obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
EQT Infrastructure neemt CIF, Caiway over
Egeels
Kwam dit bericht tegen, ben benieuwd wat dit gaat betekenen. Meningen zijn welkom

https://www.telecompaper.com/nieuws/eqt-infrastructure-neemt-cif-caiway-over--1220837

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/102102/Zweedse-eigenaar-DELTA-koopt-ook-kabelaar-Caiway
Gewijzigd door Egeels op 17 november 2017, 12:07
 
Sokje
We zullen wel snel Eurosport kwijtraken. Zie het beleid van Delta. Ook heeft Delta nog geeneens 30 HD zenders in zijn basispakket en maar 3 HD zenders zonder smartcard.

Ik denk dat we er dramatisch op achteruit gaan zo meteen.

Nooit gedacht trouwens dat ze ook het glasvezelnetwerk zouden overnemen.
Nu blijft ook de nieuwe eigenaar met twee infrastructuren zitten.
 
Jaco Hage
Caiway wordt daardoor wel weer eigen beheerder. Dit zal te goede komen voor de aanleg en investeringen van Glasvezel in de buitengebieden. Meer bereik meer mogelijkheden?.

We praten over een investeerder die die zaak heeft overgenomen en niet over de diensten die erop worden aangeboden.
Het kan ook betekenen meer vrijheid en keuze en een ruimer pakket. De vraag is alleen hóe en wanneer dat wordt gelanceerd.

Voorlopig is de website van Caiway net vernieuwd en verwacht niet dat de naam en diensten negatief uitpakken.
 
Sokje
Komt het nieuwe kantoor in het Westland of gaat alles naar Zeeland ? Ik las op de WOS dat vanochtend het personeel is ingelicht.
 
Jaco Hage
Klopt, maar er wordt gesuggereerd dat het onder de naam Delta verder gaat maar daarvan is geen sprake. Beide dragen nog hun eigen naam. Of dat in de toekomst veranderd is onduidelijk. Zover als duidelijk is geworden, is er ook geen sprake van een verhuizing etc.
 
Bordewolf
Het blijft een monopolie op deze manier. Ik lees nergens onafhankelijkheid van het EQT en CIF.

Juist doordat alles verbonden is aan elkaar blijft Caiway geen onafhankelijke provider en heeft de eigenaar van EQT er tevens belang bij dat iedereen naar Caiway overstapt.

Dat is nu juist de situatie waar een einde aan leek te komen nu Cogas Infra in de regio Twente zich sterk had gemaakt voor o.a. Plinq en Kliksafe in het hele verzorgingsgebied.
Nu lijkt dit weer niet door te gaan om dat Caiway niet wordt verkocht ??? Of mogen we heel binnenkort verwachten dat Caiway een superupgrade krijgt qua dienstenpakket en dat er tevens een heleboel nieuwe providers komen (en dus OOK KPN?). Volgens mij mogen we nog jaren blijven dromen over een volwaardig netwerk met concurrentie, maar die gaat er op deze manier nooit komen.
Laat staan dat we een Ziggo-waardige provider kunnen kiezen die wel 50/60 HD zenders heeft, wel nadenkt over de toekomst en wel een goede multiscreen heeft.

Tot nu toe zijn we in Twente nog steeds van de regen in de drup beland. En ja het is een hele lange langspeelplaat die ik afspeel en de groef blijft steeds hangen maar ik zie niet in hoe deze overname alles gaat verbeteren.
Maar ik laat me verrassen!

En om alvast in te gaan of Delta en Caiway fuseren, dit staat in het bericht, kortom Naaldwijk is verleden tijd en met een nieuwe CEO gaat er waarschijnlijk een andere wind waaien die wellicht minder conservatief is en meer toekomstgericht:

Delta en Caiway samen verder
Caiway wordt in hetzelfde bedrijf ondergebracht waarin op dit moment ook Delta geplaatst is. De leiding over beide aanbieders komt in handen van Marco Visser, de huidige CEO van Delta. Delta en Caiway samen hebben gezamenlijk een verzorgingsgebied van 510.000 huishoudens. Daarvan nemen meer dan 330.000 huishoudens tv-diensten af. Het aantal internetklanten ligt net boven de 250.000. De aanbieders hebben samen een marktaandeel van rond de zes procent op de Nederlandse markt van vaste diensten.

Gewijzigd door Bordewolf op 17 november 2017, 17:41
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik denk niet dat de Zweden een netwerk kopen om vervolgens er iedereen op te moeten laten toelaten.

Dat hoeft Ziggo trouwens ook niet, Bor.
 
Bordewolf
Dat zullen we zien. Aan de andere kant kan men meer geld verdienen wanneer het gehele netwerk ook gebruikt wordt.
Een glasnetwerk is alleen een succes wanneer je kunt kiezen uit 15 aanbieders en niet voor die ene aanbieder dit er op zit omdat het de dochter is van de investeringsmaatschappij.

Uit het eigen bericht van EQT blijkt dat men fors wil investeren in Caiway en Delta en een behoorlijke upgrade willen doen.
Denk aan DOCSIS3.1, meer HD door de kopstations van Caiway onder te brengen bij Delta (een station, maar door de apparatuur te combineren meer HD), analoog volledig uitschakelen, een goed werkende Overalkijken-app, betere en meer diensten via glasvezel en glasvezel in Zeeland en IPV6
Gewijzigd door Bordewolf op 18 november 2017, 14:23
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Het goedkoopste alles in 1 pakket kost bij Delta maar liefst: 52,50 euro per maand !!

Ik verwacht dat er een hoop abonnees gelijk opzeggen als wij die idioot hoge tarieven krijgen hier.

Het televisiepakket is nog net geen Knippr maar zeker niet van deze tijd.

Ik denk dat het Westland op zijn kop staat, straks !
 
Bordewolf
Ik ben er ook wel eens ingetrapt door te willen vergelijken.

Het goedkoopste pakket kost inderdaad €52,50, maar dan zijn:
1) De ontvanger/CI+module gratis
2) De extra smartcards gratis (bij Caiway € 2,50 per stuk)
3) Opnemen en begint gemist GRATIS bij de middelste en duurste pakket (bij Caiway 2,50 en in mij geval zelfs 5,00)

Het duurste pakket kost € 75,50. Haal ik daar voor mezelf 2x een smartcard en de huur van de entone vanaf dan is dat € 65,50 bij Caiway.

Even op mijn factuur gekeken... ik betaal voor G500 basis € 68,=. En dan heb ik nog geen Multiscreen waarmee ik simpel naar mijn tv kan casten...!!! Bij Delta wel.

Bottom line.... als men gaat fuseren dan zullen bepaalde kosten wegvallen en er andere voor terugkomen. Of het dan echt duurder wordt valt dus nog maar te bezien, dat zal van geval tot geval anders uitpakken.

In het basisabo waar jij over praat zit overigens geen terugkijken, uitgesteld kijken etc. Maar nog wel steeds gratis apparatuur en smartcards!

Overigens is het nog appels met peren wanneer je zoals ik al op glasvezel zit.

De voordelen van een fusie gaan we ook merken: apparatuur samenvoegen = meer HD, de beste Multiscreen/overal kijken zal ingezet worden, fatsoenlijke IMAP mailserver (daar is Caiway al aan begonnen en wordt nog dit jaar uitgeleverd) etc etc etc
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EQT Infrastructure neemt CIF, Caiway over', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie