Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Trage opstarten Caiway TV
cawul
Okay, ik ben benieuwd. Je oude modem -aangetekend- terugsturen. Uiteraard. Heb hier al meer dan 10 jaar nog een wifi router liggen van Caiway, nooit gebruikt. Gekregen bij overschakeling naar glasvezel.

Ik gebruik Outlook als email adres (en eventueel Gmail), dus dat zal niet zo'n probleem zijn.

Zoals gezegd: ik ben benieuwd hoe (soepel) het allemaal loopt.
 
ghijs
Ik kon bij Guidion 3 dagdelen aangeven voor de installatie.
Heb 2 dagdelen op 2 juli gedaan en 1 op 3 juli en bevestigd.
Kreeg een tijd daarna een herinnering dat ik een afspraak moest maken.
Wederom hetzelfde gedaan en s'avonds heel laat nog een herinnering.
Dus 3 x totaal ingevuld, en elke keer een bevestiging dat de afspraak was gemaakt.
De volgende dag een bevestiging dat de monteur op 23 juli zou komen.
Dus tot die tijd maar afwachten.
Qua email heb ik een caiway email die op Outlook binnenkomt.
Op mijn pc kan ik bepaalde adressen blokkeren.
Bij gmail en ook outlook op mijn mobiel heb ik geen mogelijkheid tot blokkeren.
Moet me nog even verdiepen bij gmail ,want het schijnt wel te moeten kunnen.
 
cawul
Jemig! Dan pas ... Dus je geeft op 2 juli of 3 juli en het wordt 23 juli.
Het zijn wel dezelfde cijfers, dat wel. :-)

Ben benieuwd.
 
ghijs
Heb vandaag een mail van Caiway gehad over dit probleem , jullie waarschijnlijk ook.
Met een tip om de stand by van de Amino uit te schakelen in het menu.
Moet zeggen dat het werkt,heb alleen geen geluid ,maar dat is snel op te lossen met de afstandbediening van de soundbar.
Ze hopen het probleem helemaal op te lossen de komende maanden.
Hoop het voor jullie,voor mij komt het net te laat.
 
ghijs
Vandaag was dan eindelijk de overstap dag.

Gelukkig was het zo geregeld dat ongeveer een kwartier voordat de monteur er was het internet werd afgesloten,had de monteur zo geregeld.
Opstarten nieuw modem was ook zo gedaan, en binnen het half uur weer internet.
Omdat ik ook Outlook gebruik zijn mijn e-mails en contactpersonen gewoon behouden.
Moet alleen de veranderingen doorgeven aan de instanties en bedrijven.
Aanmaken van het account was nog een dingetje.
Je moet daar het opgegeven email-adres invoeren en dan krijg je op dat emailadres een activatiecode.
Omdat het account nog niet is geactiveerd kun je dat email-adres ook niet toevoegen aan Outlook omdat deze dus nog niet bestaat.
Beetje kip en ei verhaal.
Heb tenslotte via een gmail account de code binnen kunnen krijgen en de rest was makkelijk.
Al met al meegevallen, moest alleen de Url van de router veranderen, die gaf natuurlijk een conflict met het modem.
Hoefde niet de WLAN uit te zetten zoals werd gesuggereerd bij de klantenservice van Delta.
Heb ook netjes vandaag een retour formulier gekregen om de decoder en modem terug te sturen.
Allemaal heel netjes afgehandeld.
 
cawul
Mooi!
Hartelijk dank voor de 'feedback'.
Nog even, URL van de router(?) Ehm... hoe bedoel je?
Retour formulier - antwoord nummer?
Inderdaad, ook de decoder moet terug, is uiteindelijk van Caiway.
Waarschijnlijk hetzelfde model (b.v. Amino Aria 7X) gekregen, maar nu van Delta.
Of... heb je een Amino Kamai 7 gekregen?
ALS je die hebt gekregen (Kamai), weet je of er een toslink aansluiting op zit?


Ben benieuwd hoe het bevalt, over een weekje of wat.

Ik overweeg ook de overstap te maken. Voor (zo ongeveer) hetzelfde geld heb ik een 2Gb/s aansluiting. Welke snelheid heb jij nu?
Neem aan dat het vanwege de prijs is dat je overgestapt bent?
 
ghijs
De url van de router, ja, dat gaf mijn ASUS router zo aan, het kwam erop neer dat de router overging van 192.168.1.x naar 192.168.2.x omdat er anders een conflict ontstond met het nieuwe modem dat ook als router functioneert
Deze verandering deed de router overigens zelf.
Ik had het oude modem en decoder al ingepakt in de doos van het nieuwe modem, dat paste precies.
Net voordat ik deze wilde wegbrengen daags na de installatie kwam er plots een koerier aan de deur met een lege nieuwe doos met plaketiket om alles terug te sturen.
Heb alles weer omgepakt.Op het etiket staat een antwoord nr. ,dus is het verder kostenloos.
Een toslink aansluiting zegt me niet zoveel, ik heb alleen de UTP kabel, HDMI en voeding aangesloten.
Er is verder nog een AV aansluiting, een SPDIF(maar is nog verzegeld, dus niet actief?) en een USB aansluiting, verder zie ik niets anders.
Ik kon hier helaas geen foto van de achterkant plaatsen.
Qua gebruik merk ik niet zoveel verschil, bij Caiway had ik een 700 mbps aansluiting en kreeg ik die ruim, +/- 750 mbps
Nu zou ik een 1 gb verbinding hebben ,maar kom niet boven de 850 mbps.
Voor mij meer dan voldoende trouwens.
Had alleen problemen met mijn printer , had wel een wifi verbinding,maar kreeg hem niet aan de praat.
Heb dit opgelost met een USB kabel.
Waarschijnlijk kwam dit door de veranderde settings.
Kon nog wel een switch laten vervallen omdat ik 2 kabels nog direct kon aansluiten op het modem.
Wlan van het modem heb ik wel uitgezet.
 
cawul
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
Waardeer ik zeer.

Zal zeer wel overwegen ook over te stappen naar Delta.

Over die S/PDIF - dat is bedoeld voor een z.g. toslink kabel. Het lijkt afgesloten, maar het is een 'klepje', die gaat naar binnen open als je daar een toslink kabel indrukt. Die kosten maar een paar euro. Ik kreeg van Caiway een nieuwe decoder (zo'n 2-3 jaar geleden). De oude (Entone 515) werd vervangen door een Amino Aria 7x, daar zit géén S/PDIF (Toslink) aansluiting op.
Dat is jammer, want ik heb gehoorapparaten en een apparaat (TV adapter) die ik dáárop kon aansluiten, dus op S/PDIF. Daarmee kreeg ik het geluid van de TV direct op mijn gehoortoestellen binnen.
Ik kan je vertellen, dat geluid is vele malen béter dan 'gewoon' geluid (over de TV speakers, of over een home cinema). Het is te vergelijken met wat je te horen krijgt als je via oordopjes luistert naar je smartphone.
Ik ken mensen die om die reden oordopjes hebben gekocht... Praatprogramma's zijn beter te volgen. Ook als je b.v. naar natuurdocumentaires kijkt dan is ieder zacht geluid hoorbaar.
Kortom, het is beter dus.

Ik moest nu een oplossing zoeken met allerhande kabeltjes en stekkertjes.

Dat werkte redelijk goed.

Totdat we een nieuwe TV kochten, zo'n 1,5 maand geleden. Die oplossing, met kabeltjes en tulpstekkertjes zorgde voor een soort van echo. Ik hoorde alles dubbel, een halve seconde vertraging. Hij is fijn...
Ook dát heb ik weer kunnen oplossen, maar het gevolg is dat ik de TV niet meer over mijn speakers kan laten spelen.
Alleen maar omdat mijn Arai geen S/PDIF aansluiting heeft.

Sorry voor het lange verhaal, vergeet het.


ExBam1c

Ik haal met mijn 1Gbps onderstaande snelheid.
Ookla Speedtest.

PTv326N

Voorheen kreeg je bij (bijvoorbeeld) een 700Mbps verbinding of 600Mbps altijd ietsje meer. b.v. 725, of 625.
Om de een of andere technische reden krijg minder bij een 1Gbps verbinding.
Iets met overhead zeggen ze... maar ja die heb je ook bij 600/700Mbps zou ik denken.
Enfin, het zal wel...

p.s.: plaatjes kan je alleen via een URL van b.v. imgur plaatsen.
 
ghijs
Blij dat ik je kon helpen.
Zou wel dringend adviseren om gebruik re maken van de overstapservice van Delta.
Dit werkt perfect en je komt niet voor langere tijd zonder internet te zitten.
Succes met je keuze
 
ghijs
Goedemiddag,
Ik moet toch nog even terugkomen op het trage opstarten en soms zonder geluid.
Ik ben er achter gekomen dat dit deels ook aan mijn LG tv lag.
Ik heb sinds kort een Samsung tv omdat de LG tv kapot ging.
In combinatie met de delta ontvanger start de tv nu binnen 2 seconden op ,en altijd met geluid en kan ik alles bedienen met 1 afstandsbediening zoals het hoort.
Heb inmiddels ook mijn Asus router er tussen uit gedaan omdat de Nokia veel sneller is en probleemloos werkt bij mij.
Heb ook geen ingewikkeld systeem thuis.
Al.met al een goede beslissing geweest om over te stappen.
Groeten, Ghijs
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage opstarten Caiway TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wegvallen webtv.caiway.nl Klacht over CaiWay/Delta : 2 28 Sep 2024
Caiway wordt Delta Nieuws van CaiWay/Delta : 11 13 Aug 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 Jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 Dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 Dec 2023
Advertentie