obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Advies welke WiFi-router achter glasmodem?
Migow

Quote

H D R schreef:

Het lijkt erop dat Jaco bijna kan toveren Smile

Toveren kan hij volgens mij niet, maar hij staat voor kwaliteit en eerlijkheid. En heeft veel kennis van zaken en betaalbaar. Owja is een zeer nette werker!! En de aftersales is volgens mij ook zeer goed!! Sow genoeg pluimen uitgedeeld haha
 
BNR

Quote

cawul schreef:[/url]
Welke snelheid haal je op 5GHz met jouw browser?

Ik haal op 5GHZ 433 Mbps als linksnelheid op mn telefoon
maar als ik bij mn andere tel kijk zie ik 135Mbps staan op 5 Ghz
vreemd maar het gaat nog steeds gewoon super snel
 
cawul

Quote

BNR schreef:

Quote

cawul schreef:[/url]
Welke snelheid haal je op 5GHz met jouw browser?

Ik haal op 5GHZ 433 Mbps als linksnelheid op mn telefoon
maar als ik bij mn andere tel kijk zie ik 135Mbps staan op 5 Ghz
vreemd maar het gaat nog steeds gewoon super snel


okay, maar ik bedoelde, wanneer je van je van je tablet/smartphone
gebruik maakt van de Ookla app, wat haal je dan?

=
 
HiaWay
Op een G75 abo haal ik hier bedraad ook werkelijk 75 Mbps.
Op de smartphone rond de 40 Mbps maar op de tablets slechts 10 Mbps download, volgens Ookla.
Terwijl de upload via de tablet wel 75 Mbps haalt.
Ben er nog niet achter waarom de download op de tablets zo laag blijft.
 
HiaWay

Quote

Roberto schreef:

Wat voor tablet heb je dan??


Samsung Galaxy Tab A
 
BNR
helemaal vergeten de vraag van cawul te beantwoorden
met die app voor op de telefoon getest met de 5ghz wifi verbinding
ik heb 222,14 mbps download en 175,87 mbps upload (gedaan op 22 juli)
zonet weer gedaan 164,90 download en 201,63 upload
voor dat het metertje op dreef is de test voorbij...
 
BNR
sorry voor de super topic bump en ik ben ook al een tijdje niet meer actief hier geweest.

Ik ben nog steeds super tevreden over mijn AC88U router en doordat ik nu thuis moet werken merk ik dat ik op mijn nieuwe werkplek in de slaapkamer niet echt goed wifi bereik heb.

We hebben een eengezinswoning en op de begane grond staat die glasvezelmodem en op de 1e etage de Asus AC88U 8 poorts router en op de 2e etage is het bereik van zowel de 2.4 Ghz als 5Ghz niet zo best, af en toe verbinding.

Ik heb een bedrade kabel vanaf de router naar 2e etage lopen en daar heb ik een TP Link switch (oudere vierkante TL-SG1008D) op aangesloten om mijn bedrade pc's aan te sluiten.
Dat werkt allemaal perfect en nog steeds super internet snelheden.

Om het wifi signaal op de 2e etage te verbeteren wat is raadzaam ?

Een extra router erbij (wil bij Asus blijven ivm die Aimesh en lijkt me fijn om een wifinaam te hebben) of moet ik met extenders etc gaan werken.

Dan ook de vraag moet ik dan een AX router hebben om alvast toekomst vast te zijn maar die zijn een stuk prijziger en ik heb voor zover ik weet nog geen apparaten die de AX wifi 6 ondersteunen

Of moet ik de huidige AC router vervangen door een nieuwere en die oude AC router hier in de slaapkamer zetten ?

hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven en alvast bedankt
 
Jaco Hage

BNR schreef:

sorry voor de super topic bump en ik ben ook al een tijdje niet meer actief hier geweest.

Ik ben nog steeds super tevreden over mijn AC88U router en doordat ik nu thuis moet werken merk ik dat ik op mijn nieuwe werkplek in de slaapkamer niet echt goed wifi bereik heb.

