Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Chromecast
|
|
sswaenie |
Geplaatst op 21 November 2024, 12:14
|
Activiteit » 6024AL » Nokia XS-2426G-B Berichten: 1 Lid sinds: 21 Nov 2024 |
Op mijn Samsung TV heb ik Chromecast/Google TV. Dat werkt. Wat ik ook probeer, hel lukt me niet Chromecast in de Google Home app op mijn Samsung A53 smartphone te vinden/koppelen. Heeft iemand dit al een aan de hand gehad? Ik vermoed zelf dat het iets te maken heeft met 2,5 of 5 GHz WiFi. Kan ik die scheiden? |
|
|
Wout |
Geplaatst op 04 December 2024, 10:52
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 21 Aug 2009 |
Het niet kunnen vinden of koppelen van je Chromecast (Google TV) in de Google Home-app kan verschillende oorzaken hebben, waaronder de WiFi-instellingen en de compatibiliteit van je netwerk. Hier zijn enkele mogelijke oorzaken en oplossingen: 1. Controleer of je Chromecast en smartphone op hetzelfde WiFi-netwerk zitten - Zorg ervoor dat zowel je Samsung A53 als de Chromecast verbonden zijn met hetzelfde WiFi-netwerk. Zet je GSM internet van de telefoon uit! - Controleer in je Chromecast-instellingen (via je TV) welk netwerk hij gebruikt. - Open op je smartphone de instellingen > Verbonden apparaten > WiFi en kijk of het hetzelfde netwerk is. 2. Scheiden van 2,4 GHz en 5 GHz-netwerken Bij sommige routers wordt hetzelfde SSID (netwerknaam) gebruikt voor zowel 2,4 GHz als 5 GHz. Dit kan verwarrend zijn voor apparaten zoals de Chromecast. Je kunt dit oplossen door de netwerken te scheiden: - Log in op je router via een browser (meestal via 192.168.1.1 of 192.168.0.1). - Zoek in de WiFi-instellingen naar de optie voor SSID scheiding/splitsing. - Geef het 2,4 GHz- en 5 GHz-netwerk verschillende namen, bijvoorbeeld MijnWiFi_2G en MijnWiFi_5G. - Verbind zowel je telefoon als Chromecast tijdelijk met het 2,4 GHz-netwerk, omdat dit beter werkt voor de initiële setup. 3. Herstart en reset apparaten - Herstart je Chromecast: Haal de stekker eruit, wacht 30 seconden en sluit hem weer aan. - Herstart je telefoon: Dit kan verbindingsproblemen oplossen. - Reset de Chromecast (indien nodig): Houd de knop op de Chromecast ingedrukt totdat het lampje begint te knipperen. 4. Controleer de Google Home-app - Zorg ervoor dat de Google Home-app up-to-date is (controleer dit in de Google Play Store). - Open de app en tik op het "+"-icoon om een nieuw apparaat in te stellen. - Kies voor "Nieuw apparaat instellen" en volg de stappen. 5. UPNP inschakelen in je router Chromecast gebruikt UPnP (Universal Plug and Play) om apparaten te ontdekken. Als dit uitgeschakeld is op je router, kan dat problemen veroorzaken: - Log in op je router (zie stap 2). - Zoek naar een optie zoals UPnP, vaak te vinden onder Advanced Settings of Netwerkinstellingen. - Zorg dat UPnP is ingeschakeld en sla de instellingen op. 6. Controleer VPN of Firewall - Als je een VPN gebruikt op je telefoon of router, kan dit de communicatie verstoren. Schakel deze tijdelijk uit. - Controleer of er geen firewall of beveiligingsinstellingen actief zijn die communicatie tussen apparaten blokkeren. Testen na bovenstaande stappen - Zet beide apparaten op hetzelfde netwerk (bij voorkeur 2,4 GHz) en open de Google Home-app. - Als je Chromecast nog steeds niet wordt herkend, kun je proberen om via de Chromecast zelf naar instellingen > Netwerk te gaan en hem opnieuw in te stellen. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Chromecast', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Amino Aria 7x <> Chromecast | Hardware instellingen | : 1 | 21 May 2022 |
Caiwaytv app vs chromecast | Algemeen | : 11 | 16 May 2018 |
Sorry, de Black Friday deals zijn voorbij. Kijk voor nieuwe acties op Delta_flexpakket