obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
En daar is het beruchte addertje, Premium gaat verdwijnen
Origin64

Quote

magicwizz schreef:
Wie zegt dat er geen servers zijn bijgebouwd?? En wie zegt dat de servers de snelheden van de klanten niet bij kan houden?? Het heeft niet alleen met de servers te maken want dan zal iedereen klachten over de snelheid moeten hebben. Het kan zijn dat er in een bepaald deel op het moment een instabiliteit is in de wijk. Dat hoeft nog niet te betekenen dat de servers het niet aankunnen. De upload zal vanzelf straks ook wel gaan volgen. Maar geef de provider de tijd om dit GOED te verhelpen in plaats alles in één keer uit te voeren en het gaat verkeerd..


Leuk dat je nu zo impliceert dat ik uit mijn nek lul, hoor, maar ik heb hier echt wel over nagedacht. Ik zal het even uitleggen:

Sinds ik bij Caiway zit (een maand of 3) heb ik vaak het probleem dat mijn internetverbinding een korte tijd uitvalt. met een frequentie van 1x per 1 a 5 minuten heb dan 10 tot 30 seconden geen verbinding. Niets. Ik heb hier in huis 5 computers draaien, met verschillende OSen, bedraad en draadloos, en ze hebben allemaal dit probleem. Ik heb het kabelmodem direct op de wandcontactdoos aangesloten, met een goede kabel, met 1 splitter ertussen. (volgens Caiway zelf moet dit mogelijk zijn, dus hier ligt het ook niet aan)
Komt daarbij dat het uitvallen van de verbinding alleen 's avonds en in de weekenden gebeurt, als er veel mensen online zijn. Ik heb meerdere mensen uit meerdere delen van Gouda (en in het Westland) gesproken die ditzelfde probleem hebben. En het is een groot probleem als je voor wat dan ook een constante internetverbinding nodig hebt (torrents, streaming video, games).

Omdat het dus niet ligt aan mijn OS, verbinding naar het modem of modem, en het probleem alleen bij (over)belasting van het netwerk optreed, denk ik dat het probleem bij Caiway ligt. En je moet heel hard je best doen om dat niet met me eens te zijn.

Dit probleem is gelukking een week of 3 geleden vanzelf opgelost. Blijkbaar was Caiway tot inkeer gekomen. Maar nee hoor. Nu ineens die snelheidsverhoging wordt doorgevoerd zit ik ineens weer met dit probleem, with a vengeance. Het is nu erger dan ooit. Gistermiddag had ik vaker geen dan wel internetverbinding. Overduidelijk een capaciteitsprobleem, net zo zo'n verhoging. En of dat nu hier in de wijk zit of bij de servers van Caiway of halverwege Honoloeloe kan mij echt niet boeien. Het is het probleem van Caiway. Ze zitten fout.

Tenslotte kun je ook wel blij gaan verkondigen dat de upload "straks ook wel zal volgen," maar dat is niet volgens de afspraak. 1 mei zou er overgegaan worden naar het super abonnement. Dit is niet gebeurd. Alweer zit Caiway fout.

Ten derde heeft de provider, zoals hierboven ook al aangegeven, sinds december de tijd gehad dit te plannen. Kom dus niet met lulverhalen over de tijd geven. Er is tijd zat geweest. Caiway heeft daar geen gebruik van gemaakt, heeft eerst de snelheidsverhoging doorgevoerd en gaat nu pas kijken of de capaciteit aan hun kant moet worden vergroot. De afspraak was dat op 1 mei overgegaan zou worden op het super abo. In één keer. Goed. En dit is niet gebeurd. Nogmaals, Caiway zit fout.

Hang dus geen lulverhalen op, die hoor ik van de helpdesk al.
 
dern
Caiway gebeld.......

ik: er zou per 1 mei een snelheidsverhoging plaatsvinden, het is nu 4 mei en ik merk nog niets.
caiway: Heeft al een nieuw modem?
ik: nee, ik wil eerst eens zien wat de snelheden zijn met huidige modem (Webstar epx 2203).
caiway: dat moet anders werkt het waarschijnlijk niet.
ik: dat staat niet in de brief vermeld. Per 1 mei snelheidverhoging en indien je volledig van de nieuwe snelheid wil profiteren, dan is een nieuw modem nodig.
caiway: maar dan betaald u straks €89,- voor een nieuw modem.
ik: nee hoor, die actie geldt tot 1 juni dus ik heb nog even de tijd.
caiway: het oude modem kan de snelheden niet aan.
ik: waarschijnlijk niet de volledige 25Mbit/s nee, maar enig verschil zou toch merkbaar moeten zijn.
caiway: reset je modem (minimaal 1/2 uur de spanning eraf) en sluit je pc daarna eerst maar eens zonder router aan.
ik: geprobeerd, maar je raadt het al... geen verschil en een hoop ergernis verder.

AngryAngryAngryAngry
 
Cees
Alleen wanneer je het nieuwe modem koopt kost het superabonnement €32,40 p/m. Anders moet je gewoon €37,40 p/m betalen. Zie onderstaande tekst uit een mail die ik van Caiwway kreeg.

-------------------------------------------------------------------

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt:


Geachte heer, mevrouw,

U kunt via MijnCaiway.nl een aanvraag indien op uw huidige abonnement over te zetten naar het Super abonnement. U krijgt uw modem gratis en betaald dan maandelijks € 37,40.

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,
 
dern
Cees,

Als ik mij niet vergis ben jij in februari terug gestapt naar het standaard abonnement.

Zoals ik het begrijp:
Indien je van standaard naar super wilt overstappen betaal je idd gewoon €37,50 (waarom dan wel gratis modem is mij onduidelijk). De aanbieding va €32,50 geldt alleen voor premium abonnees, maar die betalen €34,- extra voor een nieuw modem.
 
Cees
Hallo dern

Als ik via 'mijn caiway' wil upgraden vanuit mijn standaard abonnement naar het super abonnement staat daar duidelijk vermeld dat het €32,40 p/m kost. Ik heb een ruilmodem van caiway ontvangen omdat ik met mijn oude modem niet de beloofde 6 Mbit/s kon halen die bij het standaard abonnement hoort.
 
Origin64
6 mei. 5 dagen na dato, en ik heb hier nog steeds 1mbps upload. Dank u Caiway!
 
dern
hier ook nog niets.

04-05-2011 weer eens gebeld.....

Ze geloven nu dat het niet aan mij ligt en gaan tot actie over om mij z.s.m. van het snellere internet te voorzien.
Ik krijg een belletje wanneer het zover is
Ik hoop dat het niet veel langer gaat duren, zodat eindelijk eens kan zien wat het werkelijk voor verschil maakt (met name voor het online gamen).
 
DH64

Quote

dern schreef:

hier ook nog niets.

04-05-2011 weer eens gebeld.....

Ze geloven nu dat het niet aan mij ligt en gaan tot actie over om mij z.s.m. van het snellere internet te voorzien.
Ik krijg een belletje wanneer het zover is
Ik hoop dat het niet veel langer gaat duren, zodat eindelijk eens kan zien wat het werkelijk voor verschil maakt (met name voor het online gamen).


Hallo Dern, stap over op Ultra zou ik zeggen, lekker full speed en neem een Arris modem.
Gamen gaat hier fantastisch 24/7

40120018

1287836281
 
Origin64
Bandbreedte is echt niet zo heel belangrijk voor gamen. 256k is genoeg. Ping is veel belangrijker. Een snellere router kopen heeft meer effect dan sneller internet.
 
dern
Nog steeds geen ene klote verschil, ik begin nu echt boos te worden. Wat is dat voor Kwalitatief Uitermate Teleurstelend bedrijf dat Caiway.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'En daar is het beruchte addertje, Premium gaat verdwijnen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN gaat koper uit faseren CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 6 21 feb 2020
NPO gaat het WK 2018 in 4K beschikbaar stellen voor aanbieders Algemeen : 59 17 jun 2018
FIFA gaat wedstrijden WK voetbal 2018 opnemen in 4k-resolutie en HDR Algemeen : 13 01 nov 2017
Samsung TV gaat naar verkeerde HDMI port Algemeen : 2 08 mrt 2017
13th Street, Syfy en Animax verdwijnen per 1 juli! Welke zender wil je er nog bij hebben? : 7 07 mei 2016
Advertentie