obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Guide Plus
magicwizz

Quote

Murgen schreef:
Ik heb wat navraag gedaan want wat je ook mag vinden van analoge en digitale DVD/HD recorders, de grote merken als Sony, Philips, Pioneer maken nog steeds geen digitale varianten. Een van de grotere consumentenprogramma's heeft mij gebeld en doet nu verder onderzoek naar de status van het analoge Guide Plus, de bewering van Caiway dat Eurosport het signaal niet meer uitzendt en het van de kabel halen van het analoge Eurosport signaal.


Er is mogelijk een kleine miscommunicatie geweest. Eurosport geeft nog wel het Guide+ signaal door, maar het is nu zo dat Eurosport niet meer in het analoge pakket zit van caiway en daardoor is er dus ook geen Guide+ signaal meer.
 
Evert
Dank beheerder voor het heldere antwoord. Nu zoek ik nog een suggestie voor zo'n recorder. Iemand een idee?
 
Murgen

Quote

magicwizz schreef:

Quote

Murgen schreef:
Ik heb wat navraag gedaan want wat je ook mag vinden van analoge en digitale DVD/HD recorders, de grote merken als Sony, Philips, Pioneer maken nog steeds geen digitale varianten. Een van de grotere consumentenprogramma's heeft mij gebeld en doet nu verder onderzoek naar de status van het analoge Guide Plus, de bewering van Caiway dat Eurosport het signaal niet meer uitzendt en het van de kabel halen van het analoge Eurosport signaal.


Er is mogelijk een kleine miscommunicatie geweest. Eurosport geeft nog wel het Guide+ signaal door, maar het is nu zo dat Eurosport niet meer in het analoge pakket zit van caiway en daardoor is er dus ook geen Guide+ signaal meer.


Er is geen sprake van een misverstand. Er is gewoon gelogen tegen mij. Er is letterlijk gezegd dat Eurosport op 29/11 gestopt is met het doorgeven van het analoge Guide+ signaal. Ik neem dit heel erg hoog op! Met doorgifte van Eurosport op het analoge deel hadden wij onze HD/DVD recorder gewoon kunnen gebruiken zonder moeilijk programmeren. Reken maar dat ik hier werk van ga maken.
 
Dr-Pepper

Quote

Murgen schreef:

Quote

magicwizz schreef:

Quote

Murgen schreef:
Ik heb wat navraag gedaan want wat je ook mag vinden van analoge en digitale DVD/HD recorders, de grote merken als Sony, Philips, Pioneer maken nog steeds geen digitale varianten. Een van de grotere consumentenprogramma's heeft mij gebeld en doet nu verder onderzoek naar de status van het analoge Guide Plus, de bewering van Caiway dat Eurosport het signaal niet meer uitzendt en het van de kabel halen van het analoge Eurosport signaal.


Er is mogelijk een kleine miscommunicatie geweest. Eurosport geeft nog wel het Guide+ signaal door, maar het is nu zo dat Eurosport niet meer in het analoge pakket zit van caiway en daardoor is er dus ook geen Guide+ signaal meer.


Er is geen sprake van een misverstand. Er is gewoon gelogen tegen mij. Er is letterlijk gezegd dat Eurosport op 29/11 gestopt is met het doorgeven van het analoge Guide+ signaal. Ik neem dit heel erg hoog op! Met doorgifte van Eurosport op het analoge deel hadden wij onze HD/DVD recorder gewoon kunnen gebruiken zonder moeilijk programmeren. Reken maar dat ik hier werk van ga maken.


Ik begrijp heel goed je standpunt maar ik denk dat je met 'werk ervan maken' niet zoveel gaat bereiken.
Guide+ was altijd al een dienst welke nooit is erkend of ondersteund door Caiway, dat standpunt gaat daarmee niet veranderen.
Nu het van de kabel af is en je overal onvrede ziet over deze verandering is er ook geen weg meer terug vermoed ik. De beste kans die je heb is klagen over zoiets en hopen dat je daardoor korting krijgt op een PVR.

Ook kan je bijvoorbeeld proberen je DVD-recorder te ruilen of te verkopen op sites als Marktplaats of eBay om de overstap op een PVR niet te duur te maken.
 
magicwizz
Even nog ter informatie :


Stop Guide Plus+/Showview

Het signaal van Guide+, de interactieve elektronische programmagids voor analoge televisie, wordt meegestuurd via Eurosport. Guide+ is geen dienst van Caiway. Met de inkrimping van het analoge servicepakket van Caiway is Eurosport per 30 november 2009 alleen nog digitaal te bekijken. Hierdoor is Guide+ niet meer beschikbaar voor de radio en televisie abonnees van Caiway. Er is geen contractuele afspraak met Guide+ of Eurosport voor de verplichte doorgifte van het Guide+ signaal.

Via de digitale ontvanger kunt u gebruik maken van de EPG (Elektronische Programma Gids). Via deze EPG kan er een timer geplaatst worden om het betreffende programma digitaal op te kunnen nemen. Een analoog alternatief ter vervanging van Guide+ is niet aanwezig.
Gewijzigd door magicwizz op 22 december 2009, 17:39
 
Murgen

Quote

magicwizz schreef:
Er is geen contractuele afspraak met Guide+ of Eurosport voor de verplichte doorgifte van het Guide+ signaal.[/bcolor]
Een analoog alternatief ter vervanging van Guide+ is niet aanwezig.


Omdat Caiway het niet meer doorgeeft aan zijn klanten. Of noemen jullie ons nog abonnees?
 
Dr-Pepper

Quote

Murgen schreef:

Quote

magicwizz schreef:
Er is geen contractuele afspraak met Guide+ of Eurosport voor de verplichte doorgifte van het Guide+ signaal.[/bcolor]
Een analoog alternatief ter vervanging van Guide+ is niet aanwezig.


Omdat Caiway het niet meer doorgeeft aan zijn klanten. Of noemen jullie ons nog abonnees?


Eigenlijk ben je een klantnummer, of was dat geen echte vraag?
 
Murgen

Quote

Dr-Pepper schreef:

Quote

Murgen schreef:

Quote

magicwizz schreef:
Er is geen contractuele afspraak met Guide+ of Eurosport voor de verplichte doorgifte van het Guide+ signaal.[/bcolor]
Een analoog alternatief ter vervanging van Guide+ is niet aanwezig.


Omdat Caiway het niet meer doorgeeft aan zijn klanten. Of noemen jullie ons nog abonnees?


Eigenlijk ben je een klantnummer, of was dat geen echte vraag?


Retorisch ... ik ben ooit bij PTT Telecommunicatie begonnen. Die dachten net zo ...
 
Joke Den Haag
Hoi Magicwizz,

Je schrijft dat een PVR met alles in 1, 199 euro kost. Welke is dat dan, want op kieskeurig staan ze toch voor rond de 300 a 400 euro met hdmi en 2 tuners. Ik gebruik nu de samsung 360 hdmi, helaas heeft die maar 1 tuner. Vandaar dat ik graag wil weten of de PVR, 2 tuners heeft en HDMI aansluiting(en).

Anders moet ik toch de decoder (die toen gratis door Caiway werd geleverd) in oktober 2010 er tussen zetten, en inderdaad meer stroomgebruik.

Joke

Quote

magicwizz schreef:

Quote

Evert schreef:
Ik snap er zo langzamerhand niets meer van. Wat is nu de beste oplossing om digitaal te kunnen opnemen en dan zodanig dat je naar het ene net kunt kijken en van het andere kunt opnemen. Is er nu een alternatief voor Guide +?
Ik heb een Philips DVD recorder en zou graag digitaal willen opnemen. De plaatselijke winkel, die er ook niet veel van snapt, zegt dat je dan twee digitale omvormers moet plaatsen...... Rara hoe moet dat dan.

Kortom, wie kan me helpen!


Het antwoord of er een oplossing is om digitaal op te nemen is : ja.
En of er een alternatief is voor het Guide+ is ook ja.

Net zoals ik al had beschreven is het mogelijk om digitaal op te nemen met een digitale PVR recorder daarin zit ook meteen een alternatief ingebouwd voor de guide+ genaamd 'EPG'. Het voordeel van een PVR recorder is dat het een zogenoemde 'Twin-Tuner' concept heeft waarmee je dus kan opnemen en tegelijkertijd ook een ander net kan kijken via hetzelfde apparaat.

