Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 29 April 2019, 23:14
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Ik heb je email gelezen en beantwoord. Ik hou je via die weg nu even op op de hoogte. Quote damted schreef: @Jaco, Ik houd het even in gedachten, bedankt alvast voor het hulp aanbod. Hopelijk pakken ze mijn melding snel op. Zie ook je email, daar staan wat meer details in, inclusief info van beide aansluitingen. |
|
|
damted |
Geplaatst op 02 May 2019, 21:23
|
Activiteit » Naaldwijk » 2672EB » Draytek Berichten: 17 Lid sinds: 26 Apr 2019 |
Ik heb inmiddels contact met Alex v IJ... van Mid Office binnen CaiWay. Via mail al wat info uitgewisseld. Na herstart van router is er gisteren wel een ander WAN adres toegewezen in de reeks 62.45.151.### Alleen de Gateway is nog steeds 62.45.144.1 Het resultaat is nog steeds dat er geen verbinding /traceroute of ping slaagt. Dit ook uitgevoerd vanui de tools die in de TP-Link router zelf zitten. Dat schakelt eventuele firewall issue sop de PC ook uit. Afwachten dus nog even. BTW: Het IP adres wat ReBr had opgegeven is ook niet bereikbaar vanaf het nieuwe WAN adres. Ik ben eigenlijk benieuwd naar zijn gateway adres. |
|
|
ReBr |
Geplaatst op 02 May 2019, 22:14
|
Activiteit » Berkenwoude » Alles-in-1 Easy » Cisco EPC3208 » Basic TV » Humax iHDR-5200c Berichten: 49 Lid sinds: 31 Jul 2010 |
Fijn dat er contact is binnen Caiway. Mijn gateway is momenteel 62.45.0.1 Dinsdagochtend om 03:45 (heb nachtdiensten), na het opstarten van mijn apparatuur lukte het niet meer om een DHCP Lease van caiway te krijgen (DHCP server does not function correct..), zodoende gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om wat te verwisselen, oa andere router, andere vpn server (overgestapt van OpenVpn naar L2TP/IPSec) Enkele uren later weer eens opgestart, en alles werkt weer als voorheen, alleen wel weer een nieuw WAN adres. (Dat verklaart ook deels waarom je geen verbinding met mijn ip kon maken) iig weer een wijze les om zo min mogelijk s'nachts uit te voeren (oa automatische reboots..) En tevens ook weer zichtbaar dat het momenteel wat rommelt bij Caiway, voorheen wist ik altijd wat mijn WAN IP adres was, tegenwoordig veranderd het minstens 1x per kwartaal. |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 02 May 2019, 23:49
|
Het klopt dat ik Alex binnen Caiway op je issue heb staan. Hij bemiddeld voor mij in deze case. Daar zal hij ook het eea aan testen zijn. Als jullie gebonden/eisstellig zijn aan een vast WAN IP biedt o.a. Cbizz of Delta de oplossing tot een vast WAN IP adres. Als er positief nieuws is hoor ik het graag. Zover dank voor jullie input. |
|
|
damted |
Geplaatst op 03 May 2019, 10:50
|
Activiteit » Naaldwijk » 2672EB » Draytek Berichten: 17 Lid sinds: 26 Apr 2019 |
Het problem met dynamic IP adressen heb ik opgelost door een Dynamic DNS account aan te vragen en in mijn router wordt dan elke 3 uur het IP adres bijgewerkt. Zo kun je toch heel snel je eigen WAN adres weer bereiken, mocht er een IP adreswissel gedaan zijn. @Jaco bedankt voor bemiddeling! |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 03 May 2019, 11:52
|
Dat is inderdaad ook een manier. Neem aan dat je dit ook Alex hebt laten weten>? |
|
|
damted |
Geplaatst op 03 May 2019, 16:28
|
Dat is inderdaad ook een manier. Neem aan dat je dit ook Alex hebt laten weten>? Dat soms de WAN IP adressen veranderen, is niet echt een probleem voor mij. Echter dat bepaalde WAN adressen binnen caiway elkaar niet kunnen bereiken, is het echte probleem en dat is helaas nog niet opgelost. ReBr heeft een andere Gatewayadres dan de 2 aansluitingen waar ik problemen mee heb, wellicht is dat een aanknopingspunt. Dat heb ik gisteren al aan Alex via de mail laten weten. |
|
|
damted |
Geplaatst op 03 May 2019, 16:52
|
Het problem met dynamic IP adressen heb ik opgelost door een Dynamic DNS account aan te vragen en in mijn router wordt dan elke 3 uur het IP adres bijgewerkt. Zo kun je toch heel snel je eigen WAN adres weer bereiken, mocht er een IP adreswissel gedaan zijn. @Jaco bedankt voor bemiddeling! Mijn probleem bestaat dus nog steeds! dit was een tussentijds bedankje |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 03 May 2019, 23:06
|
Begrijp ik. Hou me maar op de hoogte. |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 13 May 2019, 22:33
|
Als ik het goed begrepen heb ben je op de hoogte gesteld via Caiway rondom de issue/oplossing. Kun je daarmee uit de voeten? @Jaco bedankt voor bemiddeling![/quote] Mijn probleem bestaat dus nog steeds! dit was een tussentijds bedankje [/quote] |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Trage opstarten Caiway TV | Storing | : 23 | 03 Oct 2024 |
wegvallen webtv.caiway.nl | Klacht over CaiWay/Delta | : 2 | 28 Sep 2024 |
Caiway wordt Delta | Nieuws van CaiWay/Delta | : 11 | 13 Aug 2024 |
Glasvezel Internet + DVB-C | Abonnementen | : 3 | 19 Jun 2024 |
Geen verbinding met camera's | Algemeen | : 2 | 21 Mar 2024 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie