obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Entone Amulet 515, nieuw begin?
rayblo
Consumentenbond is wakker geschud denk ik zo

2rdu2dh
 
Caiway Webcare
Caiway is bekend met de punten over het warm worden van de Entone set top box en het stroomverbruik van de Entone in ‘stand by’ stand.

De Entone set top box is CE goedgekeurd
De Entone set top box die Caiway gebruikt is CE goedgekeurd en voldoet aan alle wettelijke eisen. Caiway hecht groot belang aan duurzaamheid en gebruiksgemak van diensten en apparatuur die voor deze diensten nodig is. Caiway stelt de eis aan haar leveranciers dat de apparatuur voldoet aan de geldende wet- en regelgeving.

Caiway onderzoekt samen met de leverancier van de Entone set top box de mogelijkheid om het warm worden te verminderen en het stroomverbruik van de Entone in ‘stand by’ stand zo laag mogelijk te houden. De ‘stand by’ functie van de Entone set top box is nodig om opnames te kunnen plannen. Het verminderen van warmte en stroomverbruik is echter een zeer complex verhaal. Daaraan is diverse software gekoppeld die aangepast moet worden. Zodra er een oplossing bekend en getest is, volgt er een software update.

EcoDesign regelement
Caiway is bekend met het EcoDesign regelement. Het regelement is ter goedkeuring aangeboden bij de Europese Commissie, maar nog niet in werking getreden. Dit regelement is daardoor nog niet van toepassing op het type set top boxen als de Entone.

Entone kan warmte aan
De Entone set top box is er op gebouwd om warmte aan te kunnen. De stalen onderdelen op plekken die warm worden zorgen er voor dat de box de warmte aan kan en kwijt kan.
Het is hierbij wel van belang dat de Entone volgens de aanwijzingen geplaatst en gebruikt wordt:
1) Plaats de Entone niet in een afgesloten ruimte
2) Plaats geen ander apparaat op de Entone
3) Plaats de Entone niet in een ruimte die warmer is dan kamertemperatuur

Tip om energieverbruik terug te dringen:
1) Apparaat volledig uitzetten door stekker uit het stopcontact te halen of door stekkerdoos te gebruiken met aan/uit schakelfunctie. Let op: vanuit ‘uitstand’ is het niet mogelijk om opnames te plannen.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
rayblo

Quote

Caiway Webcare schreef:

Caiway is bekend met de punten over het warm worden van de Entone set top box en het stroomverbruik van de Entone in ‘stand by’ stand.

Dus met deze zin erkennen jullie daadwerkelijk warmte probleem en stroom verbruik?

De Entone set top box is CE goedgekeurd
De Entone set top box die Caiway gebruikt is CE goedgekeurd en voldoet aan alle wettelijke eisen. Caiway hecht groot belang aan duurzaamheid en gebruiksgemak van diensten en apparatuur die voor deze diensten nodig is. Caiway stelt de eis aan haar leveranciers dat de apparatuur voldoet aan de geldende wet- en regelgeving.

Caiway onderzoekt samen met de leverancier van de Entone set top box de mogelijkheid om het warm worden te verminderen en het stroomverbruik van de Entone in ‘stand by’ stand zo laag mogelijk te houden. De ‘stand by’ functie van de Entone set top box is nodig om opnames te kunnen plannen. Het verminderen van warmte en stroomverbruik is echter een zeer complex verhaal. Daaraan is diverse software gekoppeld die aangepast moet worden. Zodra er een oplossing bekend en getest is, volgt er een software update.

Als deze box werkt naar behoren waarom dan met de leverancier gaan onderzoeken om bovenstaande problemen te onderdrukken?

EcoDesign regelement
Caiway is bekend met het EcoDesign regelement. Het regelement is ter goedkeuring aangeboden bij de Europese Commissie, maar nog niet in werking getreden. Dit regelement is daardoor nog niet van toepassing op het type set top boxen als de Entone.

Jullie leveren dus een Entone maar deze is dus nog niet goedgekeurd volgens : http://www.ecodesign.nl/#01 terwijl boven gesuggereerd word dat het een CE erkenning heeft?

Entone kan warmte aan
De Entone set top box is er op gebouwd om warmte aan te kunnen. De stalen onderdelen op plekken die warm worden zorgen er voor dat de box de warmte aan kan en kwijt kan.
Het is hierbij wel van belang dat de Entone volgens de aanwijzingen geplaatst en gebruikt wordt:
1) Plaats de Entone niet in een afgesloten ruimte
2) Plaats geen ander apparaat op de Entone
3) Plaats de Entone niet in een ruimte die warmer is dan kamertemperatuur

Waarom staat deze info niet vooraf bij een bestelling? Kunnen mensen hier rekening mee houden ivm eigen kastruimte, oh wacht of zoals gezegd via twitter lever dan een FAN mee

Tip om energieverbruik terug te dringen:
1) Apparaat volledig uitzetten door stekker uit het stopcontact te halen of door stekkerdoos te gebruiken met aan/uit schakelfunctie. Let op: vanuit ‘uitstand’ is het niet mogelijk om opnames te plannen.

