obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet en telefoon verbinding slecht sinds 7 Januari in Gouda
Leareynl
Hai,

Sinds 7 Januari vanaf ongeveer 20:00, is de verbinding met het internet en de telefoon zeer slecht.
De verbinding wordt continue onderbroken.
Ik heb met ping plotter het een en ander onderzocht en zie dat vanaf node cn-gd-kgd-cs01-vln775.caiw.net er heel veel onderbrekingen plaats vinden naar de volgende node cn-gd-kgd-cr10-po1.caiw.net
Naar aanleiding van de klachten die ik sinds gisteren ondervond heb ik mijn ouders ook gevraagd of zij problemen met internet hadden sinds gisteren avond en het antwoord was hierop ja met dezelfde klacht.

Zie de bijgevoegde foto wat het een en ander zal verduidelijken.
De rode strepen zijn onderbrekingen van de verbinding, en doen zich alleen voor na hop 4 (cn-gd-kgd-cs01-vln775.caiw.net)
Als ik aan het bellen ben tijdens deze onderbrekingen dan valt de telefoon verbinding ook gewoon tijdelijk weg.
In sommige gevallen moet ik opnieuw bellen, andere gevallen dan komt de verbinding ook wel weer terug.

De complete log van ping plotter kan ik ook opsturen mocht deze nodig zijn.


caiway
Click op de foto om uit te vergroten.

De service van internet is naar mijn oordeel zeer slecht, zelf heb ik vaak dat de modem gewoon de verbinding kwijt is.
Sommige weekenden (vooral weekenden) is internet niet beschikbaar voor een random aantal uren op rij.
Dat is heel erg lastig als ik iets doe wat een continue verbinding nodig hebt.
Ik hoop dat er iets wordt aan gedaan want ik wordt het een beetje zat.


mvg,
Leareynl
 
Albrandswaardvoetballer
Het heeft gewoon te maken met de slechte staat van het Rekam netwerk. Iedereen weet toch dat dat coaxnerkwerk hier en daar bijna uit elkaar valt?

Grote gedeelten in Gouda hebben nog het antieke rijgsysteem. Als iemand afgesloten wordt, moet dat in de wandcontactdoos gebeuren.

Dan zie je dat de achterstand in upgraden van het coaxnetwerk van Rekam ten ten opzichte van de andere kabelaars wel een jaar of tien is.
 
Marchidde
Zelf ook uit omgeving Gouda, heb PingPlotter nu ook een paar uur draaien. Ziet er nu al tragisch uit, vanaf eerste hop buiten de deur packet loss van 78%... En dan niet eens van die spikes zoals hierboven maar continu... Eerst fluctuerende snelheden, ping van boven 400, daarna redelijke snelheid maar nog steeds traag internet / wegvallende verbindingen... 2012 begint lekker bij Caiway!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 09 2012 13:40:28:
1956914446
Gewijzigd door Marchidde op 09 januari 2012, 13:40
 
Caiway Webcare
Er heeft het afgelopen weekend een storing afgespeeld in het gebied van Marchidde, of dit ook met jouw verbinding te maken heeft kunnen we alleen vaststellen als we in een PB je adresgegevens ontvangen Leareynl.

Niet elke storing wordt veroorzaakt door het netwerk van Rekam Albrandswaardvoetballer. In feite bekijken we elke situatie individueel en waar er ergens een probleem in het netwerk zit lossen we dit samen met Rekam op.

De centrale storing die speelde moet nu weer verholpen zijn, wel kan het zijn dat hierdoor nog wat vertragingen optreden.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet en telefoon verbinding slecht sinds 7 Januari in Gouda', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Advertentie