obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Installatie glasvezel en Caiway service
JanB
Na een goede kabel montage an advies van Optimizer_Co omtrent routerinstelling van de Sitecom N300 X4 een iets beter resultaat. Optimizer is en was niet de enige die mij adviseerde om een high-speed router te kopen voor mijn 300mb abb.
Voor dit alles nog bedankt Optimizer.(zonder router uitstekende verbinding en snelheid)

Dan de Caiway service .
Naar aanleiding van bovenstaande Caiway gebeld.
In oktober had ik nl bovengenoemde router gekocht met de belofte in de shop deze router kan met de glasvezelheid overweg. Niet dus en dat werd zaterdag j.l. bevestigd . Na enig overleg door de helpdesk intern werd mij aangeboden de sitecom die ik had in te ruilen voor de sitecom N750 X6 ,die wel de 300mb aan moet kunnen, met ongeveer 15 euro bij betaing.Dus toch een goede service bij Caiway. Ik heb van deze mogelijkheid gebruik gemaakt.
Minpuntje was dat bij het ophalen de medewerker zei dat het mogelijk was dat de nieuwe router de snelheid niet helemaal aan zou kunnen maar wel voor het grootste deel.

Dus optimizer mogelijk ga ik je raad toch nog wel opvolgen maar eerst een andere versie van windows op de pc zetten ( nu XP) , mogelijk windows 7 omdat dit kennelijk ook kan bijdragen tot een beter resultaat voor zowel desktop als laptop (wifi)
 
donja
ik heb een vraag over de aansluiting van een smart-tv .
ik heb deze op dit moment bekabeld aangesloten op internet,hoe gaat dit in zijn werk als ik de tv aansluit op glasvezel?moet ik net als nu een extra glasvezelkabel via de router naar de tv leggen of moet het nu anders?
 
Radar
Tja Donja, ik worstel ook met dit probleem.....of eigenlijk mijn moeder.

Ze heeft nu een coaxkabel van meterkast naar huiskamer, en daar staat de modem, waarop telefoon en router aangesloten zijn. Mbv splitter is daar ook de TV aangesloten.

Nu komt er glasvezel!
De aansluiting van de modem zit reeds in de meterkast (die is daar geplaatst zonder enig overleg) en nu zou ze dus (om een gelijkwaardige ervaring te hebben) 3 kabels door het buisje moeten proppen om alle aansluitingen (TV, router, telefoon) op de plek te krijgen die re het meest geschikt voor is.
Zoals het nu is dus.....maar dan met coax.

De meest elegante oplossing zou zijn om de glasvezel door te trekken naar de huiskamer.....dus samen in het buisje met de coax.......en de modem in de huiskamer te plaatsen.....waar nu de coaxmodem staat.
Dan staat alles (router,TV en telefoon) op de meest logische en praktische plek, met de beste resultaten.
(zelfs wanneer ik zou besluiten om de router en DECT in de meterkast te plaatsen (maar dat gebeurd onder geen beding), moet er nog steeds een utp-kabel naar de TV....dus waarom niet meteen een glasvezelkabel)

Ik heb dus contact opgenomen met CIF/van Gelder om te vragen of de aansluiting te verplaatsen naar de huiskamer, door het buisje heen wat er al ligt.
Maar nee, dat is niet mogelijk.
Je zit nu tot in der eeuwigheid met een prachtige aansluiting waar geen gebruik van zal worden gemaakt.....omdat het niet zo goed zal werken als de coax, en je wilt toch niet achteruitgaan tegen hogere kosten?

Ik durf te betwijfelen dat het verplaatsen van de modem niet mogelijk is.
CIF/van Gelder wil het gewoon niet.....ze kunnen het heus wel.

Ik weet niet hoe de hele glasvezelonderneming geconstrueerd is (CIF, Caiway, van Gelder), maar ik zou me flink in de zak gescheten voelen als ik Caiway was en je doet grote investeringen waar geen baten tegenover staan dankzij een "niet zo flexibele" partner die de laatste puntjes niet op de i WIL zetten.

