obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Na aansluiting op glasvezel geen internet op draadloze apparaten
JHV42
Zaterdag 2 maart is mijn glasvezelmodem aangesloten door een van de installateurs die door Caiway worden aanbevolen.
Ik heb na herhaaldelijk overleg met de helpdesk van Caiway en vele pogingen inclusief meerdere malen resetten van het glasmodem en direct aansluiten van iMac op glasmodem nog steeds geen internet op mij draadloze apparaten: zij geven de boodschap "wel Wi-Fi maar geen internet". Hierdoor werken de macbook-air en 2 iphones nog steeds niet.
Ik heb wel internet op mijn iMac die met een internet-kabel is aangesloten op de Time-capsule/Airport=router. De Time-capsule/Airport is met een internet-kabel aangesloten op de glasmodem. Volgens de installateur zijn deze internet-kabels akkoord.

Deze zelfde configuratie heeft hiervoor al 1 jaar probleemloos gewerkt op een andere internet-aansluiting (geen glasvezel en ook niet bij Caiway).
De helpdesk van Caiway scheept mij af met de opmerking dat internet op de glasmodem aanwezig is en dat zij dan klaar zijn!! De thuisinstallatie is niet hun probleem en zij zeggen dat Mac apparatuur niet ondersteund wordt. Hierover staat echter niets duidelijk op de website "IkGaVoorGlas". Daar staat uitsluitend iets vaags over een "Gigabit LAN als ook een WAN aansluiting" voor de router. Volgens mij en andere experts voldoe ik daar wel aan met mijn apparatuur.
Heb inmiddels ook Apple.care gebeld en zij zeggen dat mijn instellingen van Wi-Fi goed zijn.
Wie weet de oplossing??

JHV42
 
JHV42
Ik heb vandaag de heer Jaco Haag van Optimizer.Co gebeld om mijn probleem aan hem voor te leggen. Zijn naam was mij opgevallen omdat hij vaak hulp bood aan andere vraagstellers van dit forum.
Heb veel info van hem gehad, maar hij is zelf geen expert mbt Mac apparatuur. Hij heeft mij later teruggebeld en de naam van een Mac-goeroe doorgegeven.
Deze persoon heeft mijn probleem in 10 min over de telefoon opgelost. Hij is van Art's Exellence te Zevenbergen, website Art'sExellence.nl

De oplossing is als volgt:
- Open het Airport configuratie programma en klik op de witte airport.
- In het pop-up venster klikken op de knop "wijzigen" (onderaan).
- In het nieuwe scherm op de bovenbalk de tab "netwerk" kiezen.
- In het venster dat daarna opkomt de routermodus instellen op "DHCP en NAT"

Dit was alles wat nodig was. Hierna begonnen alle draagbare apparaten direct via WiFi hun informatie binnen te halen.
Ik had de routermodus voorheen op DHCP staan, maar toen waren alle apparaten via WiFi met de router verbonden en dat conflicteerde waarschijnlijk niet.
In de nieuwe situatie is de iMac met de Airport verbonden via een kabel (ivm de snelheid van internet) en de draagbare apparaten via WiFi. In deze opzet komt er op de Airport informatie via twee verschillende kanalen binnen en dat moet gebundeld worden voordat het naar de modem wordt gestuurd. Dat gebeurt via de hierboven genoemde routermodus.
Je moet het maar weten.
Ik ben blij dat ik het adres heb van de Mac-goeroe en hierbij veel dank aan Jaco Haag.

JHV42
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na aansluiting op glasvezel geen internet op draadloze apparaten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Advertentie