Of lever een kast die dit soort issues in zijn geheel niet heeft, als consument moeten wij dus lapmiddelen gaan uitvoeren voor een mislukking van een kast..... JAMMER

Met vriendelijke groet,

Harma


Zo mijn gedachtes erbij
 
gamespel
Wat een slap 'excuus'/verhaal van Caiway!

De ‘stand by’ functie van de Entone set top box is nodig om opnames te kunnen plannen.
- Begrijpelijk, maar waarom zo'n enorm hoog stroomverbruik?

Het verminderen van warmte en stroomverbruik is echter een zeer complex verhaal.
- Caiway eerst testen en dan pas een beslissing nemen als jullie iets in gebruik willen nemen!
- Kijk eens naar andere leveranciers!
- Laat Entone van voor af aan beginnen met ontwerpen van een tuner

Tip om energieverbruik terug te dringen:
Apparaat volledig uitzetten door stekker uit het stopcontact te halen of door stekkerdoos te gebruiken met aan/uit schakelfunctie. Let op: vanuit ‘uitstand’ is het niet mogelijk om opnames te plannen.
- Dan heeft de hdd ook weinig nut.
- Dit is een geen oplossing!!

Caiway had beter kunnen zeggen: "flikker dan ding met doos en al in de kast... dan heb je er ook geen last van" ehh Caiway, daar ligt hij bij mij nu al!
 
rayblo

Quote

gamespel schreef:

Wat een slap 'excuus'/verhaal van Caiway!

De ‘stand by’ functie van de Entone set top box is nodig om opnames te kunnen plannen.
- Begrijpelijk, maar waarom zo'n enorm hoog stroomverbruik?

Het verminderen van warmte en stroomverbruik is echter een zeer complex verhaal.
- Caiway eerst testen en dan pas een beslissing nemen als jullie iets in gebruik willen nemen!
- Kijk eens naar andere leveranciers!
- Laat Entone van voor af aan beginnen met ontwerpen van een tuner

Tip om energieverbruik terug te dringen:
Apparaat volledig uitzetten door stekker uit het stopcontact te halen of door stekkerdoos te gebruiken met aan/uit schakelfunctie. Let op: vanuit ‘uitstand’ is het niet mogelijk om opnames te plannen.
- Dan heeft de hdd ook weinig nut.
- Dit is een geen oplossing!!

Caiway had beter kunnen zeggen: "flikker dan ding met doos en al in de kast... dan heb je er ook geen last van" ehh Caiway, daar ligt hij bij mij nu al!


Netjes verwoord
 
Adios
11 watt stroomverbruik in standby is gewoon geschrikbarend hoog.
Dat kan echt niet meer van een nieuw apparaat in 2013!

Dat Caiway weer recht probeert te praten wat krom is, verbaast me helaas niet meer.


Caiway is weliswaar niet de enige aanbieder waarbij dit speelt, want de Horizon box verbruikt volgens mij nog meer.
 
rayblo
Ik heb op advies van de consumentenbond dit aangemaakt

Misschien een idee voor anderen?

http://www.klachtenkompas.nl/caiway/e...entone-400
 
Migow
Zal hier ook eens mijn ervaringen plaatsen over de Entone 515. Smile
25 september jl. is mijn glas basis omgezet naar Standaard. Het heeft me vele telefoontjes en twitterberichten gekost, maar 3 weken later had ik dus de entone in huis. volgens caiway was deze al diverse malen verzonden, maar had niks ontvangen. Maar 2 weken geleden had ik hem dus en was benieuwd hoe het zou werken na alle negatieve dingen hier.
Moet zeggen het werkt prima. Nog geen vastloper gehad. Opnemen gaat goed en qua warmte moet ik echt zeggen: het apparaat wordt totaal niet warm. De entone 515 is in mijn ogen een prima box.
Display is niet storend want die kun je dimmen. Alleen de afstandsbediening vind ik niet echt handig. Slecht afleesbaar en je moet hem idd goed richten anders gebeurt er totaal niets.
Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met mijn humax hd box.

tot nu toe ben ik dus positief
 
Adios
Fijn om een positieve ervaring te zien met de Entone. Ik hoop dat er nog velen volgen.
 
The red rooster
Draait hier ruim 2 weken. Vorige week 1 maal vast.
Gisteren een mailtje gekregen van de Cai dat er een software-update klaar stond om het eventuele vastlopen te verhinderen.
Aanwijzingen opgevolgd en update is automatisch geïnstalleerd.
De Entone wordt NIET warm.


Bovenstaand op 9 oktober gemeld.
Sluit me aan bij Migow. Ben nog steeds tevreden over de Entone 515.Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Entone Amulet 515, nieuw begin?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta investeert in uitbreiding nieuw en bestaand netwerk Nieuws van CaiWay/Delta : 26 09 okt 2021
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Entone 515 - ondertiteling Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 02 sep 2019
IR extender aansluiting op de Entone CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 23 jul 2019
Advertentie