Dat andere wat de plaatselijke winkel je heeft verteld is dat je dan 2 digitale ontvangers zou moeten gaan kopen.. de ene sluit je dan via de scart aan rechtstreeks op je dvd-recoder en stel je de recorder zo in dat die direct vanaf de scart opneemt. De andere ontvanger gebruik je dan voor digitaal te kijken. Het nadeel hiervan is dat je dus 3 apparaten in totaal hebt staan in je kamer bij de tv en dat je dus ook met 3 afstandsbedieningen zit.

Kortom als we tegenwoordig ook nog 'groen' moeten gaan denken staan er dus 3 apparaten in de woonkamer stroom te verbruiken terwijl als je voor het PVR apparaat kiest je precies hetzelfde hebt met die 3 bij elkaar.

Voor 2 ontvangers zal je ongeveer tussen de € 120 ~ € 140,- kwijt zijn. En voor € 199,- heb je een digitale PVR met alles in 1. Op jaarbasis zal je dan ook nog eens een keer op de stroom kunnen besparen Smile

Dit bovenstaande was even groendenkend en een beetje kostenbesparing Wink
 
magicwizz

Quote

Joke Den Haag schreef:
Hoi Magicwizz,

Je schrijft dat een PVR met alles in 1, 199 euro kost. Welke is dat dan, want op kieskeurig staan ze toch voor rond de 300 a 400 euro met hdmi en 2 tuners. Ik gebruik nu de samsung 360 hdmi, helaas heeft die maar 1 tuner. Vandaar dat ik graag wil weten of de PVR, 2 tuners heeft en HDMI aansluiting(en).

Anders moet ik toch de decoder (die toen gratis door Caiway werd geleverd) in oktober 2010 er tussen zetten, en inderdaad meer stroomgebruik.

Joke

Quote

magicwizz schreef:

Quote

Evert schreef:
Ik snap er zo langzamerhand niets meer van. Wat is nu de beste oplossing om digitaal te kunnen opnemen en dan zodanig dat je naar het ene net kunt kijken en van het andere kunt opnemen. Is er nu een alternatief voor Guide +?
Ik heb een Philips DVD recorder en zou graag digitaal willen opnemen. De plaatselijke winkel, die er ook niet veel van snapt, zegt dat je dan twee digitale omvormers moet plaatsen...... Rara hoe moet dat dan.

Kortom, wie kan me helpen!


Het antwoord of er een oplossing is om digitaal op te nemen is : ja.
En of er een alternatief is voor het Guide+ is ook ja.

Net zoals ik al had beschreven is het mogelijk om digitaal op te nemen met een digitale PVR recorder daarin zit ook meteen een alternatief ingebouwd voor de guide+ genaamd 'EPG'. Het voordeel van een PVR recorder is dat het een zogenoemde 'Twin-Tuner' concept heeft waarmee je dus kan opnemen en tegelijkertijd ook een ander net kan kijken via hetzelfde apparaat.

Dat andere wat de plaatselijke winkel je heeft verteld is dat je dan 2 digitale ontvangers zou moeten gaan kopen.. de ene sluit je dan via de scart aan rechtstreeks op je dvd-recoder en stel je de recorder zo in dat die direct vanaf de scart opneemt. De andere ontvanger gebruik je dan voor digitaal te kijken. Het nadeel hiervan is dat je dus 3 apparaten in totaal hebt staan in je kamer bij de tv en dat je dus ook met 3 afstandsbedieningen zit.

Kortom als we tegenwoordig ook nog 'groen' moeten gaan denken staan er dus 3 apparaten in de woonkamer stroom te verbruiken terwijl als je voor het PVR apparaat kiest je precies hetzelfde hebt met die 3 bij elkaar.

Voor 2 ontvangers zal je ongeveer tussen de € 120 ~ € 140,- kwijt zijn. En voor € 199,- heb je een digitale PVR met alles in 1. Op jaarbasis zal je dan ook nog eens een keer op de stroom kunnen besparen Smile

Dit bovenstaande was even groendenkend en een beetje kostenbesparing Wink


Dit is de ontvanger die ik bedoel.. Hier zit geen HDMI of composiet op omdat het een normale DVB-C ontvanger is die alleen het normale beeld opneemt maar geen HD beelden.

Wil je ook echt HD gaan opnemen kom je inderdaad op een bedrag uit van rond de €300,- ~ € 400,-.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Guide Plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie