Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
Tweede Entone 515 huren van Caiway
|
|
Adios |
Geplaatst op 02 July 2015, 20:09
|
Activiteit » Krimpen aan den IJssel » Alles-in-1 G250 » Linksys WRT1900ACS » Complete TV » CI+ Module SMiT Berichten: 3306 Lid sinds: 06 Oct 2009 |
Volgens mij is UTP kabels trekken nog altijd het beste. |
|
|
Adios |
Geplaatst op 04 July 2015, 12:13
|
Activiteit » Krimpen aan den IJssel » Alles-in-1 G250 » Linksys WRT1900ACS » Complete TV » CI+ Module SMiT Berichten: 3306 Lid sinds: 06 Oct 2009 |
Ik denk dat de meeste mensen het weinig boeit of de stroom schoon is Als het maar werkt ! |
|
|
Isane |
Geplaatst op 28 February 2016, 09:48
|
Activiteit » Twente » Cisco EPC3208 » TPLINK TL-WDR3600 » Basic TV » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 4 Lid sinds: 28 Feb 2016 |
En het is nog steeds niet mogelijk... Nu moet ik verplicht coax naar boven trekken ivm een nieuwbouw huis. Het stond in de planning om geen coax in het huis te hebben... |
|
|
Adios |
Geplaatst op 28 February 2016, 09:57
|
Misschien omdat Caiway IPTV op een laag pitje zet en de Entone nou niet bepaald bejubeld wordt en erg beperkt is in zijn mogelijkheden? |
|
|
Isane |
Geplaatst op 28 February 2016, 11:09
|
Activiteit » Twente » Cisco EPC3208 » TPLINK TL-WDR3600 » Basic TV » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 4 Lid sinds: 28 Feb 2016 |
Quote Roberto schreef: Ze hebben toch de Entone kamai?? Als je huis geen coax aansluiting heeft dan krijg je deze als 2e iptv ontvanger. Zit er wel een aansluiting in je huis voor de coax? https://www.caiway.nl/site/nl/klanten...ai-opnemen Overigens hier de site van Optimizer Co met uitleg http://www.optimizer.co.nl/caiway-ent...one-kamai/ In de nieuwbouwwoning heb ik ongetwijfeld COAX maar het stond in de planning om alleen UTP naar alle kamers te trekken. Nu kan op de TV beneden gewoon de entone aansluiten. Maar het is niet mogelijk om een 2e entone aan te sluiten boven (als ik de handleiding bekijk zie stap 9) Wat is het verschil tussen de normale entone en de entone kamai? |
|
|
Adios |
Geplaatst op 28 February 2016, 11:36
|
De Kamai heeft geen ingebouwde harde schijf. Je neemt op in "the cloud" net zoals bij KPN en zijn zusjes Telfort en XS4all. |
|
|
Isane |
Geplaatst op 28 February 2016, 13:55
|
Oh naja ik kan zelf wel een UTP + COAX door een leiding trekken hoor. Dat is geen probleem. Ik verhuis straks naar een nieuwbouw woning en het stond in de planning om geen COAX kabels te trekken door het huis. Ik had verwacht dat ik de 2e entone zonder problemen kan aansluiten. De 1e LAN aansluiting op de modem gebruik ik voor de 1e entone, en de 2e LAN aansluiting voor de router. Ik begrijp dat de 3e & 4e LAN aansluiting standaard uit zijn (terwijl als je geen coax aansluiting in het huis hebt dat de 3e LAN aansluiting wel aan staan). Ik zat er aan te denken om een switch aan te sluiten op LAN 1 en daarop de 2 entone's. Maar dat zal wel niet werken. |
|
|
Isane |
Geplaatst op 28 February 2016, 14:14
|
Quote OPTIMIZER.CO schreef: LAN 1 Internet LAN 2 Entone LAN 3 Entone ( alleen bij Fiber Only 2de Entone of speciale gevallen vooralsnog) Switch of Trunk werkt prima. Thanks. Wanneer ik verhuis dan neem ik het Alles-in-1 Glas G250 pakket. Ik dacht dat de 3e lan poort uit stond in de glasvezel modem. |
|
|
Party247 |
Geplaatst op 14 March 2017, 20:49
|
Activiteit » Aalsmeer Berichten: 3 Lid sinds: 14 Mar 2017 |
Quote Robl1234 schreef: Beste Jeanine, Dank je wel voor je antwoord. Ik zou echter de proef op de som willen nemen met een tweede ontvanger. Waarom zeg ik dat: ik heb bij eerste ontvangst van het Caiway pakket de ontvanger aangesloten via het stroomnet met een adapter die in het stopcontact gaat. Vanaf het modem gaat dus een netwerkkabel naar de adapter in het stopcontact en vandaaruit wordt het TVsignaal doorgegeven via het stroomnet. Volgens een medewerker van Caiway was dat onmogelijk en kon dat niet werken. Vanaf oktober draait het echter zonder probleem...technisch is er geen bezwaar waarom een tweede HD onvanger niet zou werken via het stroomnet. Zou je mij als testcase willen gebruiken om te bekijken of een tweede ontvanger via het stroomnet gewoon werkt, of niet werkt. Ik stel mij graag beschikbaar om dit te testen. Het enige wat hoeft te gebeuren is een tweede ontvanger in te stellen op mijn adres en toe te sturen. Als het niet werkt, stuur ik hem weer terug. Ik hoor graag of dit geregeld kan worden! Rob Linssen Beste Rob, Kunt u mij vertellen. Hoe u dit precies gedaan heeft? Ik krijg het nl niet voor elkaar 😊 |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 14 March 2017, 23:48
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
De Entone aansluiten via een zogenaamd ''powerline'' adapter, (IPTV internetsignaal over het stroomnet) werkt tot enige tijd geleden niet meer naar behoren, In een aantal regios zijn destijds Arties IPTV decoders door Caiway uitgeleverd zonder interne opname functionaliteiten / interactiviteiten. Deze machine kon (soms) werken en kon dat ''draadloos'' aangesloten worden d.m.v. via 2 powerline adapters, De Airties is al langere tijd geleden vervangen door de Entone IPTV decoder. De laatste Entone IPTV decoders werken in 95% van de gevallen niet met de optie via powerline adapters. Dit heeft vooral te maken met dat het IPTV (IP) platform anders werkt dan een ''internet'' aansluiting/verbinding en opnames maakt in ''the cloud''. Feitelijk zal er rechtstreeks een externe netwerkkabel noodzakelijk zijn voor elke onafhankelijke Entone IPTV decoder. Er zijn wel wat trucjes te doen om het via 1 netwerkkabel, internet en IPTV, werkend te krijgen maar dan stel ik de vraag. Waar loop je tegenaan bij de installatie, of wat zoek je precies? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede Entone 515 huren van Caiway', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Trage opstarten Caiway TV | Storing | : 23 | 03 Oct 2024 |
wegvallen webtv.caiway.nl | Klacht over CaiWay/Delta | : 2 | 28 Sep 2024 |
Caiway wordt Delta | Nieuws van CaiWay/Delta | : 11 | 13 Aug 2024 |
Caiway slechte routes? | Storing | : 1 | 18 Jan 2024 |
Amino aria 7x naar Caiway omzetten | CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers | : 1 | 22 Dec 2023 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie