Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Pagina 1 van 2: 12
|
Welke DNS gebruik jij? | ||||||||||||||||||||
|
DNS servers Caiway of 3rd party
|
|
Plompie |
Geplaatst op 14 July 2016, 10:45
|
Activiteit » Krimpen a/d IJssel » Alles-in-1 G250 » Genexis Titanium-52 » Asus RT-N66U » Basic TV » Entone IPTV Berichten: 25 Lid sinds: 08 Sep 2011 |
Beste Forum leden, Al enige tijd haperde bij ons "het internet"... Niet bij een bepaalde site of dienst, vol WiFi bereik en ook bij bekabelde PC's. Maar als de site eenmaal aan het laden was ging het wel snel en de traagheid zat vooral in sites of apps die veel externe content inladen... Toen ging bij mij het belletje DNS rinkelen. Ik kan niet aantonen dat het werkelijk aan de DNS lag maar sinds ik als primary DNS die van OpenDNS gebruik en Google als secondary heb ingesteld laden de pagina's als de bliksem. Vraag me dus af of meerdere mensen bij Caiway dit probleem hebben en er misschien wel profijt bij hebben om andere DNS servers te gaan gebruiken? |
|
|
jj1987 |
Geplaatst op 14 July 2016, 16:58
|
Activiteit » Hendrik-Ido-Ambacht » 3344 » Basic TV » Humax iRHD-5300c Berichten: 432 Lid sinds: 12 Aug 2013 |
Geen last van met de caiway dns. |
|
|
2fast4u |
Geplaatst op 15 July 2016, 09:39
|
Activiteit » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » TP-Link Archer C7 v2 » Complete TV » CI+ Module CaiWay Berichten: 277 Lid sinds: 18 May 2014 |
heb ook google of https://dns.watch/index |
|
|
Sc0rpi0_44 |
Geplaatst op 18 July 2016, 11:39
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 23 Jul 2010 |
Het zou theoretisch ook nog kunnen dat jouw router iets doet wat de DNS server van Caiway niet zo leuk vindt en daar maatregelen op neemt (rate limiting bijvoorbeeld). |
|
|
Plompie |
Geplaatst op 20 July 2016, 12:16
|
Activiteit » Krimpen a/d IJssel » Alles-in-1 G250 » Genexis Titanium-52 » Asus RT-N66U » Basic TV » Entone IPTV Berichten: 25 Lid sinds: 08 Sep 2011 |
Dat zou ook kunnen ja,.. Browsen en app laden snel als ze eenmaal laden maar blijven soms ineens hangen (op verschillende toestellen). De router is laatst vervangen van Cisco 2700 naar een Asus RT-N66U maar toen bleef het probleem. Nu de DNS in aangepast is het probleem een stuk minder maar nog steeds af en toe issues, zelfs met vol WiFi bereik. Misschien wel gewoon te hoge verwachtingen... |
|
|
Spoonman |
Geplaatst op 21 July 2016, 22:40
|
Activiteit » Alles-in-1 G150 Berichten: 4 Lid sinds: 21 Jul 2016 |
Quote Plompie schreef: Beste Forum leden, Al enige tijd haperde bij ons "het internet"... Niet bij een bepaalde site of dienst, vol WiFi bereik en ook bij bekabelde PC's. Maar als de site eenmaal aan het laden was ging het wel snel en de traagheid zat vooral in sites of apps die veel externe content inladen... Toen ging bij mij het belletje DNS rinkelen. Ik kan niet aantonen dat het werkelijk aan de DNS lag maar sinds ik als primary DNS die van OpenDNS gebruik en Google als secondary heb ingesteld laden de pagina's als de bliksem. Vraag me dus af of meerdere mensen bij Caiway dit probleem hebben en er misschien wel profijt bij hebben om andere DNS servers te gaan gebruiken? Ik ben blij dat ik niet de enige ben die sinds deze week DNS problemen ervaart... Exact hetzelfde scenario hier bij mij thuis. Tijden lang alternatieve DNS servers in gebruik, en sinds een paar dagen alleen maar DNS fouten (en geen internet). Ik heb OpenDNS er even in gehad, die geeft ook een DNS fout. De enige servers die het bij mij nu doen zijn die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Die wil ik dus absoluut niet gebruiken, en de DNS servers van Caiway zelf...mwa laat maar. Probeer maar eens 95.85.9.86, 185.133.72.116 en de 185.83.217.248 Dus hey....Caiway.....wat hebben jullie gedaan/veranderd/aangepast sinds deze week ??!! |
|
|
Adios |
Geplaatst op 22 July 2016, 08:58
|
Activiteit » Krimpen aan den IJssel » Alles-in-1 G250 » Linksys WRT1900ACS » Complete TV » CI+ Module SMiT Berichten: 3306 Lid sinds: 06 Oct 2009 |
Heb je al de helpdesk gebeld van Caiway hierover? |
|
|
Spoonman |
Geplaatst op 22 July 2016, 20:22
|
Activiteit » Alles-in-1 G150 Berichten: 4 Lid sinds: 21 Jul 2016 |
Waarom zou ik de helpdesk gaan bellen, zulke informatie zou vanuit Caiway moeten komen. Beetje service vanuit Caiway met een simpele nieuwsbrief/mail de mensen op de hoogte brengen zou wel prettig zijn. Ik ga dit weekend toch weer de alternatieve DNS servers proberen, hopelijk zonder problemen. |
|
|
jj1987 |
Geplaatst op 22 July 2016, 21:26
|
Activiteit » Hendrik-Ido-Ambacht » 3344 » Basic TV » Humax iRHD-5300c Berichten: 432 Lid sinds: 12 Aug 2013 |
Waarom zou Caiway met een dns probleem komen in een nieuwsbrief? Jij en nog iemand anders hebben kennelijk een probleem met de dns van Caiway. Dus zou ik dat dan aankaarten. Ipv te klooien met andere dns servers die mogelijk minder werken en waarschijnlijk ook onveilig zijn. Je betaalt voor het internet en dus ook hun dns server. Verder hoor ik er hier niemand over. Hier met de caiway dns geen problemen. Als het een grootschalig iets was had dit forum er wel mee vol gelopen. Maargoed das mijn opinie. |
|
|
MichaelR64 |
Geplaatst op 22 July 2016, 22:27
|
Activiteit » Krimpen aan den IJssel Berichten: 15 Lid sinds: 11 Jul 2010 |
Quote De enige servers die het bij mij nu doen zijn die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Die wil ik dus absoluut niet gebruiken, en de DNS servers van Caiway zelf...mwa laat maar. Waarom wil je die perse niet gebruiken ? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS servers Caiway of 3rd party', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Trage opstarten Caiway TV | Storing | : 23 | 03 Oct 2024 |
wegvallen webtv.caiway.nl | Klacht over CaiWay/Delta | : 2 | 28 Sep 2024 |
Caiway wordt Delta | Nieuws van CaiWay/Delta | : 11 | 13 Aug 2024 |
Caiway slechte routes? | Storing | : 1 | 18 Jan 2024 |
Amino aria 7x naar Caiway omzetten | CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers | : 1 | 22 Dec 2023 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie