streep zal helpen. misschien ook wel de prijs/prestatie

zie je wel... je zegt t zelf... toch wat dichtgetimmerd in die modem... Smile
daarom opperde ik al over een ci module en/of smartcard. er zal echt wel een manier zijn om iets af te schermen.
die Entone decoder.... voorlopig hoor ik daarover toch niet zulke goede berichten.
hetzelfde met die setop boxen van canaldigitaal.
waarom denk je dat ik een Vu+ Ultimo 4k wil aanschaffen?

vergis je niet in Huawai
een aantal jaar geleden een internet dongle in thailand gekocht.
was op dat moment de snelste v/d wereld.
Huawai behoord momenteel tot de middenmoot, maar t kan zo zijn dat ze binnen een paar jaar 1 van de betere producenten worden.
ik hou ze ook ( een klein beetje ) in de gaten.
ik ga iig nu slapen... kan nog gebeld worden voor "call-out" dienst Sad
Gewijzigd door fwberg op 30 oktober 2016, 00:56
 
fwberg
hey Jaco,
het is toch de TP-LINK Talon AD7200 router geworden.
ik zat nog even bij andere (toekomstige) routers te kijken, b.v. Netgear maar die zou ook weer te duur worden.
een paar andere merken ook bekeken, maar nee...
ik denk dat TP een heel goed alternatief is gezien prijs/prestatie.
ik heb ook nog even aan Asus gedacht, maar laat ik maar op de toekomst voorbereid zijn.
die AD heeft mij hiermee over de streep geholpen.

ps op de website van TP heb je allemaal virtuele routers... maar ik neem aan dat je die al kent

groetjes Fred
 
fwberg
hey jaco,
in antwoord op mijn vraag, gaf tp het volgende antwoord


Dear Fred,

Thank you for your support request.
It doesn't really matter how you place the router to the wall.
You can see for yourself what is most convenient for your self to access the router and its connections.
This doesn't effect the heat development.

We hope to have informed you sufficiently.
If you have further questions, please don't hesitate to contact us.

Kind regards,
TP-Link Customer care

TP-LINK Netherlands B.V.
Archimedesbaan 18r06;, 3439 ME Nieuwegein
support.nl@tp-link.com
http://nl.tp-link.com

Online video instructies: https://www.youtube.com/playlist?list=PL5-saTC8Zglm5I-ZIYd3psfiHxwrWYb0S


groetjes, fred

ps... nog niet binnen
 
fwberg
Hey jaco,
Keb m net aangesloten
Ik zit in de woonkamer met mn note 3 telefoon.
Een wifi analyzer App gaf aan:
Op 2.4 GHz -72dB
Op 5 Ghz -64dB

Wat tii beneden in de snackbar doet, weet ik nog niet, maar daar kunnen ze ook i-netten op hun mobieltjes. (Het personeel en eigenaar) ((pw beveiligd natuurlijk))
Helaas de 60Ghz nog niet kunnen testen.
T ziet er allemaal goed uit.
Vandaag of morgen ga ik beginnen om de voip tel te installen. Een Siemens Gigaset met een N300A-IP module.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'glasvezel modem / converter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Advertentie