obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Geen internetverbinding
Jaco Hage
Heb je voordat je de router ging installeren eerst het modem ca 10min uitgezet.?
Als je direct op het modem een IP apparaat hebt aangesloten dan houd het glasmodem het IP + macadres vast. Na een frisse herstart van het modem kun je als er 4 lampjes branden een router configureren,....
Het is belangrijk de router in DHCP IP modus te zetten zodat je router VS switch de IPs kan uitdelen. Ook naar de outlet's.
Soms is het raadzaam nadat alle netwerkapparatuur is aangesloten b.v. de Playstation etc. van de stroom te halen en opnieuw aan te zetten zodat ze ook een nieuw IP adres krijgen bekabeld vanaf router > switch.

Maar ik weet niet hoever je daar was.

Kleurcodering UTP Gigabit kabel
Wit/oranje
Oranje
Wit/groen
Blauw
Wit/blauw
Groen
Wit/bruin
Bruin
 
CJ
10 min heeft ie niet uitgestaan. Wel rond de 5 denk ik. Morgen helaas werken en daarna ook verplichtingen dus op zijn vroegst dinsdag of woensdag ga ik weer verder. Dan zal ik alles uitzetten min. 10 min en daarna alles herstarten en aansluiten via de aangelegde kabels.
De instelling van de router ga ik morgenavond even bekijken.
Dank je wel in ieder geval. Ik ga het vervolg weer delen.
 
CJ
Ben ik weer met iets schaamrood op de kaakjes. Ik had een stekkertje verkeerd gedaan. De kleuren zaten prima op volgorde maar ipv rechts naar links zaten ze van links naar rechts. Alle andere stekkers en wandkontaktdozen waren prima. Alles werkt en goed ook! De oorlogen hier in huis zijn over.
Dank voor jullie snelle en ook goede adviezen!
 
Jaco Hage
Klasse. Opgelost, geniet ervan! Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internetverbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Advertentie