Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Nieuwe bedraad netwerk opzetten.(Caiway + IPTV)
|
|
zeemaneric |
Geplaatst op 06 July 2020, 14:03
|
Activiteit » Naaldwijk » 2671HN » Slim » Genexis Live! Titani » Netgear AX1800 » Basic » Amino Aria 7X Berichten: 1 Lid sinds: 04 Jul 2020 |
Hi ik ben van plan een nieuwe bedraad netwerk op te zetten in huis, nu bestaand netwerk is bijna volledig draadloos maar het bereik in huis en buiten blijft minimaal. Ik heb al meerdere routers/extenders getest maar het bereik blijft een drama of het netwerk instabiel. Ik was nu van plan om alles bedraad te maken met 2 managed switchen 1x 16ports beneden verdieping en 1x 8ports boven verdieping, met op elke switch een accesspoint en een IPTV ontvangen. Ik ben alleen geen expert in deze netwerk wereld en na het rond zoeken op internet volkomen de kluts kwijt, wat betreft geschikte switchen, AP's en het opzetten/aansluiten/instellen hiervan. Kunnen jullie mij in de juiste richting sturen welke switchen geschikt zijn, om naast internet ook het IPTV verkeer door te zetten naar de ontvangers. En indien mogelijk ook degelijke AP's welke goed samen werken of in te stellen zijn met de switchen. Glasmodem: Caiway, Genexis Hybrid 6527, model; Live! Titanium-22 IPTV ontvangers: Amino Aria 7X Alvorens Bedankt. Gewijzigd door zeemaneric op 06 July 2020, 20:07 |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 06 July 2020, 22:45
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Ik heb wel een goede setting/oplossing voor je. Dat scheelt je een hoop gedoe en verder uitzoekwerk, en mogelijk voordeliger dan je denkt. Contact mij maar even via mobiel > Whatsapp |: Tel nr. 0624884510 Hi ik ben van plan een nieuwe bedraad netwerk op te zetten in huis, nu bestaand netwerk is bijna volledig draadloos maar het bereik in huis en buiten blijft minimaal. Ik heb al meerdere routers/extenders getest maar het bereik blijft een drama of het netwerk instabiel. Ik was nu van plan om alles bedraad te maken met 2 managed switchen 1x 16ports beneden verdieping en 1x 8ports boven verdieping, met op elke switch een accesspoint en een IPTV ontvangen. Ik ben alleen geen expert in deze netwerk wereld en na het rond zoeken op internet volkomen de kluts kwijt, wat betreft geschikte switchen, AP's en het opzetten/aansluiten/instellen hiervan. Kunnen jullie mij in de juiste richting sturen welke switchen geschikt zijn, om naast internet ook het IPTV verkeer door te zetten naar de ontvangers. En indien mogelijk ook degelijke AP's welke goed samen werken of in te stellen zijn met de switchen. Glasmodem: Caiway, Genexis Hybrid 6527, model; Live! Titanium-22 IPTV ontvangers: Amino Aria 7X Alvorens Bedankt. |
|
|
piotr |
Geplaatst op 01 August 2020, 09:07
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 01 Aug 2020 |
Zou je die oplossing kunnen delen ? Ik ga van Ziggo naar Caiway (nu al spijt van) en wil geen mijn USG en Unifi's blijven gebruiken. |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 09 August 2020, 01:00
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Ik ken zowel de woning van @zeemaneric niet, als dat die van jouw gedeeltelijk. Uit ervaring kan ik spreken dat niet zomaar elke switch of access point geschikt is. Vandaar de suggestie als aanbod om dat ter plekke te bekijken of even wat persoonlijker toe te lichten. Dat is geen kladje denk ik Zou je die oplossing kunnen delen ? Ik ga van Ziggo naar Caiway (nu al spijt van) en wil geen mijn USG en Unifi's blijven gebruiken. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe bedraad netwerk opzetten.(Caiway + IPTV)', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Trage opstarten Caiway TV | Storing | : 23 | 03 Oct 2024 |
wegvallen webtv.caiway.nl | Klacht over CaiWay/Delta | : 2 | 28 Sep 2024 |
Caiway wordt Delta | Nieuws van CaiWay/Delta | : 11 | 13 Aug 2024 |
Nieuwe zenders per januari 2024 | Interactieve TV, Pay Per Event | : 8 | 14 May 2024 |
Caiway slechte routes? | Storing | : 1 | 18 Jan 2024 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie