obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
EA2700 periodieke uitval
pe2ond
Heb een Linksys EA2700 en een Basis glasaansluiting. Ervaar dat ik (te) regelmatig de verbinding 'kwijt' ben (gemiddeld 15 seconden lang) waarbij de router een reeks van IPMC (destination unreachable) fouten geeft. Wanneer ik de router er tussenuit haal zie ik met Wireshark dat er heeeeel soms nog een ICMP melding tussendoor komt, maar dat de verbinding gelijk reageert en in de lucht is. Waar kan dit aan liggen? Router al met een heel korte cat5e kabel verbonden, etc. Ben een beetje de fantasie kwijt waar ik moet zoeken. Het gaat om de verbinding naar buiten. Intern heb ik in mijn netwerk geen problemen.

Grz,

Aad
 
pe2ond
Dag "Optimizer",

- Firewall IPv4 is uitgezet,
- 1.1.39.145204 (staat automatisch),
- namen, etc. waren al zonder spaties,
- App geinstalleerd en doet wat de webbrowser op de PC ook doet.
- Inloggen was nooit het probleem overigens.
- Ik heb zelfs het 5GHz WLAN uitgeschakeld en de 2.4GHz instellingen zo simpel als mogelijk gemaakt (EA6500 probleem meen ik eerder te hebben gelezen)

De verbinding draait gewoon zijn 80/80 mbps verbinding, uiteraard een beetje schommelend, en vraag je toegang voor mail, newsgroepen, webtoegang of een speedtest ;-) dan gaat dat 3 a 4 van de 5 keren goed en ben je vlot klaar. 1 van de 5 keren wacht het systeem gemiddeld 15 seconden, waarbij de applicatie ook aangeeft dat er geen internet verbinding is en de router continue ICMP berichten staat te versturen dat adres van de tegenpartij niet bereikbaar is (is ook wel logisch). Zoals gezegd zonder de router gaat het altijd goed (op een heel enkele ICMP melding na).

Weet jij ook toevallig hoe vaak het voor komt dat je een ander extern IP nummer krijgt toegewezen door CAIWay? Ik begreep dat die dingen stabiel waren tot het glasmodem langer dan een dag uit staat. Dat gebeurt bij mij zeer regelmatig.
Kabels heb ik ook al tussen alle verbindingen uitgewisseld en zijn allemaal cat5e.

Dan bestaat er natuurlijk nog de optie dat het glasmodem of de router gedeeltelijk naar de elektronische jachtvelden vertrokken zijn. Maar die conclusie is te gemakkelijk...

Grz,

Aad
 
pe2ond
Voor een tweetal vaste PC's uitgevoerd. 1x Linux systeem en 1x Win7 systeem. De reactiesnelheid is nu groter, maar helaas hebben beide systemen nog dezelfde "stop-and-go" problematiek. Of het nu minder voor komt kan ik nog niet zeggen. Wireshark blijft dezelfde riedel met foutmeldingen doorgeven. Uit de berrichten ervoor kan ik ook niet opmaken of er ergens iets heeft plaatsgevonden. Jammer.
 
pe2ond
Ik ben idd alle instellingen op beide systemen langsgelopen en kan nx geks vinden. Het enige dat ik nu nog kan schoonmaken is het geheugen van de router en er mee teruggaan naar MyCom.
Als het dan blijft is 'de enige boosdoener' nog het Genexis glasmodem. Beter niet op de feiten vooruit lopen ;-) Dank je voor de ondersteuning, prettig paasweekeinde.
 
RCY
Ik heb ook dezefde probleem. Skype, Office Communicator en internet games vallen er uit. Ik heb ook de volgende geprobeerd:
* modem van caiway direct aan de PS3 console. Geen enkele probleem met gaming
* modem van caiway direct and PC (Vista). Geen enkele probleem met gamin en skype
* als de router (EA2700) is ingeschakeld, dan heb ik weer problemmen met connectivity
* Ik heb de PS3 in de DMZ gezet. Nog steeds problemen met connectivity
* Ik heb de "clone this MAC address" op disable. Nog steeds problemen met connectivity.

Ik weet echt niet meer WAT te doen, maar ik word gek van de connectivity problemen.
 
pe2ond
Ik heb een heel harde reset uitgevoerd en via MyCom wederom een EA2700 hier staan, nu met ander MAC adres. Hun klantvriendelijkheid eindigde bij een uitwisseling van identieke types, niet een bijbetaalupgrade. Hoopvol? Ja eigenlijk wel. Resultaat? Nee! Sorry MyCom, lag niet geheel aan die router, mogelijk wel de combinatie met het glasmodem.

Via het kleine rode knopje de reset uitgevoerd en alles handmatig ingevoerd. Resultaat is helaas wederom dat regelmatig bij het opstarten van een verzoek richting internet de router aangeeft dat het internet niet beschikbaar is. En nog steeds is een directe glasverbinding, zoals ook RCY aangeeft, er een zonder problemen. Ik neem het waar op zowel een Linux als een Windows systeem.
Ergens bijt het Genexis glasmodem met de router van Linksys/CISCO. Geen idee waar. Ik heb dit keer ook geen CD gebruikt.

Eigenlijk twee keer volledig gereset: de eerste keer werd via mijn WiFi account bij Linksys volgens mij weer alles terug ingesteld. Kan me vergissen, maar daar leek het wel sterk op.
De tweede keer leek dat zonder te lukken, maar later kreeg ik wel de "ja of ja" vraag of ik mijn modem wilde linken met het bestaande account. Gaat daar iets mis misschien?

Caiway zou eigenlijk de service moeten bieden om aan te geven welke routers probleemloos met hun glasmodems samenwerken. Een miskoop door onbekendheid met niet goed werkende combinaties kost je al snel een etentje voor twee.
 
pe2ond
EA2700 door een EA4500 vervangen op advies van OPTIMIZER.

Geinstalleerd met de bijgeleverde disk. Werkte direct goed. Ervaringen:
- router reageert veel vlotter, eigenlijk binnen een een paar tellen, dat duurde bij de EA2700 soms tergend lang,
- vergeleken met directe glasverbinding geen vertragingen in de snelheden zoals in een andere thread op het forum is geopperd,
- vrijwel directe responsie op een request naar het internet, zowel mail, webpagina's als ping request.
- enige probleem was dat de router een tweede pc, 'door' de PC heen zag waarop router geinstalleerd werd. Wel vreemd, maar daardoor werd die tweede als een draadloze aansluiting gezien. PC's en router gereboot, nadat ik de MAC adressen gekoppeld had aan vaste interne IP nummers in de router en daarna was het lijstje correct. Wel de PC's op DHCP ingesteld,
- alle mogelijkheden van de router zijn benut, van NAT, beveiliging, WLAN op beide frequenties, alles, draait als een tierelier.

Uiteraard heeft de EA4500 een aantal mogelijkheden meer dan de EA2700, zoals een USB aansluiting en daaraan gekoppeld enige serevices, zoals FTP toegang.

Ik heb nog even geexperimenteerd met cat5e en cat6 kabels, maar dat gaf geen verschil. Mijn verbinding hoort een 80/80 mbps verbinding te zijn, ik heb nu 80 down/ 200up over de router, gelijk aan de directe glasverbinding.
Wat ik met de oude router ook merkte is dat mijn externe IP nummer regelmatig wijzigde. Zal dat de komende tijd in de gaten houden. Dat zou statisch moeten blijven zolang er spanning op het GENEXIS modem staat.

Conclusie: beter een EA4500, dan een EA2700. Uitstekende service van OPTIMIZER.CO/CISCO/Linksys! Waarvoor mijn dank. CaiWay, zet een waarschuwing op de service/support pagina. Ik hoop dat CISCO nog met een update van de firmware komt voor alle EA2700 gebruikers.
Gewijzigd door pe2ond op 07 april 2013, 22:02
 
RCY
Hoi pe2ond. Heeft MyCom de EA2700 uitgewisseld voor de EA4500? Ik heb ook mijn EA2700 gekocht bij MyCom.

Als het blijkt dat de EA2700 niet compatibel is, moet Caiway idd dit aan iedereen informeren I was in The Caiway store in Naaldwijk and they have the EA2700 as a compatible router! That was also the advice I got from Mycom at the time....
 
RCY
Ik heb de EA4500 geinstaleerd. Het werkt! Hartelijk bedankt! MyCom heeft de oude terug genomen en ik moest alleen het prijs verschil betalen.YESSSSSSS!!!!
 
rkassenberg
hoi helaas heb ik het zelfde probleem. De EA2700 router gekregen voor mijn verjaardag in Juli 2012. Zonder problemen verbinding gehad met het kabelinternet van caiw. Helaas na het overstappen naar glas, verlies ik regelmatig mijn verbinding voor enkele seconden. Ik ben bang dat ik helaas niet een upgrade kan regelen naar een ea4500. Dit aangezien ik de router al een poosje in bezit heb. Wie kan mij helpen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EA2700 periodieke uitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
uitval internet westland sinds 22 december Storing : 2 18 sep 2012
Iedere dag uitval internet sinds 1 week. Storing : 3 28 aug 2012
Dagelijkse uitval televisie na storing toegenomen Digitale radio of televisie storing : 8 23 aug 2012
Uitval Ned 1, 2 en 3 Nieuws van CaiWay/Delta : 7 06 apr 2012
uitval verbinding met vuze/transmission Eigen netwerk : 1 06 mei 2010
Advertentie