We hebben een eengezinswoning en op de begane grond staat die glasvezelmodem en op de 1e etage de Asus AC88U 8 poorts router en op de 2e etage is het bereik van zowel de 2.4 Ghz als 5Ghz niet zo best, af en toe verbinding.

Ik heb een bedrade kabel vanaf de router naar 2e etage lopen en daar heb ik een TP Link switch (oudere vierkante TL-SG1008D) op aangesloten om mijn bedrade pc's aan te sluiten.
Dat werkt allemaal perfect en nog steeds super internet snelheden.

Om het wifi signaal op de 2e etage te verbeteren wat is raadzaam ?

Een extra router erbij (wil bij Asus blijven ivm die Aimesh en lijkt me fijn om een wifinaam te hebben) of moet ik met extenders etc gaan werken.

Dan ook de vraag moet ik dan een AX router hebben om alvast toekomst vast te zijn maar die zijn een stuk prijziger en ik heb voor zover ik weet nog geen apparaten die de AX wifi 6 ondersteunen

Of moet ik de huidige AC router vervangen door een nieuwere en die oude AC router hier in de slaapkamer zetten ?

hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven en alvast bedankt


Je kunt je Asus router behouden maar wat ik je zou aanbevelen is de WiFi uit te schakelen op de Asus en te kiezen voor 2x AC of AX access points (dualband) Dan heb je 1 wifinaam. Een goed access point heeft seamless rooming. Dit vloeit veel beter over dan je AiMesh gebruiken. Asus heeft dat niet goed voorelkaar als je gebruik maakt van draadloze speakers of ''gevoelige of minder goede netwerk'' apparaten om 100% verbinding te garanderen. Extenders ''zuigen'' je wifi sterkte en stabiliteit weg van de hoofdrouter. Ik ontraad je dat te doen.
Je kunt gerust gebruik gaan maken van AX access point. Die kunnen zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz (AC) band aan als je de betere versies neemt. Daarnaast kom je ook in een AX WPA3 omgeving die je netwerk beveiliging beter versleuteld. De draadloze TX/RX (verzenden versturen) zijn bij AX met meerdere antennes verkrijgbaar zodat het nagenoeg de bedrade snelheid haalt.

Hoop dat je hier iets mee kunt en anders weet je me te vinden. Of stel hier je vragen openbaar.
 
BNR
dank je wel Jaco voor je reactie en advies.
Dat is duidelijk.
Wifi uit op de huidige en 2 nieuwere access points scoren.
Moet ik het dan zo zien dat een van de nieuwe op de 1e etage komt en de andere nieuwe op de 2 etage ?

Welke AC/AX access points raadt je aan ?
en kan ik dan daarmee optimaal gebruik maken van mijn snelle caiway glasvezel verbinding ?
En kan je die ook leveren zoals de vorige keer met die AC router.
 
Jaco Hage

BNR schreef:

dank je wel Jaco voor je reactie en advies.
Dat is duidelijk.
Wifi uit op de huidige en 2 nieuwere access points scoren.
Moet ik het dan zo zien dat een van de nieuwe op de 1e etage komt en de andere nieuwe op de 2 etage ?

Welke AC/AX access points raadt je aan ?
en kan ik dan daarmee optimaal gebruik maken van mijn snelle caiway glasvezel verbinding ?
En kan je die ook leveren zoals de vorige keer met die AC router.


Uiteraard kan ik dat voor je regelen en/of ingesteld en wel aanleveren.

Neem begin volgende week even telefonisch contact op, dat komt het beste uit, en dan kan ik kijken welke access point performance modellen het beste bij je past. Ik heb 4 opties van AC tot AX.
Als ik ze voor-programmeer heb je een naadloze overgang van de WiFi van beneden tot boven. Feitelijk op elke verdieping 1, de ene aan de voorzijde en de verdieping daarboven aan de achterzijde van het huis. Laat het mij je later even uitleggen wat de beste configuratie is. Ik denk dat je met mijn AC premium model al enorm gelukkig wordt... Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Advies welke WiFi-router achter glasmodem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Welke zender erbij Welke zender wil je er nog bij hebben? : 15 10 mei 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Interactie tv achter een titanium 22 Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 2 03 mrt 2023
Advertentie