obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
newbie: UPC HD VS Caiway HD!?
Timvgti
Beste medeforummers,

Ondertussen woon ik 1 jaar in Schiedam Noord.
Voordat ik hier kwam wonen, woonde ik in een andere regio, waar ik UPC gebruikte.
Ook bij UPC zo rond 2005/2006 de nodige 'opstartproblemen' meegemaakt, maar sinds 2009/2010 was ik zéér tevreden over UPC.
Ik spreek dan over een compleet pakket met 25Mbit internet, HD-recorder, HDpakket en telefonie.

De Cisco 8485dvb mediabox/hdr werkte waanzinnig goed en het beeld op de HD kanalen icm een Samsung 40" lcd was uit de kunst!
De internetsnelheid was redelijk consistent/gelijkblijvend en haalde de bij het abbo behorende snelheden veelvuldig.
Telefonie gebruikte ik weinig, daar het meeste met onze gsm's gebeurd.
De prijzen voor zowel pakketabbo's en koop/huur hdrecorder waren netjes.

Echter kon ik bij verhuizing naar Schiedam helaas niet meer voor UPC kiezen.
De enige drie echte opties waren toen des tijds: Caiway óf KPN interactieve TV óf Tele2.

Caiway vond ik véél te duur, vooral kijkend naar de eenmalige begin-autgaven. Een recorder kostte minimaal 300 euro bijvoorbeeld.

Dus gekozen voor KPN interactieve TV.
Voor 50,- euro kreeg ik een mooie 320gb HD recorder/mediabox en er zat gratis al een mooi wifi-modem bij voor het internetdeel.
Voor mijn tweede tft televisie in de slaapkamer kreeg ik gratis digitenne (ik hoefde enkel eenmalig voor 50 euro de digitenne ontvanger te kopen en betaal nu geen abbo kosten ervoor), wat prima werkt in de slaapkamer.

Ik zit echter kennelijk behoorlijk ver van een centrale, waardoor ik maximaal een 10Mbit verbinding haal.
Hierdoor is internetten en tv kijken tegelijkertijd soms niet altijd mogelijk. Sinds kort zijn er ook extra HD kanalen (13 stuks voor 10,- per maand extra) gekomen, wat ik gekozen heb.
De kwaliteit van deze HD kanalen valt mij tegen!
Enkel discovery HD kan mij bekoren, de rest is vérre van de HD kwaliteit die ik van UPC gewend was.

Daar er een jaar is verstreken kan ik dit KPN abbo weer opzeggen en ik verdiep mij nu nogmaals in Caiway.
Gisteren langs de Caiway shop in Schiedam geweest, maar dit armoedige zaakje (wat een jammere opstellingen en oude tft schermen staan/hangen daar), werd ik niet veel wijzer.

Mijn hoop is dus op jullie eerlijke ervaringen gevestigd:

- Hoe is de beeldkwaliteit voor SD en vooral HD zenders in vergelijking met UPC?
- Waarom moet je bij Caiway altijd zo'n 300,- euro direct al uitgeven voor een HDrecorder en hebben ze ook soms aanbiedingen?
- Heeft Caiway ook wifi geïntegreerd in het standaard geleverde kabelmodem?
- Voor zover ik heb begrepen bieden ze momenteel 2 HDrecorders aan: eentje van Samsung, de DCB-H360R en een Humax IHDR-5050c. Welke adviseren jullie?
- Krijg je bij het standaard RTV&Internet pakket (ik hoef niet perse telefonie meer) ook gratis een digitale ontvanger? Deze kan ik dan nml. gebruiken bij de televisie in de slaapkamer (is een 26" Samsung TFT maar heeft geen interne C+Cam of interne decoder)
- Worden HD kanalen automatisch weergegeven (HD simulcast descriptor) of zitten deze nog op aparte kanalen?
- Wordt de opgegeven internetsnelheid over het algemeen behaald in Schiedam Noord? Ik zocht eigenlijk een pakket tot zeg 20Mbit maar zie nu dat ze sinds januari het 'middelste' pakket niet meer aanbieden.

Hopende op bruikbare reacties,

Bedankt,

Tim
 
Piedrodim
Tim,

De vergelijking lijkt mij lastig te te bepalen daar je ook wel dezelfde condities moet hebben. Daarmee bedoel ik oa de bekabeling en aansluitingen etc. in huis. Verder heb ik nooit UPC als provider gehad.
Mijn antwoorden/ervaringen op jouw vragen:

Quote

- Hoe is de beeldkwaliteit voor SD en vooral HD zenders in vergelijking met UPC?

