Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Trage opstarten Caiway TV
cawul
Nog niet zo lang geleden was het zo dat de programma binnen een paar seconden het scherm verscheen. Nu moet ik vaak 1 minuut, soms 1,5 moet wachten. Modem reset heeft niets geholpen. Soms gaat het nog binnen zo'n 10 sec, maar meestal langer dan een minuut.

Vraag: hebben anderen daar ook last van?
 
patrickd
Als je het opstarten van de amino bedoeld dan heb ik dit probleem ook. Ik heb het in onderzoek bij Caiway.
 
cawul

patrickd schreef:

Als je het opstarten van de amino bedoeld dan heb ik dit probleem ook. Ik heb het in onderzoek bij Caiway.


Ja, de Amino-Aria 7x.
Had het al via DM (Twitter) aangekaart, maar daar was het dus van modem opnieuw opstarten.
Helaas, dat werkt niet.

Als je (bijvoorbeeld) nét de eerste minuut of zo van het nieuws hebt gemist, omdat 'ie 1-1,5 minuut bezig was om te starten, en je drukt op de groene knop op de afstandsbediening (speel af van begin), dan heb ik het al een paar keer meegemaakt dat er niets gebeurde. Niets, klaar uit, zwart scherm.

Het apparaat (of beter: apparaatje) kan het kennelijk niet bijhouden.
Je zet 'm uiteindelijk 'dan-maar' uit en weer aan en dus weer wachten.

Ik ben meestel de persoon van de afstandsbedieningen. Je raakt er gaandeweg aan gewend, dat wachten. Laatst moest mij vrouw het doen. Hoor ik "Zeg! Gebeurt er nog iets ..!?'
nahahaa

Aan de andere kant, het kómt incidentel ook voor dat 'ie snel is. Zomaar.
Snapuhetsnapikhet..
Misschien is de beste oplossing: altijd aan laten staan?
 
ghijs
Ik had dit al eerder aangekaart.
Sinds we over zijn gegaan van Entone naar de Amino Airia heb ik standaard zwart beeld bij het aanzetten van de tv.
Dan moet ik eerst de stb knop indrukken, waarna er verbinding wordt en wordt gevraagd of ik op wil starten .
Als je dit bevestigd krijg je als melding dat er geen verbinding is.
Als je niets doet start hij soms op, soms ook niet.
Soms moet je dit meerdere keren herhalen.
Ik ben thuis ook de man van de afstandbedieningen, mijn vrouw komt er meestal niet uit.
In het geval dat hij opstart is dat meestal zonder geluid zodat ik ook de afstandbediening van de soundbar moet gebruiken en de HDMI 1 knop moet indrukken.
Dit lukt ook niet altijd meteen, en in dat geval moet ik de tv weer uit en aanzetten.

Toen ik voor de eerste keer de Amino opstartte kreeg ik een keuzemenu waarin ik kon aangeven of de Amino moest starten tegelijk met het aanzetten van de tv ,of altijd moest aanstaan.
I.v.m.energiebesparing had ik voor de eerste optie gekozen.
Denk dat dat de verkeerde keuze was omdat de Amino veel te traag opstart.
Kan alleen dat menu nergens meer tevoorschijn halen om dit te wijzigen.
De helpdesk van Caiway is er ook een hele tijd mee bezig geweest maar kon het ook niet oplossen.
Ten slotte zeiden ze dat het aan de LG tv lag en ik hun maar moest bellen.
Met de Entone had ik nergens last van, dus dat was ook lulkoek.
Al met al al jaren aan het tobben en kijk uit naar toekomstige alternatieven.
Mijn tv is inmiddels net te oud voor een Caiway app,dus ben gebonden aan de Amino.
Te belachelijk voor woorden in 2024,hoop dat ze het een keer oplossen.

Mvg,
Ghijs
 
cawul
Ik weet het niet hoor, maar ik dénk dat ik 'm in het vervolg gewoon aan laat staan, die Amino.
Maar ja, macht der gewoonten: ik zet 'm altijd uit, wanneer we klaar zijn met TV kijken.
Het zal wennen zijn, dat 'aan laten staan'.

Ik hoorde van een Ziggo gebruiker dat ze soms ook wel 1-2 minuten moeten wachten.

Zoals gezegd, soms gaat het gewoon snel, 5-10 sec, dan weer langzaam.
Niemand kan vertellen waarom.
(Of beter: niemand is eigenlijk geïnteresseerd om uit te zoeken 'waarom'Wink

Enfin, 1 ding is zeker, het ligt niet aan de gebruiker...
 
ghijs
Ik heb inmiddels de handdoek in de ring gegooid en heb gisteren een 2 jarig contract bij Delta afgesloten.
Scheelt het eerste jaar 45 euro per maand voor mij.
Had een abonnement die nu niet meer bestaat(gewoon slim) en betaalde 12 euro meer dan een bestaande vergelijkbaar abonnement (slim).
Daarnaast ben ik de problemen met de Amino nu wel moe.
Ga in juli over.
 
cawul
Ben echt benieuwd hoe de switch gaat. Ook omdat ik daarover regelmatig nadenk, maar misschien een beetje 'koud water vrees' over wat er misschien verkeerd kan gaan.

Komt bij jou een monteur langs?
Krijg je dan ook een andere setup box?
Caiway modem/setubox, zelf opsturen?
Hoelang wachten totdat je daadwerkelijk signaal hebt?

Ik heb nu 1Gbps, maar betaal zo ongeveer 10 euro meer dan 2Gbps en het uitgebreidste zenderpakket (zonder extra betaal-zenders) bij Delta.
Nog even afgezien van de korting die je krijgt gedurende de eerste 6 maanden.
 
patrickd
Amino bij mij vervangen maar probleem blijft. Uiteindelijk is het een bekende storing waarvan al langere tijd meerdere meldingen zijn. Ik ben gekoppeld aan het storingsticket. Is dus wel een centraal probleem blijkt …
 
cawul

patrickd schreef:

Amino bij mij vervangen maar probleem blijft. Uiteindelijk is het een bekende storing waarvan al langere tijd meerdere meldingen zijn. Ik ben gekoppeld aan het storingsticket. Is dus wel een centraal probleem blijkt …


Thanks! Okay, we gaan het zien.
Misschien moeten we de setupbox maar constant aan laten staan, alleen de TV uitzetten.
 
ghijs
Goede morgen,
Er komt bij de overgang naar Delta een monteur van Guidion langs om het aan te sluiten en werkend achter te laten.
Dit is gratis.
Dit zou naadloos moeten gebeuren m.a.w.je zou niet tijdelijk zonder internet en tv moeten komen te staan.
Afwachten dus.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je alle emails moet kopiëren en je contactpersonen, anders ben je die kwijt.
Caiway kan nog 1 jaar gratis de emailadressen aanhouden ,maar dan moet je dat zelf aangeven bij het opzeggen.
Daarnaast moet je alle instanties en bedrijven die je emailadres gebruiken op de hoogte stellen van je veranderde emailadres.
Dat is nog best wel een flinke lijst.
Voordeel is wel dat je weer van wat spam bent verlost.
De tv ontvanger kan mogelijk dezelfde zijn die Caiway gebruikt,maar je krijgt sowieso een nieuwe opgestuurd.
Modem is van Nokia,nu heb ik een modem van genexis.
Hopelijk gaat alles goed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage opstarten Caiway TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wegvallen webtv.caiway.nl Klacht over CaiWay/Delta : 2 28 Sep 2024
Caiway wordt Delta Nieuws van CaiWay/Delta : 11 13 Aug 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 Jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 Dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 Dec 2023
Advertentie