obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
zwak of geen signaal
hanss
Hallo , een vraag namens mijn moeder die in monster woont.

Zo'n 3 keer per week gaat haar samsung led tv op sneeuw met de melding zwak of geen signaal dit duurt nooit langer dan een uurtje daarna weer perfect beeld .
Haar buren hebben dit probleem niet .
Wel krijgt zij beeld als zij dan via haar humax 5200 kijkt .

Heb vandaag alle kabeltjes nagekeken en alles zit goed .

Kan het probleem aan caiway liggen en wat dan te doen ?

Mvg. Hans
 
hanss
Is er niemand die dit probleem kent ?
Hans
 
pcktje
OOk wij hebben soms dat de HD kanalen niet of nauwelijks doorrkomen. De TV geeft dan vaak aan signaal sterkte matig. Via de Humax heb een sterkte van 19%. De dag erna is het signaal weer sterk en via de Humax 32%. CAIW ontkent zoals altijd dat het niet bij hun zit (is standaard helpdesk antwoord) maar ben er van overtuigd dat dit wel het geval is. Als NED1 HD matig (19%) is NED2 sterk en 32% signaal sterkte (rara hoe kan dit)
 
maanmist
Zelfde probleem hier, zie ander topic.
Versterkertje van een tientje bij de Gamma trekt het signaal op de Humax wel fors omhoog.
 
pcktje
Ik heb er al een versterker van CAIW tusen zitten (i.v.m. de modem) de gemeten waarden zijn na de versterker. Een losse kabel van hoofdaansluiting naar TV geeft hetzelfde resultaat
 
maanmist
Signaal is hier vanavond ook weer een stuk slechter dan gisteravond.
Snap er ook geen ruk van.
 
Ener

Quote

pcktje schreef:
Ik heb er al een versterker van CAIW tusen zitten (i.v.m. de modem) de gemeten waarden zijn na de versterker. Een losse kabel van hoofdaansluiting naar TV geeft hetzelfde resultaat


Dus als ik het goed begrijp zijn de signaal waardes hetzelfde, met of zonder versterker. dat kan niet kloppen. Verder is een signaal nivo van 32 wel erg laag zeker als dit direct op de WCD is en over 19 begin ik niet eens. Vraag CAIW gewoon is om te komen meten.
Dat je nivo verschil ziet tussen ned1 en 2 kan kloppen deze zitten in ander transportsromen en dus op andere frequenties hierdoor kan er nivo verschil optreden. Reden is vaak een slecht contact (splitter, connector wcd of ergens buiten :-) )
 
Ener

Quote

hanss schreef:
Is er niemand die dit probleem kent ?
Hans


Hans, het kan zeker een probleem van het netwerk zijn maar dan hebben de buren er ook vaak last van of het moet de kabel vanuit de Eindversterker naar de woning zijn alleen dat verklaard de variatie niet.
Probeer eens te kijken of er een nivo verschil bestaat tussen de momenten waarop het wel werkt en de momenten waarop het niet werkt.
 
hanss
Ik snap er niks van , caiway zegt ( natuurlijk ) dat het probleem bij de gebruiker ligt . Of iets doet het of het doet het niet . Heb alles weer nagekeken , ging toen 2 dagen goed echter afgelopen vrijdag en zaterdag de hele dag sneeuw .
En nogmaals bij haar buren is het wel normaal .

Hoe meet ik een nivo verschil ?

Hans
 
Ener
@hanss

Welk merk en type digitale ontvanger gebruik je om TV te kijken? je zegt dat het twee dagen goed ging en daarna weer sneeuw?
Sneeuw is iets wat zich voor deed bij analoge televisie en het mag inmiddels duidelijk zijn dat Caiway dat niet meer aanbied. Vraag anders bij Caiway of er een monteur kan komen meten, als het probleem inderdaad buiten zit kost dat niks.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zwak of geen signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Advertentie