Niet kunnen vergelijken, maar ikzelf vind de kwaliteit op zich zelf prima. Maarja, waar leg je de lat?

Quote

- Waarom moet je bij Caiway altijd zo'n 300,- euro direct al uitgeven voor een HDrecorder en hebben ze ook soms aanbiedingen?

Met andere woorden; waarom moet ik om op te kunnen nemen extra betalen? Caiway levert gewoon geen recorder, alleen een digitale ontvanger. Aanbiedingen bij Caiway? Nooit van gehoord!

Quote

- Heeft Caiway ook wifi geïntegreerd in het standaard geleverde kabelmodem?

Nope!

Quote

- Voor zover ik heb begrepen bieden ze momenteel 2 HDrecorders aan: eentje van Samsung, de DCB-H360R en een Humax IHDR-5050c. Welke adviseren jullie?

Ik zou gaan voor de Humax 5050C, heeft namelijk twee tuners en het is in sommige gevallen zelfs mogelijk twee andere programma's op te nemen en een derde zender te blijven kijken...
Deze heb je volgens mij al voor ongeveer E250,-. Ik gebruik deze zelf ook en ben zeer tevreden. Een andere optie is de Humax 5200, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Quote

- Krijg je bij het standaard RTV&Internet pakket (ik hoef niet perse telefonie meer) ook gratis een digitale ontvanger? Deze kan ik dan nml. gebruiken bij de televisie in de slaapkamer (is een 26" Samsung TFT maar heeft geen interne C+Cam of interne decoder)

Ja, alleen voor nieuwe klanten. Maar weet niet of het onderhand al een HD ontvanger is...

Quote

- Worden HD kanalen automatisch weergegeven (HD simulcast descriptor) of zitten deze nog op aparte kanalen?

Deze begrijp ik niet. Op 1 zit gewoon Ned1HD

Quote

- Wordt de opgegeven internetsnelheid over het algemeen behaald in Schiedam Noord? Ik zocht eigenlijk een pakket tot zeg 20Mbit maar zie nu dat ze sinds januari het 'middelste' pakket niet meer aanbieden.

Ik zit in omgeving 2671 en kan bij wijs van spreke dat rode lampie uit die toren schieten. Dus geen antwoord hierop. Zelf heb ik Super en haal afhankelijk van het tijdstip met moeite de maximale snelheid. Zeker de newsserver is de laatste tijd bagger, die haalt nooit max. Als ik 2MBit haal mag ik blij zijn...

Succes!

P.s.
Hier kan je info vinden over digitale televisie. http://www.digitalekabeltelevisie.nl/
En ja het is maar wat er beschikbaar voor je is en wat je er voor over hebt... alles is relatief.
Gewijzigd door Piedrodim op 08 januari 2011, 16:26
 
Timvgti
Dankjewel voor je snelle en duidelijke antwoorden.

Over die vraag over HD simulcast descriptor: Ook al geef jij aan dat je die vraag niet begreep, je hebt hem wel beantwoord: Het HD kanaal vervangt dus het gewone 'SD' kanaal. Dus ned1HD zit netjes op nummer 1. (bij upc had je op nummer 1 het SD kanaal en op nr 751 het HD kanaal ervan, dat was vervelend).

Over de 'kwaliteit' van de HD beelden begrijp ik jouw standpunt. Het is idd altijd de vraag hoe hoog je de lat legt.
Ik hoop echter iemand te treffen die ook UPC HD heeft gehad en nu Caiway HD.
Als je bijvoorbeeld het 'MyZen' kanaal pakt, dan was dat bij UPC eigenlijk net zo scherp als een bluray film. Voor dit 'MyZen' kanaal wordt denk ik een hoop bandbreedte gereserveerd.
 
Timvgti
En als ik tweedehands op zoek wil naar een goede HD recorder, welke modellen kan ik dan het beste naar uitkijken?

Ondertussen ben ik nml KPN interactieve TV helemaal zat.
Als ik een HD zender bekijk, dan zakt de downloadsnelheid op mijn PC tot max 80kb/s.
Dus er blijft niets meer over van de snelheid.
(wat doet een HD stream? Iets van 9mbits?)
 
magicwizz

Quote

(wat doet een HD stream? Iets van 9mbits?)


Dat verschilt.. Het kan wel eens zijn dat een downscaled SD kanaal al 8 Mbps kan zijn...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'newbie: UPC HD VS Caiway HD!?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie