obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Guide Plus
Joke Den Haag
Kan iemand mij vertellen hoe het nu verder gaat met Guide Plus?

Via het analoge kanaal Eurosport kwam het Guide Plus signaal mee en kon ik daarmee de DVD recorder makkelijk instellen voor een opname van een programma.
Bij navraag kreeg ik dit antwoord van Caiway.

Het EPG systeem is in feite een verouderd systeem, dat alleen goed werkt via de analoge ontvangst.

Voor de digitale zenders kunt u het beste de digitale programma-informatie gebruiken, die bij elke digitale zender wordt meegezonden. In feite is dit de informatie die u ook op uw scherm ziet tijdens het zappen.

Via de timer van de digitle ontvanger kunt u de opname programmeren. Hoe u uw recorder daarop kunt instellen, is afhankelijk van de recorder zelf. Raadpleeg u hiervoor de handleiding.



Joke
 
Dr-Pepper
De REKAM heeft zonder aankondiging de frequentie van het signaal voor Guide+ veranderd, daarom werkt het in die regio niet meer.

De Guide+ informatie wordt nu geleverd op 175.000 Mhz, dat is uit mijn hoofd de zender Gouwestad. Helaas zetten ze die informatie niet online.

Dus wat je moet doen:

Zoek met je recorder alle zenders opnieuw op.
Geef aan dat deze zender of deze frequentie de Guide+ informatie bevat
Laat dit een middagje zijn gang gaan
Kijk dan of het weer werkt.

Overigens om een stukje verwarring te voorkomen.

EPG = Digitaal
Guide+ = Analoog
 
Joke Den Haag
Bedankt voor je antwoord.

Dus als ik goed begrijp moet ik eind van de maand een ander kanaal zoeken voor Guide Plus, wanneer de analoge zender Eurosport van de kabel verdwijnt.

Op het ogenblik werkt alles nog prima.
Kanaal: 15
Host: ESPRT

En wanneer volgend jaar Caiway stopt met de doorgifte van alle analoge zenders is het waarschijnlijk ook afgelopen met Guide Plus of is daar toch ook nog een oplossing voor?

Joke
 
Dr-Pepper
Jeps. Volgend jaar kan je in feite niets meer met je recorder.

Hoe het zit met Guide+ weet ik niet precies, ik denk dat dat over gezet gaat worden naar een andere zender...

Ik had even het vermoeden dat het over het REKAM (Gouda) verhaal ging, daar is hij vorige week verplaatst namelijk.

Weet iemand toevallig wie dat Guide+ levert, een website of adres van ze of zoiets?
 
Murgen
In Oudenbosch is Eurosport analoog weg en daarmee blijkbaar ook het Guide+ systeem. Over blijven 2 domme digitale kastjes die mooie beelden geven maar niet veel meer.
 
Murgen
De url van Guide Plus is http://www.europe.guideplus.com/En/our_service.html

Het verhaal krijgt een rare staart:

1. Caiways beweert dat Eurosport op 29/11 is gestopt met het doorgeven van het analoge Guide+ signaal.

2. Caiways beweert dat dit niet op hun site gezet mag worden omdat er geen bevestiging is van Eurosport, feit zou zijn dat Eurosport gewoon gestopt is omdat er alleen met HD wordt doorgegaan.

3. Er is geen aanbieder van een digitaal Guide+ signaal en het analoge Guide+ signaal in omringende landen zit allemaal op kanalen die Caiways niet doorgeeft.

M.a.w. iedereen met een gangbare HD/DVD recorder met Guide+ is genaaid.
 
magicwizz

Quote

Murgen schreef:
De url van Guide Plus is http://www.europe.guideplus.com/En/our_service.html

Het verhaal krijgt een rare staart:

1. Caiways beweert dat Eurosport op 29/11 is gestopt met het doorgeven van het analoge Guide+ signaal.

2. Caiways beweert dat dit niet op hun site gezet mag worden omdat er geen bevestiging is van Eurosport, feit zou zijn dat Eurosport gewoon gestopt is omdat er alleen met HD wordt doorgegaan.

3. Er is geen aanbieder van een digitaal Guide+ signaal en het analoge Guide+ signaal in omringende landen zit allemaal op kanalen die Caiways niet doorgeeft.

M.a.w. iedereen met een gangbare HD/DVD recorder met Guide+ is genaaid.


Het guide+ is helaas verleden tijd. Het komt ook niet meer terug..

De enige oplossing is om een digitale pvr aan te schaffen. Bij caiway in 2 verschillende soorten en prijs te koop. De humax pvr 9200c voor 199,- hiermee kun je digitaal kijken en opnemen tegelijkertijd. De andere is de humax irhd-5050c hiermee kun je digitaal hd mee kijken en ook tegelijkertijd ook hd opnemen voor de prijs van  349,-.

Je kan uiteraard ook kijken bij andere zaken of op webshops.
 
Evert
Ik snap er zo langzamerhand niets meer van. Wat is nu de beste oplossing om digitaal te kunnen opnemen en dan zodanig dat je naar het ene net kunt kijken en van het andere kunt opnemen. Is er nu een alternatief voor Guide +?
Ik heb een Philips DVD recorder en zou graag digitaal willen opnemen. De plaatselijke winkel, die er ook niet veel van snapt, zegt dat je dan twee digitale omvormers moet plaatsen...... Rara hoe moet dat dan.

Kortom, wie kan me helpen!
 
magicwizz

Quote

Evert schreef:
Ik snap er zo langzamerhand niets meer van. Wat is nu de beste oplossing om digitaal te kunnen opnemen en dan zodanig dat je naar het ene net kunt kijken en van het andere kunt opnemen. Is er nu een alternatief voor Guide +?
Ik heb een Philips DVD recorder en zou graag digitaal willen opnemen. De plaatselijke winkel, die er ook niet veel van snapt, zegt dat je dan twee digitale omvormers moet plaatsen...... Rara hoe moet dat dan.

Kortom, wie kan me helpen!


Het antwoord of er een oplossing is om digitaal op te nemen is : ja.
En of er een alternatief is voor het Guide+ is ook ja.

Net zoals ik al had beschreven is het mogelijk om digitaal op te nemen met een digitale PVR recorder daarin zit ook meteen een alternatief ingebouwd voor de guide+ genaamd 'EPG'. Het voordeel van een PVR recorder is dat het een zogenoemde 'Twin-Tuner' concept heeft waarmee je dus kan opnemen en tegelijkertijd ook een ander net kan kijken via hetzelfde apparaat.

Dat andere wat de plaatselijke winkel je heeft verteld is dat je dan 2 digitale ontvangers zou moeten gaan kopen.. de ene sluit je dan via de scart aan rechtstreeks op je dvd-recoder en stel je de recorder zo in dat die direct vanaf de scart opneemt. De andere ontvanger gebruik je dan voor digitaal te kijken. Het nadeel hiervan is dat je dus 3 apparaten in totaal hebt staan in je kamer bij de tv en dat je dus ook met 3 afstandsbedieningen zit.

Kortom als we tegenwoordig ook nog 'groen' moeten gaan denken staan er dus 3 apparaten in de woonkamer stroom te verbruiken terwijl als je voor het PVR apparaat kiest je precies hetzelfde hebt met die 3 bij elkaar.

Voor 2 ontvangers zal je ongeveer tussen de € 120 ~ € 140,- kwijt zijn. En voor € 199,- heb je een digitale PVR met alles in 1. Op jaarbasis zal je dan ook nog eens een keer op de stroom kunnen besparen Smile

Dit bovenstaande was even groendenkend en een beetje kostenbesparing Wink
Gewijzigd door magicwizz op 19 december 2009, 10:54
 
Murgen
Ik heb wat navraag gedaan want wat je ook mag vinden van analoge en digitale DVD/HD recorders, de grote merken als Sony, Philips, Pioneer maken nog steeds geen digitale varianten. Een van de grotere consumentenprogramma's heeft mij gebeld en doet nu verder onderzoek naar de status van het analoge Guide Plus, de bewering van Caiway dat Eurosport het signaal niet meer uitzendt en het van de kabel halen van het analoge Eurosport signaal.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Guide Plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie