obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
sinds eind december geen internet en storingen telefonie in Aalsmeer
Lyna
We zijn al drie jaar klant van Caiway en hebben voortdurend problemen met de internetverbinding. Helaas is er geen andere aanbieder in Aalsmeer Nieuw Oosteinde.
Een paar keer hebben we al de ruiter en het modem vervangen. De laatste keer hebben we een modem van Caiway gekocht met de belofte dat de problemen opgelost zullen worden en nog snellere internetverbinding zullen krijgen. Het kost ook € 5 p.m. extra, maar goed.
Sinds vier weken hebben we geen internet of als het komt is het voor drie minuut en daarna valt het weg. Ook voortdurend problemen met de telefoonverbinding.

We hebben meerdere keren gebeld, gemaild elke keer een half uur aan de telefoon gewacht om te horen dat het probleem bij ons thuis ligt. Een IT-specialist ingehuurd, betaald en we hadden een normale verbinding voor een paar dagen. Daarna viel het weer weg. Eindelijk heeft een van de Caiway medewerkers eind december in zijn e-mail geschreven dat het probleem bij hun modems ligt en dat ze bezig zijn met het vinden van een oplossing met de leverancier, maar dat ze niet weten hoe lang het zal duren. Sinds toen niks gehoord. Een week geleden een officieel klacht bij Caiway ingediend, geen reactie daarop gekregen. Wat een service, Caiway!
 
Caiway Webcare
Beste Lyna,

als het goed is hebben we je klacht ook via klacht.nl ontvangen en heb ik hier hedenochtend op gereageerd.

Mocht ik je verwisselen met een andere melding dan ontvangen wij graag je adresgegeven in een PB.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Lyna
De storing was verholpen voor een paar dagen. Daarna is het weer terug.
 
Caiway Webcare
Zojuist na telefonisch overleg een monteur geregeld voor aanstaande vrijdag. We gaan er van uit dat deze je storing zal verhelpen.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Lyna
Gisteren is de monteur geweest. Hij heeft iets in het kastje buiten veranderd en tot 19 uur hadden we normaal internet. Daarna ging het weer weg. Graag weer een monteur sturen en zorgen dat het probleem blijvend opgelost wordt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 02 2012 09:53:15:
Caiway,

Jullie hebben me geschreven dat de monteur aanwijzingen voor de modem heeft gegeven en eerst moesten we deze opvolgen en daarna kunnen jullie weer het signaal meten.
Mijn antwoord twee dagen geleden was:
"De monteur heeft tijdens zijn bezoek een signaal opgemeten en dat was erg laag. Vervolgens heeft hij in het kastje buiten een aanpassing gedaan. Daarna hebben we 7 uur internet gehad. Hij adviseerde de analoge versterker/splitter (we hebben 2 tv’s) voor de TV te vervangen. Om te controleren of deze analoge tv versterker het probleem is, hebben we deze er net tussen uit gehaald maar de problemen met internet blijven. Dus daar kan het niet aan liggen. Op dit moment is de configuratie als volgt. Het signaal via de splitter direct naar 1 tv en het via een router van linksys naar de computer. Lijkt me niet erg complex. De monteur vertelde ook dat de modem defect kan zijn. De enige volgende stap is de modem vervangen.
Ik laat de configuratie als nu is en dan kunnen jullie de hele dag het signaal meten en hopelijk komen jullie met een blijvende oplossing."

Nog niks van jullie gehoord. Het probleem duurt al 7 weken. Vinden jullie dit normaal? Als jullie de berichten op dit forum lezen, kunnen jullie zien dat er meer mensen met jullie nieuwe modems in Aalsmeer dit terugkerend probleem hebben. Misschien is het al tijd om deze defecte modems te vervangen?
Gewijzigd door Lyna op 02 februari 2012, 09:53
 
Caiway Webcare
De problemen staan zoals eerder vermeld bekend als een centrale storing die helaas begin deze week weer is teruggekomen.

Via andere wegen ben je daar al van op de hoogte gesteld, het proces zal niet worden versneld door op meerdere media je probleem te melden.

Vanzelfsprekend werken we hard aan een oplossing. Vervangen van modems is dat niet aangezien het probleem niet in de modems zelf zit.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Lyna
Beste Bert,

De problemen spelen al 7 weken en dit vind ik onacceptabel. Als we een contract met jullie hebben, verwachten we dat jullie deze problemen sneller kunnen verhelpen en een normale internetverbinding en telefonie leveren.
Ik ben niet via andere wegen de hoogte gesteld dat de storing terug gekomen is. Het laatste bericht dat ik gekregen heb is via klacht.nl
op januari 31st, 2012 at 15:16
Monteur heeft u advies gegeven omtrent de plaatsing van uw modem. We vragen u vriendelijk om deze adviezen op te volgen, daarna kunnen we verder kijken of de storing nog bestaat.

Christine Stok
Caiway Webcare

Dus het probleem werd weer bij ons gelegd en daarna niks meer gehoord. Ik vind dat elke klant die zo lang niet geholpen wordt en ontevreden is over zijn/haar provider dit op verschillende fora moet melden, zodat ook andere "potentiële " klanten op de hoogte van de service van de provider kunnen zijn.

Kan je ons uitleggen wat het probleem dat jullie centrale storing noemen, precies is? Ook in technische termen. Want we begrijpen het gewoon niet meer.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 03 2012 14:59:51:
Nog steeds doet internet het volgens het model 3/3 (3 minuten wel, drie minuten niet).
En nog steeds geen uitleg wat de "centrale storing" inhoudt en waarom we ook geen internet haaden in de periode toen het wel verholpen was.
En ook geen uitleg waarom we van verschillende medewerkers van de hulpdesk steeds verschillende reden voor het niet werken van het internet en de problemen met telefoneren krijgen.

En straks wordt het weekend, dus dan werken ze niet en daarna begint de 8ste week zonder internet. En dit noemen ze bij Caiway 'service'.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 06 2012 15:55:52:
De problemen met internet en telefonie bij ons worden al 8 weken niet verholpen. Caiway reageert niet meer op e-mails of klachten, of reageert met onjuiste of vage informatie.
We vinden dit niet kunnen.

Daarom sturen we vandaag een officiële klacht naar de geschillencommissie, http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/1544/telecommunicatie.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 09 2012 20:38:38:
Vandaag ben ik wel gebeld door de klantenservice van Caiway met de vraag hoe het met onze internetverbinding gaat sinds het bezoek van de monteur op 27 januari.

Hebben ze daar überhaupt interne communicatie?

Even opsommen voor de duidelijkheid:
• 8 weken geen internet en een telefoonverbinding die regelmatig uitvalt.
• Veel telefoons naar Caiway (meer dan half uur in de wacht elke keer).
• Veel e-mails met klacht naar de klantenservice.
• Elke keer legt Caiway het probleem bij ons.
• Via verschillende fora komen we achter dat veel mensen in Aalsmeer Nieuw Oosteinde dezelfde problemen met Caiway hebben.
• Eindelijk vertelt Caiway dat ze problemen met hun modems hebben, maar willen geen monteur sturen.
• We blijven klagen.
• 27 januari toch een monteur gestuurd.
• Hij repareert iets in het kastje van Caway buiten en we hebben internet voor 7 uur. Daarna valt het weer uit.
• We blijven meldingen en klachten daarover sturen, geen gehoor.
• En vandaag, 14 dagen na dat de monteur geweest is en onze daarop volgende meldingen en klachten dat internet het nog steeds niet doet, word ik gebeld met de vriendelijke vraag hoe het gaat. Begrijpt iemand de logica hier in?
• Trouwens, sinds drie dagen hebben we wel internet, hopelijk blijft het. Vermoedelijk heeft dit te maken met het bezoek van een monteur van Caiway bij een andere gedupeerde klant in onze wijk.
• We vinden de (tijdelijke???) oplossing van deze storing ontzettend langzaam, stroef en onhandig verlopen en de termijn van 8 weken zonder internet en met een gebrekkige telefoonverbinding onacceptabel. Het heeft ons veel tijd, stress en ongemakken gekost. Daarnaast hebben we extra kosten moeten maken voor het mobiel bellen naar de klantenservice en het inhuren van een IT-specialist vanwege de claim van Caiway dat de problemen bij ons thuis lagen.
• Daarom willen we onze abonnementkosten voor internet en telefonie voor december, januari en februari teruggestoord krijgen.

Op klacht.nl hebben ze vrolijk de klacht als opgelost vermeld. Maar na 8 weken ellende willen we wel onze abonnementkosten voor internet en telefonie voor december, januari en februari teruggestoord krijgen!
Gewijzigd door Lyna op 09 februari 2012, 20:38
 
Adios
Dat is typisch Caiway. De klacht niet oplossen, maar wel op klacht.nl de klacht sluiten als zijnde opgelost. Terwijl het dus helemaal niet opgelost is.

Je ziet hoe Caiway graag met leugens zijn reputatie wil beschermen.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een klacht. Nooit opgelost, maar wel afgeboek daar als opgelost. Ik haal me schouders nu maar op, want blijkbaar is dat de mentaliteit naar klanten toe. Verder adviseer ik je de providermonitor in te vullen van de consumentenbond. Caiway staat al jaren op de laagste plaatst met internet en zo te horen zal dat nog wel even blijven.

En gewoon op veel media dit probleem aankaarten. Het helpt wel niet met de oplossing, maar je laat wel meer mensen zien, hoe makkelijk CAIWAY over bepaalde dingen denkt. En dan willen ze niet, wellicht dat het Caiway aanspoort tot iets beters...
 
Caiway Webcare
Het bovenstaande bericht van Lyna dateert van 9-2-2012 en is dus al een tijdje oud. Uiteraard doen we er alles aan om klachten zo goed mogelijk te verhelpen, mocht je nog een probleem of klacht hebben horen we het graag 4K.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Nou Bert, ik heb er nog nooit iets van gemerkt dat Caiway er alles aan doen om klachten te verhelpen.

Ik klaag al twee jaar dat wij in Krimpen met het gecodeerde basispakket ernstig benadeeld worden ten opzichte van de klanten in bijna alle andere Caiway gemeenten.

Ik wil net zoals zij gewoon op een onbeperkt aantal televisies naar het basicpakket kunnen kijken in mijn huis zonder daarvoor bij te hoeven betalen.

Maar we zijn twee jaar verder en Caiway heeft deze klacht van mij en meer Krimpenaren nog steeds niet verholpen.

Mogelijkheden zijn er wel, maar Caiway vertikt het gewoon !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sinds eind december geen internet en storingen telefonie in Aalsmeer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Advertentie