obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van CaiWay. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Type telefoon
peter1908
Hallo,


Even een vraag over het type telefoon dat je kunt gebruiken bij bellen via Caiway. Ik dacht gemakkelijk in de Caiway shop een telefoon aan te schaffen, denk dat heb ik altijd het juiste type toestel. Niet dus ze verkopen alleen nog losse handsets voor als je al een complete set hebt.
De verkoper gaf aan dat ik opzoek moet naar een telefoon geschikt voor VOIP/ Internettelefonie icm FSK nummerweergave.
Prima, maar nu kijk ik op hun site en staat daar "Bellen via het Webstar modem kan met elk analoog telefoontoestel."
Als ik nu op een site zoek op technologie kom ik zoveel verschillends tegen; dect, analoog, voip, combinaties van beide.

Kan iemand mij uitleggeven wat ik nu nodig heb?
Bedankt!
 
Dr-Pepper
In feite kan je wel elk analoog toestel aansluiten dat je kan kopen. Zelfs 30 jaar oude toestellen werken prima. Bellen en gebeld worden hoef je je dus niet zo druk over te maken, elk toestel met een analoge aansluiting werkt.
Nummerweergave voor inkomende oproepen is echter een ander verhaal. Hoewel de meeste nieuwe toestellen daar niet moeilijk over doen zijn er nog toestellen op de markt die alleen DTMF ondersteunen, dan heb je dus geen nummerweergave bij inkomende oproepen. Als de ondersteuning bestaat voor FSK (vrijwel allemaal hebben ze dat tegenwoordig) heb je geen enkel probleem meer.
Als je twijffelt of je huidige of beoogde toestel het kan is dat makkelijk op te zoeken bij de technische specs van het toestel (vaak gewoon op de website van de maker te vinden).
Als je bijvoorbeeld iets op het oog heb maar het niet kan vinden post dan even het merk + type om op te zoeken of het gaat werken of niet.
 
peter1908
Bedankt voor je reactie, ga weleens shoppen voor een toestel
 
peter1908
Loop vandaag even de IT`s binnen en vraag om advies.
Nou de verkoper van de betreffende afdeling had nog nooit van FSK gehoord Sad
Er lag bijv een goedkope Philips CD1501 of CD1551.
Enig idee of dat gaat werken?

Alvast bedankt
 
magicwizz
http://www.kieskeurig.nl/telefoon/beste

Dit is een lijst met goede telefoons die goed door de tests komen bij de telefoongebruikers die de telefoon bezitten.. Hier zie je ook welk systeem ze hebben.. Sommige hebben ook een DUAL mode.. Let goed op de FSK vermelding. Die mensen die in sommige zaken staan zijn niet allemaal zo goed op de hoogte.. Het zijn meestal mensen die weten hoe ze iets moeten aansluiten maar meer ook niet.. Sommige misschien wel maar niet iedereen verdiept zich in de techniek.

Maar ik hoop in ieder geval dat je met deze link wat verder komt.
 
peter1908
Super, bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Type telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen telefoon na activatie glas verbinding Storing : 5 24 dec 2019
geen telefoon Storing : 3 10 sep 2019
Email tablet & telefoon Instellingen software : 6 01 jun 2019
Help. telefoon via fritzbox aan caiway modem Eigen telefoon netwerk : 1 05 okt 2018
Telefoon oproepen ontvangen op laptop? Eigen telefoon netwerk : 1 17 jan 2018
Advertentie