Soms lijkt het net alsof je met ambtenaren te doen hebt.......met oogkleppen en zeer beperkte kennis van zaken.
Weten we het niet??? Dan kan het niet!!! Opgelost.
 
Adios
LOL, het was hier in Krimpen niet anders.

Wel kregen wij als oplossing in Krimpen een gratis Powerlan adapter
 
Fredy
Ik heb ook niets gehoord over GRATIS power lan adapters. Mijn zoon en schoonzoon hebben ze zelf moeten kopen. (ook in krimpen)
 
Adios
Nou, ik ken mensen die hebben ze wel gratis gehad toen een UTP kabel trekken niet ging.
 
Radar
Ik wil er op vooruit gaan....niet achteruit.
Dus niet van een fijne coax set-up naar een crappy glasvezel set-up.

Zoals ik al eerder schreef is dat eenvoudig op te lossen door de glasvezelkabel een stukje door te trekken.
Dan is alles in orde.
Maar bij CIF zeggen ze mij dat dit niet kan.

Het zou fijn zijn wanneer er een kruipruimte of een ruimte boven het plafond zou zijn....maar die is er niet.
De coax gaat nu van meterkast naar huiskamer door een in beton gegoten buis in de vloer.
 
Radar
Er moeten dus 3 kabels bij de coax geplaatst worden....dat zal lastig worden.
Gewoon de glasvezel doortrekken is veel eenvoudiger.

De meterkast is niet het centrale punt in huis! Het is de meest ongeschikte plaats voor draadloze routers en DECTd ie je je maar kan bedenken: locatie en veel kabels.
En wat bedoel je met "geen zin in"?

Ik heb heel erg veel zin om de glasvezelkabel door te laten trekken!
Ik zou er ook voor willen betalen.
Het zou alleen niet nodig geweest zijn wanneer de communicatie bij dit project wat beter was geweest.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men te vroeg/overhaast begonnen is, terwijl nog niet alles bekend en doordacht was.
Gewoon bij iedereen een glasvezel aansluiting in huis knallen is niet echt erg doordacht.
Toen ik heel lang geleden vroeg hoe dat nou zou moeten met de bekabeling, kreeg ik een vaag antwoord over homeplugs etc....maar men wist het allemaal nog niet, maar het kwam wel goed.....zeiden ze.

Wanneer ik zulk werk af zou leveren bij een project zou ik nu toch echt zonder werk zitten.
Het is echt amateuristisch geklungel.
En vertel me alsjeblieft niet dat dit een zeer ingewikkeld megaproject is waarbij van alles fout kan en zal gaan......ik kom net terug van een project van 21 miljard welke flawless opgestart is.
En dan loop je tegen zo iets amateuristisch op.....ik wordt er gewoon verdrietig van.
Ik zou graag willen weten waarom het niet mogelijk is om de glasvezel een meter of 10 te verlengen, maar wel om 3 kabels bij de coax te proppen.
Het is gewoon niet mogelijk zei de CIF-doos......laat me niet lachen.....
"We willen niet" zal ze bedoelen.
 
Adios
Joh, CIF heeft al twee jaar ervaring door Krimpen en Loenen .

Dat zit wel snor hoor! Blush
 
Caiway Webcare
Het plaatsen van het glasvezelaansluiting zal op de best haalbare positie worden uitgevoerd gebaseerd op het oordeel van de uitvoerder.

Dit kan betekenen dat in sommige situaties het modem voor de klant niet op de ideale positie geplaatst kan worden. Hier is na de aanleg van het glasvezelnetwerk niets aan te doen mede door de hoge kosten en de afgeronde graafwerkzaamheden.

Uiteraard willen we vanuit Caiway meedenken en meehelpen met het vinden van een passende oplossing. Of dit betekent dat we moeten helpen met kabels te trekken of we eventueel advies over (draadloze) apparatuur geven maakt voor ons niet uit.

Wat echter niet gedaan wordt is op individueel verzoek een glasvezelaansluiting verplaatsen. Daar kunnen we heel lang of heel kort over discussiƫren, dit valt gewoon niet binnen de mogelijkheden.

Mocht je hulp willen met het aanleggen van de bekabeling in huis horen we het graag.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie glasvezel en Caiway service', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie